Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat:
0%
röster
2022-02-08, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Äter minimalt med kolhydrater då jag lagt på mig igen. Gjorde samma förra året och det funka väldigt bra.

Men efter 2 veckor nu, pissar jag med skithålet haha.

Är detta normalt?

Inte normalt. Men har du kanske börjat äta en produkt med laxerande medel i som någon kvarg? Se över dina livsmedel och vad de innehåller och se om det kan finnas någon bov där.
Senast redigerad av WONGnr1 2022-02-08 kl. 08:38.
Citera
2022-03-17, 15:38
Avstängd
Läst igenom några sidor och INGEN nämner frukt som kolhydratskälla, varför? Inga grönsaker heller, varför? Blåbär, äpple, banan, kiwi bl.a.
Citera
2022-03-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Läst igenom några sidor och INGEN nämner frukt som kolhydratskälla, varför? Inga grönsaker heller, varför? Blåbär, äpple, banan, kiwi bl.a.
Inte varit så aktiv i denna tråden, men väldigt sällan jag räknar med mina grönsaker eller frukter i min kost. Äter jag ett överskott så äter jag någon frukt här och där under dagen, grönsaker finns med i alla måltider.

Är så lite kalorier sett till mitt matintag resten av dagarna, därför jag inte räknar/skriver med de
Citera
2022-04-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DynamoBeirut
Äter minimalt med kolhydrater då jag lagt på mig igen. Gjorde samma förra året och det funka väldigt bra.

Men efter 2 veckor nu, pissar jag med skithålet haha.

Är detta normalt?

Låter som du äter alldeles för lite fibrer. Vanligt problem om man håller sig till olika LCHF-dieter. Fågel, fisk, ägg, mejeriprodukter, grönsaker m.m är mycket fiberfattig mat.
Senast redigerad av BleakHouse 2022-04-11 kl. 13:10.
Citera
2022-04-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleakHouse
Låter som du äter alldeles för lite fibrer. Vanligt problem om man håller sig till olika LCHF-dieter. Fågel, fisk, ägg, mejeriprodukter, grönsaker m.m är mycket fiberfattig mat.

Hur tänkte du nu? LCHF är väl inte fiberfattig mat. Men visst, man kan äta helt fel och missa fibrer i kosten. Men då får man nog bilda sig mer. För att missa grönsakerna om man nu väljer LCHF är en rätt stor miss.
Citera
2022-05-01, 09:23
Medlem
ibutus avatar
I år har jag bytt ut styrketräningen mot varierade former av konditionsträning då jag satsar på att genomföra ”en svensk klassiker”.

Jag har gått från 11% kroppsfett till ungefär 15-16% pga den otroliga hunger jag har nu. Dock vill jag hålla mig på 10-11% av estetiska, men framförallt praktiska skäl.

Har någon här tips på hur man bör lägga upp kosten på bästa möjliga sätt för att maximera resultaten i löpspåret, samtidigt som man håller kroppsfettet i schack?
Citera
2022-05-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
I år har jag bytt ut styrketräningen mot varierade former av konditionsträning då jag satsar på att genomföra ”en svensk klassiker”.

Jag har gått från 11% kroppsfett till ungefär 15-16% pga den otroliga hunger jag har nu. Dock vill jag hålla mig på 10-11% av estetiska, men framförallt praktiska skäl.

Har någon här tips på hur man bör lägga upp kosten på bästa möjliga sätt för att maximera resultaten i löpspåret, samtidigt som man håller kroppsfettet i schack?

Stora lass grönsaker (i alla dess former) tillsammans med mindre mängd kött som grund i alla dess olika former. Lagad mat från grunden.
Det är samma kostråd som alltid getts om man vill må och se ut som en gud.
Senast redigerad av WONGnr1 2022-05-02 kl. 09:01.
Citera
2022-05-29, 17:45
Avstängd
Vill dela med mig utav mitt kostschema som jag finslipat och trivs oerhört bra med.

Så jag vägde dessförinnan 65 kilo och jag är 184 lång. Kände mig orkeslös, kläder hängde, aptiten var rentutav skit, ja allting var helt enkelt skit.

Började träna, i början tränade jag med enbart stången / utan vikt för att likt en kall motor kan du inte börja gasa för fort, helt enkelt. Aptiten började komma igång, kände mig väldigt hungrig under dagen vilket jag anser är kroppens respons att det går rätt till. Hursomhelst.

08:00. Fyra ägg, två fullkorns toast, 125g färska blåbär och spenat, ca halv påse. Beroende på om jag är ledig eller inte så varierar det när jag tränar, men helst efter denna frukosten.

11:00. En egengjord gainer på två stora bananer, en skopa whey och 4 dl mandelmjölk.

14:00. 100g blandfärs, 200g bönor, en dl quinoa och 100g broccoli.

17:00. 2 dl havregryn gjord på 5 dl mjölk, en matsked olivolja, en matsked honung, två gröna äpple och en en matsked jordnötssmör i gröten.

20:00. 1 dl quinoa, 150g ekologisk kycklingfilé och en halv påse spenat.

Macros:
Kolhydrater 350g
Protein 190g
Fett: 80g

Dåvarande vikt: 65kg.
Nuvarande vikt: 81kg.

På grund av att det enbart är mycket bra mat som kroppen behöver krävs det allt det här för att komma upp i 3000 kcal vilket är ca 400 kcal mer än vad jag behöver så att kroppen ska kunna bygga muskler.

En #1 tip. Quinoa innehåller ett ämne som heter ecdysterone. Det här är mycket potent och jag har bytt ut ris mot quinoa och det bör alla göra. Det finns ecdysterone i spenat också men i mycket mindre mängd. Men nu innehåller ju spenat så mycket annat så det är därför jag inkluderar det här i min kost.
Senast redigerad av nextlife 2022-05-29 kl. 17:49.
Citera
2022-05-30, 19:52
Medlem
Hallå! Hitta gammalt kostschema som ja tänkte ge en chans igen för en mer definierad kropp.

Frukost:
- 5 st kokta / stekta äggvitor (Med 2 äggulor)
- Med grönsaker, En halv grape.
- Mandlar 10-20g
- vatten

Lunch
*
- 150 g kyckling / Tonfisk / kött / lax / viltkött
- 150-200 g valfria grönsaker (grön, isberg salad räknas ej som grönsak)
- Avokado 1st
*Middag
*
- 150 g *kyckling / Tonfisk / kött / lax / viltkött
- 200 g Potatis/bulgur/sötpotatis/qinoa
- Avokado 1st

Kvällsmåltid:
- 5 st kokta / stekta äggvitor eller ProteinShake

Vad tycker ni?

176 cm. 78 kilo.
Citera
2022-05-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hallå! Hitta gammalt kostschema som ja tänkte ge en chans igen för en mer definierad kropp.

Frukost:
- 5 st kokta / stekta äggvitor (Med 2 äggulor)
- Med grönsaker, En halv grape.
- Mandlar 10-20g
- vatten

Lunch
*
- 150 g kyckling / Tonfisk / kött / lax / viltkött
- 150-200 g valfria grönsaker (grön, isberg salad räknas ej som grönsak)
- Avokado 1st
*Middag
*
- 150 g *kyckling / Tonfisk / kött / lax / viltkött
- 200 g Potatis/bulgur/sötpotatis/qinoa
- Avokado 1st

Kvällsmåltid:
- 5 st kokta / stekta äggvitor eller ProteinShake

Vad tycker ni?

176 cm. 78 kilo.

Det verkar vara uteslutande näringsrika livsmedel i det upplägget och det fungerar väl jättebra att följa under lång tid om det är din favoritmat. Du skulle kunna leva på sådan mat jämt och du ska väl inte se det som något projekt?
Enda synpunkten jag har åt det negativa är at jag tycker det ser föråldrat ut att tex slänga nyttiga ägggulor men sedan äta avokado för fettet istället. Just den biten är inget du ska ta efter även om det inte är fel.
Ditt fall kan bli att du inte verkar veta riktigt vad en bra kost är och kunna avgöra nödvändiga justeringar för att få långsiktiga resultat. Kanske lägga fritid på den biten om du vill bli smal och sedan kunna äta och behålla resultaten? Jag äter ungefär som du skriver året runt både när jag ska behålla formen och finjustera. Men kunskaperna att kunna justera är nödvändiga för i verkligheten äter man olika mat varje dag och jag kan ju äta det jag är sugen på och ändå hålla formen vilket du kan lära dig. Men börja nu med detta och försök utvecklas så löser du det.
Citera
2022-05-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WONGnr1
Det verkar vara uteslutande näringsrika livsmedel i det upplägget och det fungerar väl jättebra att följa under lång tid om det är din favoritmat. Du skulle kunna leva på sådan mat jämt och du ska väl inte se det som något projekt?
Enda synpunkten jag har åt det negativa är at jag tycker det ser föråldrat ut att tex slänga nyttiga ägggulor men sedan äta avokado för fettet istället. Just den biten är inget du ska ta efter även om det inte är fel.
Ditt fall kan bli att du inte verkar veta riktigt vad en bra kost är och kunna avgöra nödvändiga justeringar för att få långsiktiga resultat. Kanske lägga fritid på den biten om du vill bli smal och sedan kunna äta och behålla resultaten? Jag äter ungefär som du skriver året runt både när jag ska behålla formen och finjustera. Men kunskaperna att kunna justera är nödvändiga för i verkligheten äter man olika mat varje dag och jag kan ju äta det jag är sugen på och ändå hålla formen vilket du kan lära dig. Men börja nu med detta och försök utvecklas så löser du det.

Tack! Ja just avokadon är ja också skeptisk till. Skulle även vilja lägga in lite mer ”riktiga” kolhydrater. Typ ris på någon av måltiderna förslagsvis lunchen. Men som du säger har rätt dålig koll. Eller är ringrostig hehe. Alltid kört kyckling, ris eller nötfärs året om. Men nu har ja fått lite mage så vill få bort den hehe
Citera
2022-05-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Tack! Ja just avokadon är ja också skeptisk till. Skulle även vilja lägga in lite mer ”riktiga” kolhydrater. Typ ris på någon av måltiderna förslagsvis lunchen. Men som du säger har rätt dålig koll. Eller är ringrostig hehe. Alltid kört kyckling, ris eller nötfärs året om. Men nu har ja fått lite mage så vill få bort den hehe

Då skulle du kanske kunna ta bort alla avokados och äta hela äggen istället och lägga in kokt ris.
Förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in