Citat:
Ursprungligen postat av
Mansory
Hallå! Hitta gammalt kostschema som ja tänkte ge en chans igen för en mer definierad kropp.
Frukost:
- 5 st kokta / stekta äggvitor (Med 2 äggulor)
- Med grönsaker, En halv grape.
- Mandlar 10-20g
- vatten
Lunch
*
- 150 g kyckling / Tonfisk / kött / lax / viltkött
- 150-200 g valfria grönsaker (grön, isberg salad räknas ej som grönsak)
- Avokado 1st
*Middag
*
- 150 g *kyckling / Tonfisk / kött / lax / viltkött
- 200 g Potatis/bulgur/sötpotatis/qinoa
- Avokado 1st
Kvällsmåltid:
- 5 st kokta / stekta äggvitor eller ProteinShake
Vad tycker ni?
176 cm. 78 kilo.
Det verkar vara uteslutande näringsrika livsmedel i det upplägget och det fungerar väl jättebra att följa under lång tid om det är din favoritmat. Du skulle kunna leva på sådan mat jämt och du ska väl inte se det som något projekt?
Enda synpunkten jag har åt det negativa är at jag tycker det ser föråldrat ut att tex slänga nyttiga ägggulor men sedan äta avokado för fettet istället. Just den biten är inget du ska ta efter även om det inte är fel.
Ditt fall kan bli att du inte verkar veta riktigt vad en bra kost är och kunna avgöra nödvändiga justeringar för att få långsiktiga resultat. Kanske lägga fritid på den biten om du vill bli smal och sedan kunna äta och behålla resultaten? Jag äter ungefär som du skriver året runt både när jag ska behålla formen och finjustera. Men kunskaperna att kunna justera är nödvändiga för i verkligheten äter man olika mat varje dag och jag kan ju äta det jag är sugen på och ändå hålla formen vilket du kan lära dig. Men börja nu med detta och försök utvecklas så löser du det.