2022-07-31, 16:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du jag vågar inte svara på det haha. Jag tror de flesta kommer bli överraskade i år

Ja, jag tror nog inte att City och Lfc kommer ta alla titlar direkt. Alla lag men framförallt Arsenal och spurs kan utmana i inhemska cuperna.

Ligan tror jag tyvärr blir ett 2lags race.
Citera
2022-07-31, 16:21
Medlem
Härligt att ligan startar redan nu på fredag. Då tror jag att Arsenal gör en okej start och förlorar borta mot Palace med 2-0. Liverpool och City bör väl vinna sina matcher, men jag tror att Brighton kanske kan "skrälla" borta mot Man United och spännande att se vad Everton kan göra hemma mot Chelsea, efter att ha lyckats rädda kontraktet med liten marginal förra året.
Citera
2022-07-31, 16:33
Moderator
zanteras avatar
Palace borta på Fredag för Arsenal ger faktiskt lite Brentford-vibbar från förra säsongen. Ett lag man bör ta 3p emot om man vill ha en bra säsong, dock har Palace varit ganska stabila och bortaplan samt derby gör det ju lite knepigare. Dessutom känns det som en nackdel att gå ut först på Fredagen då det är någon mer press att ta 3p eller så hamnar man efter direkt.

Arsenal har dock en stark försäsong och några bra värvningar och bör väl ändå ta det? Eller blir det prestationsångest igen?
Citera
2022-07-31, 16:56
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Absolut, jag borde ju bara ignorerat dig, som jag skrev, men till och med när du faktagranskat så kan du inte få rätt, då jag knappast lovat något, blir det inte pinsamt att allt cirkulerar kring mig nu för dig då ? Jag skrev att jag ska fortsätta ignorera dig men när du skriver rent av faktafel så kliar det i fingrarna och kan inte alltid ignorera. Höj dig bara istället. Du har ju samma hangup på mig som Drogba har på Liverpool.

Det är din lögn jag bemöter!

Och nu killgissades det en hangup, Tröttsamt!

Tydligen okej när du skriver utan att Google-fakta..

Ja men syftade på community shield 2020, kanske blandade ihop eran bussparad med eran fa cup, men tror nog att det firades en del i arsenalstugan då

* strunta i att besvara detta inlägg så övriga slipper denna följetång och tråden återgår till vad den ska handla om.
Citera
2022-07-31, 17:01
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Det är din lögn jag bemöter!

Och nu killgissades det en hangup, Tröttsamt!

Tydligen okej när du skriver utan att Google-fakta..

Ja men syftade på community shield 2020, kanske blandade ihop eran bussparad med eran fa cup, men tror nog att det firades en del i arsenalstugan då

* strunta i att besvara detta inlägg så övriga slipper denna följetång och tråden återgår till vad den ska handla om.

Ja jag skrev så, skrev ju också att jag kanske hade fel, betydlig skillnad mot dig.

Tänkte ignorera dig men tack vare din sista mening så bemödar jag att svara dig. Sluta skriva faktafel i vart och vartannat inlägg så ska du se att jag inte kommer citera dig.
Citera
2022-07-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, jag tror nog inte att City och Lfc kommer ta alla titlar direkt. Alla lag men framförallt Arsenal och spurs kan utmana i inhemska cuperna.

Ligan tror jag tyvärr blir ett 2lags race.

Jag funderade i juli-augusti och maj.

Vi ska inte räkna ut Arsenal direkt.

Vilka lag tänker du?
Citera
2022-07-31, 17:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Härligt att ligan startar redan nu på fredag. Då tror jag att Arsenal gör en okej start och förlorar borta mot Palace med 2-0. Liverpool och City bör väl vinna sina matcher, men jag tror att Brighton kanske kan "skrälla" borta mot Man United och spännande att se vad Everton kan göra hemma mot Chelsea, efter att ha lyckats rädda kontraktet med liten marginal förra året.
OK. Fortsätt att kämpa du..😂
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Palace borta på Fredag för Arsenal ger faktiskt lite Brentford-vibbar från förra säsongen. Ett lag man bör ta 3p emot om man vill ha en bra säsong, dock har Palace varit ganska stabila och bortaplan samt derby gör det ju lite knepigare. Dessutom känns det som en nackdel att gå ut först på Fredagen då det är någon mer press att ta 3p eller så hamnar man efter direkt.

Arsenal har dock en stark försäsong och några bra värvningar och bör väl ändå ta det? Eller blir det prestationsångest igen?
Varför i helsike så skulle det som hände för 1 år sedan vara relevant för våran premiärmatch mot Palace?
Citera
2022-07-31, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Fortsätt att kämpa du..😂

Hehe, jag ville skämta till det litegrann, men jag är också imponerad av Palace, och de lyckades störa Arsenal rejält förra året. De har bra spelare, det är derby och de har en väldigt bra tränare/ledare.
Citera
2022-07-31, 17:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Hehe, jag ville skämta till det litegrann, men jag är också imponerad av Palace, och de lyckades störa Arsenal rejält förra året. De har bra spelare, det är derby och de har en väldigt bra tränare/ledare.
Visst så är Palace ett starkt lag, och vi fick ju som bekant stryk av de med 3-0 i våras. Men Palace är inte Arsenal, de är ett lag som vi borde vinna över i 9 av 10 tillfällen, och jag förväntar mig såklart 3p i premiärmatchen.
Citera
2022-07-31, 18:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Visst så är Palace ett starkt lag, och vi fick ju som bekant stryk av de med 3-0 i våras. Men Palace är inte Arsenal, de är ett lag som vi borde vinna över i 9 av 10 tillfällen, och jag förväntar mig såklart 3p i premiärmatchen.
Hur ser er premiärstatistik ut på bortaplan?
Ny match nya möjligheter gäller såklart, men statistik kan indikera saker.
Citera
2022-07-31, 18:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Hur ser er premiärstatistik ut på bortaplan?
Ny match nya möjligheter gäller såklart, men statistik kan indikera saker.
Statistik betyder niks, noll och ingenting. Det är historia.
Senast redigerad av Generalandersson 2022-07-31 kl. 18:29.
Citera
2022-07-31, 18:28
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

10 senaste mötena:

28 Dec 2017 Crystal Palace v Arsenal W 2-3 Premier League
20 Jan 2018 Arsenal v Crystal Palace W 4-1 Premier League
28 Oct 2018 Crystal Palace v Arsenal D 2-2 Premier League
21 Apr 2019 Arsenal v Crystal Palace L 2-3 Premier League
27 Oct 2019 Arsenal v Crystal Palace D 2-2 Premier League
11 Jan 2020 Crystal Palace v Arsenal D 1-1 Premier League
14 Jan 2021 Arsenal v Crystal Palace D 0-0 Premier League
19 May 2021 Crystal Palace v Arsenal W 1-3 Premier League
18 Oct 2021 Arsenal v Crystal Palace D 2-2 Premier League
04 Apr 2022 Crystal Palace v Arsenal L 3-0 Premier League
Citera