2023-05-07, 20:59
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vi var val inte pa varan vanliga niva i matchen mot City, men vi tystnar soffexperterna igen och igen. Mot Saudi FC sa visade vi vart skape ska sta och vi bara angar pa.
Ni gjorde ert bästa men City var flera klasser bättre på allt! Originalet visade kopian var skåpet skulle stå
Citera
2023-05-07, 21:05
Medlem
Free12s avatar
Borde inte West Ham ha fått straffen även om halvleken var över när dom skulle kolla det?
Citera
2023-05-07, 21:09
Medlem
laddkingens avatar
det är ingen idé argumentera med barnen som följer arselnal när dom har allt i egna händer så är pressen för stor nu när man vaskat ligan oavsett resultat krossar man newcastle var var detta spelet mot southampton och 2 matcherna innan dess ?

jag hade skämts i en sådan situation inte suttit slått mig för bröstet och hylla de bortskämda legoknecktarna jag hade varit ursinnig om det skett däremot och ifrågasatt allt men nej tiny red fansen är så nöjda och malliga att bottla ligan och komma 2a bara man får tillfälle försöka håna alla dom som hånat laget med rätta

dagisnivå på ert supporterskap
Citera
2023-05-07, 21:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Vi var val inte pa varan vanliga niva i matchen mot City, men vi tystnar soffexperterna igen och igen. Mot Saudi FC sa visade vi vart skape ska sta och vi bara angar pa.
Svårt att påstå att ett lag som tappat förstaplatsen och nyligen blivit överkörda rejält av tvåan "bara ångar på". Men två vinster efter flera dåliga matcher är kanske att "bara ånga på"...
Citera
2023-05-07, 21:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ni gjorde ert bästa men City var flera klasser bättre på allt! Originalet visade kopian var skåpet skulle stå
Nej, det gjorde vi absolut inte. Tvart om sa underpresterade vi rejalt mot oljearaberna. Men det ar vi som visar vagen i fotbollsengland ATM. Fast i din egna varld sa har val inget titelvinnande lag har haft en «down» period under en hel sasong, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Svårt att påstå att ett lag som tappat förstaplatsen och nyligen blivit överkörda rejält av tvåan "bara ångar på". Men två vinster efter flera dåliga matcher är kanske att "bara ånga på"...
Jag kanner mig ganska sa saker pa att vi ar forbi Man City inom kort.
Citera
2023-05-07, 21:29
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Nej, det gjorde vi absolut inte. Tvart om sa underpresterade vi rejalt mot oljearaberna. Men det ar vi som visar vagen i fotbollsengland ATM. Fast i din egna varld sa har val inget titelvinnande lag har haft en «down» period under en hel sasong, eller?

Ni var utspelade till 130 %
Citera
2023-05-07, 21:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Vad menar du? Tycker mer det är Arsenal som myglar denna match, de ger igen från förra mötet mellan lagen. Sen är det dock lite lustigt att domaren inte tidigare varnar då det fanns företelser från båda lagen. Newcastle spelar ju fysisikt och Arsenal lägger sig lätt i många lägen. Nu är ju Arsenal ett grymt lag och visst tusan ser man hellre Arsenal än city som ligavinnare. Arsenal är väl inte heller den matchen vi måste vinna, tycker vi gör en bra match där Arsenal visar sig mer kliniskt. Vi"vinner" i varje stata i stort sett förutom den som räknas (målen), tar vi med detta till resten av matcherna så plockar vi poäng det är jag säker på.

För att Newcastle spelarna(+fans online) gnäller och skriker hela matchen om hur Arsenal förstör matchen med alla avblåsningar, när det är exakt så Newcastle spelar alla sina bortamatcher själva. Så sluta gnäll när andra lag gör samma sak som dom själva tar mycket poäng på.

Exakt vilka stats vinner Newcastle förutom bollinnehavet? Vilket de vann med 6%.. Arsenal har mest skott på mål, högre expected goals och missar 3 frilägen bara i första halvlek.

Men Newcastle fixar CL utan problem. Spännande att se hur nästa säsong blir för er.
Citera
2023-05-07, 21:30
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

lägg trollandet åt sidan för en gång skull hur nöjd och stolt är du över att arselall bottla ligan ?
Citera
2023-05-07, 21:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Inte efter lika många spelade. City tappar inte fyra poäng på fyra matcher. Tyvärr.
Citera
2023-05-07, 21:45
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
För att Newcastle spelarna(+fans online) gnäller och skriker hela matchen om hur Arsenal förstör matchen med alla avblåsningar, när det är exakt så Newcastle spelar alla sina bortamatcher själva. Så sluta gnäll när andra lag gör samma sak som dom själva tar mycket poäng på.

Exakt vilka stats vinner Newcastle förutom bollinnehavet? Vilket de vann med 6%.. Arsenal har mest skott på mål, högre expected goals och missar 3 frilägen bara i första halvlek.

Men Newcastle fixar CL utan problem. Spännande att se hur nästa säsong blir för er.

Nej Newcastle hade mer bollinnehav, hörnor, högre XG, målchanser (dock ej mest PÅ mål men målramen räknas som ej på mål ska kommas ihåg), passningar, anfall ssmt farliga anfall.

Men som sagt, Arsenal gör det bra och vinner det som räknas. Jag gnäller dock inte, att mygla är en del av spelet som alla lag gör. Man ska dock komma ihåg att det är exakt mygel som lag gör när de kommer till SJP. Så när man tittar på statsen för effektiv speltid så är en stor del detta från lag som myglat mot oss på SJP. Jag vill vara tydlig här att det inte är en negativ sak.

Jag vill vara tydlig här med att jag tar fram dessa stats som en positiv faktor för Newcastle, att man lyckas spela så jämt med ett av ligans bästa lag. Visst det svider men det finns många positiva delar att ta med från denna match.
Senast redigerad av Neroxx 2023-05-07 kl. 21:49.
Citera
2023-05-07, 21:52
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Nej Newcastle hade mer bollinnehav, hörnor, högre XG, målchanser (dock ej mest PÅ mål men målramen räknas som ej på mål ska kommas ihåg), passningar, anfall ssmt farliga anfall.

Men som sagt, Arsenal gör det bra och vinner det som räknas. Jag gnäller dock inte, att mygla är en del av spelet som alla lag gör. Man dock komma ihåg att det är exakt mygel som lag gör när de kommer till SJP.

Jag vill vara tydlig här med att jag tar fram dessa stats som en positiv faktor för Newcastle, att man lyckas spela så jämt med ett av ligans bästa lag. Visst det svider men det finns många positiva delar att ta med från denna match.
Det blir spännande om topp 4:a nu. Men fortfarande stor fördel Newcastle.

Liverpool lyckas nog ta en fjärdeplats men nästan omöjligt att United och Liverpool ska gå om Newcastle.

City
Arsenal
Newcastle
Liverpool
Citera
2023-05-07, 22:01
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det blir spännande om topp 4:a nu. Men fortfarande stor fördel Newcastle.

Liverpool lyckas nog ta en fjärdeplats men nästan omöjligt att United och Liverpool ska gå om Newcastle.

City
Arsenal
Newcastle
Liverpool

Det lär kunna bli riktigt spännande slutspurt, vi möter ju Brighton ett lag vi hade ruggit svårt mot och troligen förtjänade att förlora mot (storspel sv Pope i mål). Det var nog den match vi var klarast utspelade i efter Aston Villa utskåpningen. Mot alla topplagen har vi ändå varit där och nosat (även i de matcher vi förlorat tex Arsenal och Pool).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in