2022-07-30, 23:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexlz
Man tager vad man haver

Ditt helvete. Hade lyckats glömma den synen.
Citera
2022-07-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

my bad
Citera
2022-07-31, 00:30
Medlem
TröttSvensks avatar
Stod högvakt vid Drottningholm.
Hör hur gruset knastrar och känner ciggrök.
Knugen kommer gående ensam vid 23 tiden, stannar till och tittar på mig och säger " Är det första gången du går högvakt ? " Jag svarar med darr på rösten Ja ers majestät, han säger då lugnt, Jag hoppas det blir ett roligt minne och går sen vidare.
Citera
2022-07-31, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
"På 90 talet satt en tokkärring på Sergels Torg och sjöng om Jesus. "

Vad bättre förr.

Finns någon som kallas jesustanten hon är kvar än idag i stan minns henne från min ungdom 00 talet hon brukar skrika o sjunga lite budskap om Jesus kan det var henne du tänker på?
Isåfall blir jag nu nyfiken över hennes riktiga ålder
Citera
2022-07-31, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Finns någon som kallas jesustanten hon är kvar än idag i stan minns henne från min ungdom 00 talet hon brukar skrika o sjunga lite budskap om Jesus kan det var henne du tänker på?

Jesusknäppisar har väl funnis i alla tider. Idag ser man mest vandrade tält som inte har betalt en krona i skatt i Sverige och besulda vårt fosterland.
Citera
2022-07-31, 10:29
Medlem
Hadrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Stod högvakt vid Drottningholm.
Hör hur gruset knastrar och känner ciggrök.
Knugen kommer gående ensam vid 23 tiden, stannar till och tittar på mig och säger " Är det första gången du går högvakt ? " Jag svarar med darr på rösten Ja ers majestät, han säger då lugnt, Jag hoppas det blir ett roligt minne och går sen vidare.
Kunglig humor!
Citera
2022-07-31, 10:31
Medlem
Hadrians avatar
Citat:
Hon är kvar. Såg henne för några månader sen nere i Hötorgets tunnelbanestation. Då höll hon dock käft vilket förvånade mig.
Citera
2022-07-31, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hadrian
Hon är kvar. Såg henne för några månader sen nere i Hötorgets tunnelbanestation. Då höll hon dock käft vilket förvånade mig.

Minns att jag och polarna brukade reta upp henne så att hon började jaga oss haha var fan läskigt 😂
Citera
2022-07-31, 10:48
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Chips.
Citera
2022-07-31, 18:43
Medlem
Satt en bakfull morgon (läs: framåt 14) på P&L 2008 när två rejält berusade kompisar går förbi i leran precis när vi tar vår morgonöl i festivalens allmänna solstolar. Den första ramlar face down I leran, när den andra försöker hjälpa honom upp ramlar han över nummer ett, ned på alla fyra, och kräks rätt upp i ansiktet på den andra. Om vi inte mått så jävligt så hade vi nog skrattat ihjäl oss
Citera
2022-07-31, 19:38
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Niggers tänker nog på Maria Johansson. Hon satt med sin orgel på Sergels torg i många år men dog 2002.
Citera
2022-07-31, 22:23
Medlem
En galen finländare - iklädd en jacka från SVT - som tydligen klev på fel pågatåg. Halvvägs ut från Malmö C, under en lång ramsa av svordomar på finska, drog han i nödbromsen. Bände upp dörrarna och satte av som fan över bangården tillbaka mot stationen. Ingen fattade riktigt vad som hände... Men efter ett tag rullade vi vidare mot Hbg. Jag och min kompis skrattade gott åt spektaklet då vi inte hade någon brådska och inte led någon större skada av förseningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in