2021-04-08, 10:14
Medlem
Bret-Harts avatar
Bjuder på mig själv i denna tråd, jag hade varit på gymmet detta är nog 15 år sedan, jag går förbi en galleria med en massa folk i, detta var runt jultid och efter kl 18 så jag tänkte att de kanske hade någon form av "happening" där inne, jag går in och ser att det finns pepparkakor de bjuder på, trevligt tänker jag och tar två st.
Då kommer det fram en äldre herre till mig och säger till mig att jag inte får vara där inne för det är bara för företagspersonal eller liknande, jag vänder på klacken och går mot utgången, jag har två pepparkakor i munnen då jag precis vid utgången vänder mig mot julgranen som står vid öppningen och spottar ut den massa av pepparkakor jag har i munnen över granen, vänder mig till herrskapet och säger: "Skit på er!" och går ut, behöver jag ens nämna att deras hakor var i golvet?
När jag kommer ut och går hemåt börjar jag komma till sans över vad jag precis har gjort och börjar skratta lite lätt chockat och tänka, vad fan gjorde jag för nåt?! Kan fortfarande inte fatta vad som hände men fick ett gott skratt och en väldigt förvånad företagsledning.....
Citera
2021-06-29, 13:04
Medlem
Martensites avatar
Jobbade på nattklubb i en medelstor svensk stad för ett antal år sedan. När det närmade sig stängningsdags så hörde vi stönanden och höga vrål från herrtoaletten. En hel del skratt hördes också. Eftersom vi misstänkte en eventuell misshandel så gick vi in och kollade läget. Väl där inne står en medelålders man helt naken och framåtböjd mot pissrännan/pissoaren samtidigt som en annan man (också naken) penetrerar honom i röven med halsen på en ölflaska. Både männen verkar vara helt väck och lägger inte ens märke till att ett antal åskådare står och tittar på och även filmar händelsen. Men mannen som penetreras verkar njuta av behandlingen med tanke på stönandet. Vi försökte få kontakt med den, men de var helt onkontaktabara. Både herrarna stank sprit och oändligt mycket svett.

Vi tillkallar ordningsvakter som i sin tur kontaktar polisen. Det komiska är att männen inte hittade sina kläder efteråt så de fick åka därifrån insvepta i filtar. Vi genomsökte klubben efteråt efter kläder, men hittade aldrig några. Dock hittades ett antal kanyler, påsar med suspekt pulver och tablettkartor med antidepp inne på toaletten efteråt.
Citera
2021-06-29, 13:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Bjuder på mig själv i denna tråd, jag hade varit på gymmet detta är nog 15 år sedan, jag går förbi en galleria med en massa folk i, detta var runt jultid och efter kl 18 så jag tänkte att de kanske hade någon form av "happening" där inne, jag går in och ser att det finns pepparkakor de bjuder på, trevligt tänker jag och tar två st.
Då kommer det fram en äldre herre till mig och säger till mig att jag inte får vara där inne för det är bara för företagspersonal eller liknande, jag vänder på klacken och går mot utgången, jag har två pepparkakor i munnen då jag precis vid utgången vänder mig mot julgranen som står vid öppningen och spottar ut den massa av pepparkakor jag har i munnen över granen, vänder mig till herrskapet och säger: "Skit på er!" och går ut, behöver jag ens nämna att deras hakor var i golvet?
När jag kommer ut och går hemåt börjar jag komma till sans över vad jag precis har gjort och börjar skratta lite lätt chockat och tänka, vad fan gjorde jag för nåt?! Kan fortfarande inte fatta vad som hände men fick ett gott skratt och en väldigt förvånad företagsledning.....

Usch, det här fick mig att tänka på när en väninna och jag var på en biopremiär för ganska många år sedan nu. På disken utanför dörrarna till filmsalen, stod det plastmuggar med bubbel och salta pinnar. Vi trodde förstås att det ingick, så vi tog var sina. Strax efter, medan vi fortfarande inmundigade förplägnaden, kom det en "viktig" kvinna i dräkt i sällskap med en väktare och SKREK att det bara var för "VIP:are". Väldigt aggressiva båda två. Men jag tycker fortfarande inte att vi hade gjort något fel. Står det ingen skylt om att det bara är för vissa, så tar man ju för givet att det är för alla som har köpt biobiljett. Det var så OSMIDIGT också, att bråka om detta - lite alkoholfri cider (för det tror jag att det var, jag kände ingen berusningseffekt) och salta pinnar...
Citera
2021-06-30, 08:52
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch, det här fick mig att tänka på när en väninna och jag var på en biopremiär för ganska många år sedan nu. På disken utanför dörrarna till filmsalen, stod det plastmuggar med bubbel och salta pinnar. Vi trodde förstås att det ingick, så vi tog var sina. Strax efter, medan vi fortfarande inmundigade förplägnaden, kom det en "viktig" kvinna i dräkt i sällskap med en väktare och SKREK att det bara var för "VIP:are". Väldigt aggressiva båda två. Men jag tycker fortfarande inte att vi hade gjort något fel. Står det ingen skylt om att det bara är för vissa, så tar man ju för givet att det är för alla som har köpt biobiljett. Det var så OSMIDIGT också, att bråka om detta - lite alkoholfri cider (för det tror jag att det var, jag kände ingen berusningseffekt) och salta pinnar...

Ja låt den som är fri från synd kasta första stenen som vi brukar säga i branschen
Citera
2022-07-28, 22:17
Medlem
Klabbrapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I min stad hade vi ett tag ett par lustiga bröder - när jag tänker efter nu så har jag inte sett dem på länge. De såg ut att vara runt 55 år. Båda hade ganska långt, tjockt, lockigt, grått hår. De måste ha haft något slags lindrigare begåvningshandikapp, och uppburit någon slags pension eller annan ersättning. Man såg dem alla tider på dygnet, då de åkte buss. De lekte någon lek: en skulle åka bussen, och den andra skulle stå någonstans längs vägen, och så skulle de vinka till varandra. De verkade aldrig tröttna på leken heller. Helt galet - men DOM verkade glada och lyckliga, och det kanske var det viktigaste.

En annan man som jag inte sett på länge, var en som såg ut att vara hemlös, men enligt uppgift från en insatt person (diakonissa i kyrkan) inte var det. Han hade en lägenhet, men föredrog att vara ute för det mesta ändå, även på vintern. Han var då i 35-40-årsåldern, hade långt, smutsigt, tovigt hår och han luktade som uteliggare brukar lukta.

Undrar vart dessa människor tar vägen när de försvinner..? Är de intagna någonstans, eller är de döda..?

De är intagna! I Jönköping fanns det på 90-talet en mager liten tantskrika som jag minns hette Margit. Hon var i 60-årsåldern och gick ofta klädd i skurtantsklänning i grönt, brunt eller orange, från 50-talet. Hon hade alltid nylonstrumpor, som hon som befriad från allt modemedvetande hade dragit upp utanpå klänningen. Hon brukade marschera som en tysk soldat, och samtidigt sjöng hon ALLTID "Vi gå över daggstänkta berg" med hög röst. En gång såg jag henne sätta sig ned efter en marsch, helt tyst. Plötsligt tog hon upp en handduk och lade den över huvudet och satt helt still och började sjunga "Vi gå över daggstänkta berg"... Alla vi som såg henne vikte oss dubbla av skratt. Hon kunde också sätta sig och bajsa lite var som helst, ute när hon kände för det. Hon var på något vis så bedårande harmlös även om hon var okontaktbar, så ingen blev arg på henne.
Vet att hon blev inlagd på psyket på Ryhov sedan.
Citera
2022-07-29, 06:36
Bannlyst
"På 90 talet satt en tokkärring på Sergels Torg och sjöng om Jesus. "

Vad bättre förr.
Citera
2022-07-29, 12:31
Medlem
LeifD2s avatar
Hade en minst sagt osannolik transvestit som uppehöll sig utanför kontoret för ett par dagar sedan. Iförd stringbikini... 2 dagar i rad.
Citera
2022-07-29, 14:01
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Det sjukaste du har bevittnat är alltså dig själv bete dig som ett mongo?
Citera
2022-07-30, 11:03
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det sjukaste du har bevittnat är alltså dig själv bete dig som ett mongo?

Ja det ligger i toppen i alla fall var som sagt jävligt förvånad över mig själv och kan fan inte förklara vad som hände egentligen
Citera
2022-07-30, 22:52
Medlem
killawifes avatar
Jag ska inte ljuga och säga att jag såg detta men i samband med att en kollega fick medelst sina behandskade händer avlägsna en otroligt stor bajskorv(12 curics?) ur toaletten på biltema så berättade han en gång att nån hade skitit i handfatet på samma toalett i samband med deras butiksöppning. Väldigt trevligt.
Citera
2022-07-30, 23:19
Medlem
Såg en miljöpartist en gång.
Kan fortfarande inte släppa det..
Citera
2022-07-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
En uteliggare som satt och plockade sårskorpor från sin hårbefriade hjässa och åt upp dessa keepers. Det var fem år sen och jag kräks fortfarande när jag tänker på det.

Man tager vad man haver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in