2022-07-30, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Oerhört jobbig skildring, men nu talade jag så klart om modern.

Aha ok, ja tveklöst
Citera
2022-07-30, 09:40
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeilSeiGegrust
Välkommen till det nya Sverige!

Artikeln i Aftonbladet av Kerstin Weigl är publicerad den 19 september 2002.

https://www.aftonbladet.se/relatione...-med-sin-pappa

Pocketversionen av boken verkar vara utgiven den 1 mars 2003.

https://www.bokus.com/bok/9789189618...tangda-dorrar/

Det är i ungefär samma tidpunkt som Liza Marklunds bok Gömda fick en stor läskrets och användes av feminister för att framställa män som geniunt onda varelser. Kerstin Weigl var också delaktig i de lögner som spreds i fallet om Mia.

Jag skulle inte vara förvånad om den här historien är en liknande halvbluff och en del av samma feministiska projekt att framställa män som genuint onda varelser (och kvinnor som oskyldiga offer). Det hade varit intressant att granska den här historien i detalj. Precis som Gömda granskades av Monica Antonsson i boken Mia: Sanningen om Gömda.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mia:_Sanningen_om_Gömda

https://www.flashback.org/t786460
Citera
2022-07-30, 10:14
Medlem
Suecotes avatar
Det går naturligtvis inte att veta hur ofta/sällan sådant här förekommer. Här har ett fall sipprat ut, det finns garanterat många tragedier som aldrig kommer till allmänhetens kännedom. Josef Fritzl har det också skrivits spaltkilometer om. Men hur många fall finns det då som aldrig får se dagens ljus?

Man kan dock konstatera att sådant här beteende, inkl. incest, inte ses som lika abnormt i icke-skidåkande länders kulturer. Muslimerna är ju på gränsen till uppror för att soc "lägger sig i" och omhändertar deras barn. Det finns garanterat många hårresande berättelser bakom dessa omhändertaganden som vi aldrig kommer att få veta något om.
Citera
2022-07-30, 10:16
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Fy fan vilka vedervärdiga människor det finns.

För den som gillar denna typ av litteratur kan jag rekommendera ” Pojken som kallades det ” lite åt samma håll fast mer misshandelsfall än sexuella övergrepp om jag minns rätt.

Otäck jävla bok det med.
Citera
2022-07-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Har just läst ut boken Bakom stängda dörrar, av Kristina Hansen där hon öppet och frikostigt berättar den sjukaste livshistorien jag fått ta del av.

Boken handlar om 14-åriga Kristina som i början av 80-talet flyttar från Norge till sin far i Sverige. Fadern är från Spanien och heter Franco Rossi. Efter att ha gjort massa närmanden mot henne super han till slut ned henne och hon vaknar våldtagen medan han ligger stolt i badkaret. Efter detta fortsätter han ha sex med henne, ofta flera gånger per dag. Till slut blir hon gravid och konfronterar honom. Francos tror dock att hon är upprörd för att de inte är gifta, så han skaffar ringar och de "gifter sig" (dock naturligtvis inte officiellt enligt svensk lag). Han låter även tatuera sitt namn på hennes händer, fötter och över röven.

Hon föder sedan deras första dotter, som han såklart också våldtar ganska omgående.
Dottern föds med utvecklingsstörning och förståndshandikapp, något fadern ej verkar förstå. Enligt honom är blodsband inom familjen det finaste och renaste som finns. Fadern och dottern ljuger tillsammans om att fadern till barnet är en svensk tonårig vid namn Anders Eriksson.

Efter ett tag blir dottern gravid igen och föder deras andra dotter, som även hon är utvecklingsstörd. Ingen av ungarna lär sig gå eller tala ordentligt, och behöver vård 24 tim per dygn. Kristina har även en yngre bror (Fredrik Hansen) som också bor tillsammans med dem. Fadern bestämmer att den yngre sonen ska gifta sig med en av de små nyfödda flickorna, så att han kan fortsätta göra barn med henne. Franco föreslår även för Kristina att de ska försöka få en son, så att när Franco själv blir för gammal kan sonen fortsätta göra nya barn med Kristina.

Till slut avslöjas alltihop och Franco döms till ett jävligt kort fängelsestraff och utvisning. Men enligt honom har han inte gjort något fel, utan det är den svenska polisen och lagstiftningen som är fel.

Allt detta hände alltså i någon stad i Sverige. Jag undrar nu, är det någon som vet något mer om personerna eller var detta utspelade sig?

I en förort till Göteborg
Citera
2022-07-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Artikeln i Aftonbladet av Kerstin Weigl är publicerad den 19 september 2002.

https://www.aftonbladet.se/relatione...-med-sin-pappa

Pocketversionen av boken verkar vara utgiven den 1 mars 2003.

https://www.bokus.com/bok/9789189618...tangda-dorrar/

Det är i ungefär samma tidpunkt som Liza Marklunds bok Gömda fick en stor läskrets och användes av feminister för att framställa män som geniunt onda varelser. Kerstin Weigl var också delaktig i de lögner som spreds i fallet om Mia.

Jag skulle inte vara förvånad om den här historien är en liknande halvbluff och en del av samma feministiska projekt att framställa män som genuint onda varelser (och kvinnor som oskyldiga offer). Det hade varit intressant att granska den här historien i detalj. Precis som Gömda granskades av Monica Antonsson i boken Mia: Sanningen om Gömda.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mia:_Sanningen_om_Gömda

https://www.flashback.org/t786460

En sak jag reagerade på var faktiskt att boken slutar med ca 30 sidor fakta och studier om sexuella övergrepp och kontaktinformation till olika ställen man kan vända sig. Man konstaterar med stöd av denna forskning att
1. nästan alla förbrytare är män, och
2. så gott som alla av dessa förbrytare själva blivit utsatta för sexuella övergrepp.

Men trots detta tipsar man nästan enbart om ställen dit kvinnor kan vända sig.
Jag tänker, vill man inte gå till roten med problemet? Vill man inte arbeta proaktivt? Var ska alla pojkar som blivit utsatta vända sig?

Ur boken:
"Hit kan du vända dig:

Rikskvinnocentrum för kvinnor som misshandlats och våldtagits. Jour dygnet runt
Tel. 018 - 611 40 00

Stödcentrum mot incest
SCI är en ideell förening som startades 1981 och ger råd och stöd åt kvinnor som drabbats av sexuella övergrepp.

Riksorganisationen för kvinnojourer i Sverige (ROKS)
ROKS har cirka 130 kvinnojourer i landet som tar emot kvinnor, som varit utsatta för misshandel och övergrepp."
Senast redigerad av Kaustiksodan 2022-07-30 kl. 10:44.
Citera
2022-07-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Artikel skriven av Kerstin Weigl. Hon var väl även inblandad i Gömda-skandalen? Hjälpte hon inte Mia (Maria Eriksson) att skriva uppföljningarna till Liza Marklunds inledande böcker Gömda och Asyl?

När man ser namnet Kerstin Weigl så bör man granska historien extra noga….
Känner ju igen namnet men har för dålig koll på Kerstin för att uttala mig. Kanske har hon bara ett intresse för att skriva om "kvinnor utsatta för övergrepp"-fall och blev lurad av Gömda-kvinnan? Men det kan mycket väl vara som du antyder.
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Hur försörjde sig familjen? Lyfte de barnbidrag? Hade Franco ett jobb att gå till? Hur reagerade skolan när Kristina blev gravid? Så många obesvarade frågor.
I Aftonbladet uttalar sig ju en lärare som reagerade och slog larm, men socialen gjorde inget eftersom det var fint och välstädat hemma hos dem och pappan verkade trevlig, ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
När Franco, Kristina och barnen, och Kristinas bror Fredrik är i Italien och besöker familjen behöver Kristina byta blöja på barnet Monica. När hon tvättar barnet säger pappan "Åh, titta vilket stort och fint analhål Monica har. Det börjar snart bli dags för henne också."

Jag säger som TheJacket, vad i helvete?!
Citera
2022-07-30, 10:58
Moderator
HelgeBuks avatar
Är det inte bara en sjuk fantasi, liknande det som Nikanor Teratologen producerat? Allt låter så väldigt "over the top".
Citera
2022-07-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Är det inte bara en sjuk fantasi, liknande det som Nikanor Teratologen producerat? Allt låter så väldigt "over the top".

Jo, det är med största sannolikhet bara en sjuk fantasi som den här batikhäxan kommit upp med. Visst låter det "over the top" och mer därtill. Ge inte denna sjuka feminist mer uppmärksamhet.
Citera
2022-07-30, 11:20
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Ni som inte tror på det, minns ni inte tysken med lekstuga i källaren?

Det finns riktigt jävla vidriga människor.
Citera
2022-07-30, 11:37
Medlem
Såna här historier gör mig så otroligt ödmjuk.
Mina egna problem känns som ett skämt i jämförelse.
Önskar "Kristina" all läkning och värme i världen.
Citera
2022-07-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

Boken sägs vara baserad på en sann historia. Vad det betyder kan man ju diskutera. Det är ju omöjligt att minnas hur konversationer har gått till ordagrant efter så lång tid, så viss ifyllnad krävs ju för att det ska bli en läsbar historia. Men det kan också ha skarvats.

En händelse som beskrivs och som jag reagerade lite över var när Kristina låg med dottern i sängen, och pappan denna tid sov på en madrass i deras rum. Dottern ville inte sluta skrika och till slut lät hon pappan ta henne. När hon själv vaknade upptäckte hon att dottern låg naken och med sperma över hela kroppen. Hon fick panik och rusade ut till duschen och tvättade av henne.
När hon kom tillbaks till pappan och skrek på honom svarade han "Varför är du så upprörd nu? Så har jag även gjort med dig när du var i den åldern, och du reagerar först nu?"

För Kristina har själv sagt att anledningen till att hon inte gått till polisen själv, var för att hon tyckte det gått för lång tid. Ingen skulle tro henne eftersom hon inte gick till polisen direkt. Så då undrar man ju lite varför hon inte gick till polisen denna gång och anmälde fadern?
Men en förklaring skulle ju också kunna vara att hon fortsätter att skydda honom, eftersom han i hennes värld nu är det enda stödet hon har. Hon är alltför okunnig och inkapabel att nånsin klara sig själv, tror hon. Eller så är det fabricerat.

Men texten i boken varvas hela tiden av utdrag ur dokument från Socialtjänsten och Polisen. Nu finns det ju ingen lag om att ljuga i böcker, men hur mycket får man egentligen förvränga när man hänvisar till dokument? Datum osv står angivet i handlingarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in