• 3
  • 4
2022-07-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Hur försörjde sig familjen? Lyfte de barnbidrag? Hade Franco ett jobb att gå till? Hur reagerade skolan när Kristina blev gravid? Så många obesvarade frågor. För övrigt tror jag Franco var mer sydamerikansk än spansk. Spanien har västlig kultur medan många ställen i Sydamerika har en mer vrickad syn på det här med familj och sexualitet. Jag har varit där och fått höra historier first hand så att säga.

Hemsk historia.

Men det fetade undrar jag också över. Ja, mycket obesvarat. Levnadskostnaderna i Sverige är som sagt väldigt höga.

För tankarna till Josef fritzl i Österrike (tror jag).

Menar du sex med åsnor?
Citera
2022-07-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Det går naturligtvis inte att veta hur ofta/sällan sådant här förekommer. Här har ett fall sipprat ut, det finns garanterat många tragedier som aldrig kommer till allmänhetens kännedom. Josef Fritzl har det också skrivits spaltkilometer om. Men hur många fall finns det då som aldrig får se dagens ljus?

Man kan dock konstatera att sådant här beteende, inkl. incest, inte ses som lika abnormt i icke-skidåkande länders kulturer. Muslimerna är ju på gränsen till uppror för att soc "lägger sig i" och omhändertar deras barn. Det finns garanterat många hårresande berättelser bakom dessa omhändertaganden som vi aldrig kommer att få veta något om.

Det tror jag också. Mörkertalet är sannolikt skrämmande. Det är en sjuk värld vi lever i.
Citera
2022-07-30, 12:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Släktingar utspridda över europa. Gifta med nära släktingar. Sjuklig avkomma.

Något får mig att misstänka att Franco inte är en vanlig spanjor.
Utan att han tillhör en kringresande minoritet.
Citera
2022-07-30, 12:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Ni som inte tror på det, minns ni inte tysken med lekstuga i källaren?

Det finns riktigt jävla vidriga människor.
Om det är Fritzl du menar så var han österrikare.
Citera
2022-07-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Ur boken:
"Hit kan du vända dig:

Rikskvinnocentrum för kvinnor som misshandlats och våldtagits. Jour dygnet runt
Tel. 018 - 611 40 00

Stödcentrum mot incest
SCI är en ideell förening som startades 1981 och ger råd och stöd åt kvinnor som drabbats av sexuella övergrepp.

Riksorganisationen för kvinnojourer i Sverige (ROKS)
ROKS har cirka 130 kvinnojourer i landet som tar emot kvinnor, som varit utsatta för misshandel och övergrepp."
Ja ROKS passar bra in i detta sammanhang
https://youtu.be/pBtKxYKQI_8
Citera
2022-07-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Det överträffade inte historierna i boken givetvis men rent allmänt att främst pappor tog sig friheter med sina barn, kusiner som låg med varandra, nån kvinna som knullade sin mans pappa och blev gravid (utan att berätta), bröder som gjorde närmanden på sina systrar, en man som skaffade barn med både en kvinna och hennes dotter etc.

Ok. Det var blandad kompott där alltså.
Citera
2022-07-30, 19:46
Medlem
Loveaffairs avatar
Lyssnade på denna som ljudbok förra sommaren. Vidrig historia. Påminner om detta fall även om hon slapp få barn med sin pappa/morfar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-sin-uppvaxt
Senast redigerad av Loveaffair 2022-07-30 kl. 20:01.
Citera
2024-12-28, 23:42
Avstängd
Bumpar detta - måste vara samma fall jag hörde om för att antal år sedan

Papzen är Neeegeer. Han ville att första barnet* som var en pojke skulle pumpa på
o bezpruta mamzen så att hon blev gravid med sin son vars far var hennes papz
o på så sätt sluta (ringa in) familjekretsen,

Bra att du är så ung o ferti då kan din son när han blir äldre (typ 15)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in