2022-07-30, 06:39
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Har nog varit den här jag såg, eller något väldigt liknande. Hade för mig att det var någon bild på en av döttrarna också, bakifrån i rullstol, men det kan vara fel. En av bilderna är på den riktiga personen, men som sagt anonymiserad, genom att hon ses bakifrån. Artikel från 2002, uppdaterad 2011.
https://www.aftonbladet.se/relatione...-med-sin-pappa

Artikel skriven av Kerstin Weigl. Hon var väl även inblandad i Gömda-skandalen? Hjälpte hon inte Mia (Maria Eriksson) att skriva uppföljningarna till Liza Marklunds inledande böcker Gömda och Asyl?

När man ser namnet Kerstin Weigl så bör man granska historien extra noga….
Senast redigerad av beheaded 2022-07-30 kl. 07:19.
Citera
2022-07-30, 06:49
Medlem
JustZlatans avatar
Vissa spanjorer är halvaraber så frågan är om Franco är en äkta spanjor eller en halvarab. Finns en Franco Rossi i Sverige på hemlig adress.
Citera
2022-07-30, 06:50
Medlem
Hur försörjde sig familjen? Lyfte de barnbidrag? Hade Franco ett jobb att gå till? Hur reagerade skolan när Kristina blev gravid? Så många obesvarade frågor. För övrigt tror jag Franco var mer sydamerikansk än spansk. Spanien har västlig kultur medan många ställen i Sydamerika har en mer vrickad syn på det här med familj och sexualitet. Jag har varit där och fått höra historier first hand så att säga.
Citera
2022-07-30, 07:32
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Har just läst ut boken Bakom stängda dörrar, av Kristina Hansen där hon öppet och frikostigt berättar den sjukaste livshistorien jag fått ta del av.

Boken handlar om 14-åriga Kristina som i början av 80-talet flyttar från Norge till sin far i Sverige. Fadern är från Spanien och heter Franco Rossi. Efter att ha gjort massa närmanden mot henne super han till slut ned henne och hon vaknar våldtagen medan han ligger stolt i badkaret. Efter detta fortsätter han ha sex med henne, ofta flera gånger per dag. Till slut blir hon gravid och konfronterar honom. Francos tror dock att hon är upprörd för att de inte är gifta, så han skaffar ringar och de "gifter sig" (dock naturligtvis inte officiellt enligt svensk lag). Han låter även tatuera sitt namn på hennes händer, fötter och över röven.

Hon föder sedan deras första dotter, som han såklart också våldtar ganska omgående.
Dottern föds med utvecklingsstörning och förståndshandikapp, något fadern ej verkar förstå. Enligt honom är blodsband inom familjen det finaste och renaste som finns. Fadern och dottern ljuger tillsammans om att fadern till barnet är en svensk tonårig vid namn Anders Eriksson.

Efter ett tag blir dottern gravid igen och föder deras andra dotter, som även hon är utvecklingsstörd. Ingen av ungarna lär sig gå eller tala ordentligt, och behöver vård 24 tim per dygn. Kristina har även en yngre bror (Fredrik Hansen) som också bor tillsammans med dem. Fadern bestämmer att den yngre sonen ska gifta sig med en av de små nyfödda flickorna, så att han kan fortsätta göra barn med henne. Franco föreslår även för Kristina att de ska försöka få en son, så att när Franco själv blir för gammal kan sonen fortsätta göra nya barn med Kristina.

Till slut avslöjas alltihop och Franco döms till ett jävligt kort fängelsestraff och utvisning. Men enligt honom har han inte gjort något fel, utan det är den svenska polisen och lagstiftningen som är fel.

Allt detta hände alltså i någon stad i Sverige. Jag undrar nu, är det någon som vet något mer om personerna eller var detta utspelade sig?

Läs denna!

""Yolanda, min egen berättelse / Gör vad ni vill men döda henne inte"
Berättelsen får "Bakom stängda dörrar" att likna en fingerborg.
Citera
2022-07-30, 07:54
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Redigt skadat. Man undrar ju vad den där Franco har råkat ut för i sin barndom för att bli så sjuk i huvudet. Inte för att det rättfärdigar hans sinnessjuka bild men något måste gått riktigt snett för honom som ung.

Han har troligen råkat ut för samma sak.

Splittrad personlighet. Dom gör det där i ritualer mot barn. Ju yngre desto potentare energi. Demoner.

Så kan du få entitet anknytning som styr dig remote.

Det låter kanske helt sinnesjukt, men inte ens körsbäret på vad som försiggår bakom stängda dörrar.
Citera
2022-07-30, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Hur försörjde sig familjen? Lyfte de barnbidrag? Hade Franco ett jobb att gå till? Hur reagerade skolan när Kristina blev gravid? Så många obesvarade frågor. För övrigt tror jag Franco var mer sydamerikansk än spansk. Spanien har västlig kultur medan många ställen i Sydamerika har en mer vrickad syn på det här med familj och sexualitet. Jag har varit där och fått höra historier first hand så att säga.

Dessa frågor besvaras i boken. De var alla inneboende hos en alkoholist som hette Heikki som Franco jobbat med ihop till sjöss. Det framkom sen att de två haft ett homosex-förhållande, men att detta avtog när barnen flyttade dit. Så det var Heikkis lägenhet och han jobbade. Men ja, Franco jobbade också men jag minns inte med vad. Det nämndes rätt snabbt. Dock sjukskrev han sig mer och mer. Dottern var inlåst under tiden och fick inte gå någonstans utan honom.

Skolan reagerade och försökte utreda saken, men dottern skyddade pappan och hävdade hela tiden att pappan till barnet var Anders Eriksson som hon ska ha träffat här i Sverige direkt när hon flyttat hit.

Men sedan slutade hon ju helt i skolan och blev hemmafru på heltid i stället. Hon behövde ingen utbildning, tyckte de. Så de levde på bidrag, sjukpenning och lön ibland.
Citera
2022-07-30, 08:10
Medlem
Lite på samma tema: Netflix "Girl in the picture". Mycket gripande film. Helt ofattbart hur mycket en oskyldig tjej får vara med om. Se den!
Citera
2022-07-30, 08:24
Medlem
När livet med två incest-barn blir för mycket för Kristina kontaktar hon sin mor i Norge och bönar och ber att hon ska hjälpa henne. Modern säger först tvärnej för att hon har uppfattningen att Kristina själv har en skuld i detta. Hon har ju inte bara ett barn med pappan, utan två. Och hon har inte gått till polisen. Tvärtom fortsätter hon skydda pappan. Men mamman ändrar sig sedan och tar flyget från Norge till Sverige.

Men när hon kommer fram och får se sin 15-åriga dotter och två skelögda, halvblinda utvecklingsstörda barn på golvet som ser ut som exakta kopior av pappan, blir det för mycket och hon vänder direkt och åker tillbaka till flygplatsen.
Citera
2022-07-30, 08:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
När livet med två incest-barn blir för mycket för Kristina kontaktar hon sin mor i Norge och bönar och ber att hon ska hjälpa henne. Modern säger först tvärnej för att hon har uppfattningen att Kristina själv har en skuld i detta. Hon har ju inte bara ett barn med pappan, utan två. Och hon har inte gått till polisen. Tvärtom fortsätter hon skydda pappan. Men mamman ändrar sig sedan och tar flyget från Norge till Sverige.

Men när hon kommer fram och får se sin 15-åriga dotter och två skelögda, halvblinda utvecklingsstörda barn på golvet som ser ut som exakta kopior av pappan, blir det för mycket och hon vänder direkt och åker tillbaka till flygplatsen.
Döm henne inte för hårt, hon hade säkert själv ett helvete med den där "Franco".

Ps ni i tråden som inte fattar att "Franco" är en pseudonym - vad fattas er? Hjärna?
Citera
2022-07-30, 08:36
Medlem
När Franco, Kristina och barnen, och Kristinas bror Fredrik är i Italien och besöker familjen behöver Kristina byta blöja på barnet Monica. När hon tvättar barnet säger pappan "Åh, titta vilket stort och fint analhål Monica har. Det börjar snart bli dags för henne också."

När pappan gått frågar Fredrik varför pappan sagt så och vad han egentligen menade med det. Men Kristina svarade att hon inte visste men att det inte är något att bry sig om. Fredrik erkänner senare i förhör att han mycket väl förstod vad pappan menade. Men det var inte förrän att Kristina själv valde att berätta för polisen som också Fredrik börjar säga som det är.

Fredrik berättar även senare i förhör att han en gång gick upp för att dricka vatten på natten, och hörde då pappan säga till dottern "Jag vill ha dig". Sedan började de kyssas och sängen i deras rum började knarra, och han förstod vad som pågick.
Citera
2022-07-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Döm henne inte för hårt, hon hade säkert själv ett helvete med den där "Franco".

Jag skriver bara vad moderns uppfattning var. Även hennes övriga syskon, som mamman hade ihop med en annan man i Norge, hade denna uppfattning och har nu brutit helt med henne.

Ja, hon blev helt hjärntvättad och mentalt nedbruten. Ingen skolgång, inget socialt umgänge, ingen utbildning. Hon hade totalt gett upp livet. Och redan när hon var fyra år fick hon ju se Franco knivhugga modern, bland annat i huvudet och bröstkorgen. Ett knivhugg gick rakt igenom smalbenet. För detta fick han fängelse, men trots det såg man inga hinder för att hon sedan skulle få flytta till honom.
Hela boken beskriver hennes helvete.
Citera
2022-07-30, 09:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag skriver bara vad moderns uppfattning var. Även hennes övriga syskon, som mamman hade ihop med en annan man i Norge, hade denna uppfattning och har nu brutit helt med henne.

Ja, hon blev helt hjärntvättad och mentalt nedbruten. Ingen skolgång, inget socialt umgänge, ingen utbildning. Hon hade totalt gett upp livet. Och redan när hon var fyra år fick hon ju se Franco knivhugga modern, bland annat i huvudet och bröstkorgen. Ett knivhugg gick rakt igenom smalbenet. För detta fick han fängelse, men trots det såg man inga hinder för att hon sedan skulle få flytta till honom.
Hela boken beskriver hennes helvete.
Oerhört jobbig skildring, men nu talade jag så klart om modern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in