Citat:
Ursprungligen postat av
90taletskrona
Jag har ingen bra lösning mot det,
Inte jag heller. Jag bara ogillar de lösningar som WEF försöker implementera. Jag tycker absolut att vi som individer kan göra mer för miljön, duscha kortare, pendla mindre, mindre plast, mer ordentlig mat och inte tomma kalorier. Det är bara svårt att behärska sig. Om jag som individ har svårt att begränsa min duschtid, hur svårt är det då för våra ledare att begränsa sitt maktbegär?
Citat:
så visst jag tycker det vore bra att plantera mer skog men jag tror även att det är viktigt att minska koldioxid
Träd äter koldioxid. Det finns en teoretisk mängd odlade träd som leder till noll koldioxid i luften och en helt ny art miljökatastrofer. Havsalger är bättre på koldioxidätande, men de ger fula badstränder (inte lika fula som när de är fulla av plast och engångsmasker), medan träd är fina att se på.
Citat:
och gå över till förnybar energi inte bara för miljöns skull men också för att slippa vara beroende av att Ryssland och Saudiarabien skickar dessa resurser till oss.
Politik är härligt. Här sitter jag med en slavtillverkad mobil i Kina vars material är dränkt av afrikanskt blod, men jag vägrar olja från Ryssland för att Putin!
Ingen människa ska få leva om de inte lever exakt enligt mitt behag, att Putin inte fattar det.