2022-07-29, 12:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Som jag skrev i min redigering i mitt tidigare inlägg borde det där klargjorts tidigare. Jag tror att NFC den här gången verkligen gjorde allt för att ge ett objektivt besked om möjligheterna att koppla ett vapen till kulorna.

Ja vapensamlarens Magnumrevolver fick en 0 så den kan inte uteslutas. Nu har NFC sagt att det är svårt om inte omöjligt att koppla kulorna med ett mordvapen så tyvärr verkar det kört. https://sverigesradio.se/artikel/7498034 "Har aldrig varit möjligt att spåra Palmevapnet".
Citera
2022-07-29, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej, exemplen jag gav är större ändå. En förklaring är ju att de utreddes tidigt och att det då fanns ett större "persongalleri" vid liv att förhöra. Vidare att PU var så mycket större på den tiden också.(Antalet utredare)

Men gällande SE så håller jag med dig i tidigare inlägg om att PU inte lyckats hitta någonting alls.
Ska man vara snäll, så är det väl endast utlåtandet och 0:an på Willys revolver. Men 0 är noll och säger varken eller. Och vidare gällande vapensamlaren, så kvarstår ändå problemet med att bevisa på att han antingen varit oaktsam med sina vapen och att SE skulle kunnat låna vapnet utan vetskap, eller att vapensamlaren medvetet lånat ut revolvern. Av uppgifterna vi känner till så känns detta osannolikt.

Över 30 år senare är det svårt att utreda ett spaningsmord. Kanske inte vissa på flashback, men enligt poliser och åklagare med flera så anser dem det. PU hittade inte ett skit mot CA med flera. SE kunde också stulit en revolver hos vapensamlaren i.of.s. SE kunde köpt en revolver i området där han jobbade dvs "träsket", tagit en revolver tiden hos FMV eller från tiden i Indien till och med.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-29 kl. 14:15.
Citera
2022-07-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Det är det vi vet. Hade det funnits någonting sämre om hans bakgrund hade ju KP/HM redovisat det.
Hur kan du veta det?
Hade han häktas och fler förhör hållits hade mer saker kommit fram.

Du kan inte veta om han redovisade alla personliga uppgifter. DU TROR Det.
Fattar du skillnaden?
Citera
2022-07-29, 15:19
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Hur kan du veta det?
Hade han häktas och fler förhör hållits hade mer saker kommit fram.

Du kan inte veta om han redovisade alla personliga uppgifter. DU TROR Det.
Fattar du skillnaden?

Jo jag fattar.
Förstår du att om KP/HM hittat något minsta i hans liv som skulle hjälpa dem i sitt försök att misstänkliggöra Engström så hade de gjort det. Katastrofen var närmast total i sin redogörelse på presskonferensen. Tror du då verkligen att dom höll inne med nått som skulle kunnat ha räddat deras jobb-mässiga fiasko?
Senast redigerad av niokilometer 2022-07-29 kl. 15:21.
Citera
2022-07-29, 16:22
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Över 30 år senare är det svårt att utreda ett spaningsmord. Kanske inte vissa på flashback, men enligt poliser och åklagare med flera så anser dem det. PU hittade inte ett skit mot CA med flera. SE kunde också stulit en revolver hos vapensamlaren i.of.s. SE kunde köpt en revolver i området där han jobbade dvs "träsket", tagit en revolver tiden hos FMV eller från tiden i Indien till och med.

Men PU har inte hittat ett skit mot SE heller, för att använda dina ord.

Du kan uppenbart spekulera bra kring SE, men det blir problem att spekulera kring "CA med flera".

Kuriosa:
Träsket är namnet på kvarteret sedan minst hundra år tillbaka och har inget med ev. klientel som skulle ha hållit till där. Det verkar ha blivit en sanning. Drägget höll mer till på Sergelstorg och på/runt centralen.
Citera
2022-07-29, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Men PU har inte hittat ett skit mot SE heller, för att använda dina ord.

Du kan uppenbart spekulera bra kring SE, men det blir problem att spekulera kring "CA med flera".

Kuriosa:
Träsket är namnet på kvarteret sedan minst hundra år tillbaka och har inget med ev. klientel som skulle ha hållit till där. Det verkar ha blivit en sanning. Drägget höll mer till på Sergelstorg och på/runt centralen.

Dem har inte hittat ett skit mot era favoritkandiadter snarare. Man får spekulera hej vilt om CA, CP med flera men inte diskutera och spekulera det minsta om SE? Varför försöka tysta ner dem som tror på SE? Är det yttrandefrihet? Finns indicier mot SE men inte när det gäller era fantasikandidater.

Däremot så anser KP och Melander att SE är skäligen misstänkt för att inte säga på sannolika skäl misstänkt. Ni är så jävla efterblivna- hitta konkreta och avgörande bevis över 30 år efter spaningsmord som dessutom är ett statsministermord? Ja är man en idiot som ni så är man.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-29 kl. 16:42.
Citera
2022-07-29, 17:29
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
...
Ni är så jävla efterblivna- hitta konkreta och avgörande bevis över 30 år efter spaningsmord som dessutom är ett statsministermord? Ja är man en idiot som ni så är man.

Kallar du KP/HM för idioter, det får stå för dig. Men det var precis det KP utlovade månader före presskonferensen. Att han hade avgörande bevis som skull visa vem sköt och vem/vilka som låg bakom mordet.

Kommer inte ihåg så mycket från pk, men kan det ha varit att kontorister har lågskor som är det avgörandet beviset.
Citera
2022-07-29, 17:57
Avslutad
Citat:
Kallar du KP/HM för idioter, det får stå för dig. Men det var precis det KP utlovade månader före presskonferensen. Att han hade avgörande bevis som skull visa vem sköt och vem/vilka som låg bakom mordet.

Kommer inte ihåg så mycket från pk, men kan det ha varit att kontorister har lågskor som är det avgörandet beviset.

Du är en idiot helt klart. KP och Melander pratade inte om avgörande bevis som till 100% fäller någon i en domstol. Kolla så får du se men du lär väl inte förstå ändå i.o.f.s. SE är helt klart skäligen misstänkt. Svårt att bortförklara allt som pekar på att SE kunde vara gm. En ordentlig utredning mot SE som misstänkt i mars 1986 hade med hög sannolikhet gett ett svar på om han var vittne eller gm. Personligen tror jag att det hade gett svaret gm.

https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA

Här är tråden om CP. Du är märkligt nog övertygad om hans skuld när det gäller Palmemordet. Gå in där och fantisera och yra mera. (FB) Tråden om Christer Pettersson
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2022-07-29 kl. 18:11.
Citera
2022-07-29, 18:16
Medlem
Citat:
Vad jag vet så har jag inte använt invektiv gällande KP/HM. Citera gärna. Däremot har jag kritiserat deras utredning men det är ju inte samma sak.

TP och KP/HM/PU cherry pickade sig fram från fel håll. och då blev det som det blev, En katastrofal presskonferens.

Vad är rätt håll? Utesluta allt som pekar mot SE?
Citera
2022-07-29, 18:26
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
TP och KP/HM/PU cherry pickade sig fram från fel håll. och då blev det som det blev, En katastrofal presskonferens.

Vad är rätt håll? Utesluta allt som pekar mot SE?

När man "cherry pickar från fel håll", är som ett dubbelfel i tennis.

Cherry picka är aldrig bra, att göra det även från fel håll är dubbelt värre.
Citera
2022-07-29, 18:31
Medlem
Citat:
När man "cherry pickar från fel håll", är som ett dubbelfel i tennis.

Cherry picka är aldrig bra, att göra det även från fel håll är dubbelt värre.

Och från fel håll är?

Åt rätt håll skulle frågan vara 😊
Senast redigerad av IamNotChevyChase 2022-07-29 kl. 18:38.
Citera
2022-07-29, 19:02
Medlem
Citat:
Tyvärr så är det du som inte har förstått att av 10 av 12 mordplatsvittnen så sade de i de första förhören att mördaren hade en lång mörk rock som gick nedanför knäna- inte en mörkblå täckjacka.

Första förhören

Hans Johansson: Mörk jacka

Jan-Åke Svensson: Mörk jacka

Jeppsson: Mörk dunjacka

Lisbet: Blå täckjacka

Jan Nilsson: Brun skinnjacka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem