Citat:
Ursprungligen postat av
niokilometer
Kanske har du rätt, men

när jag tittar närmare på de andra så verkar det som många många uppslag bara innehåller begäran om att få dokument utlämnat. Känns inte som de ska räknas som utredning, eller har jag missat något. Hur som helst så har Engström utretts otroligt mycket och ändå kommer det inte fram något med minsta substans
Nej, exemplen jag gav är större ändå. En förklaring är ju att de utreddes tidigt och att det då fanns ett större "persongalleri" vid liv att förhöra. Vidare att PU var så mycket större på den tiden också.(Antalet utredare)
Men gällande SE så håller jag med dig i tidigare inlägg om att PU inte lyckats hitta någonting alls.
Ska man vara snäll, så är det väl endast utlåtandet och 0:an på Willys revolver. Men 0 är noll och säger varken eller. Och vidare gällande vapensamlaren, så kvarstår ändå problemet med att bevisa på att han antingen varit oaktsam med sina vapen och att SE skulle kunnat låna vapnet utan vetskap, eller att vapensamlaren medvetet lånat ut revolvern. Av uppgifterna vi känner till så känns detta osannolikt.