Citat:
Antar att det är till mig ni PÅSTÅR att emil ska ha gått till på kvällen och jag i min tur skulle ha skickat hem honom.
Det är fel.
Emil ringde mig den kvällen 22:36 och vi pratade med varann i nästan 2 minuter
Kortfattat så frågade han mig med en less ton om vad vi gjorde och om han fick sova på min soffa.
Mitt svar var att han självklart fick det och att han tillomed fick ta sängen eftersom att vi ändå inte var hemma.
För att vara extra tydlig med att han fick det så skickade jag även ett sms till honom några minuter senare.
"Emil som sagt du får åka hem till mig och sova"
Tyvärr inte på den telefonen han filmade med utan på telefonen som jag nu mera vet låg på hans sovrum på laddning.
Och någon här påstår typ " man gjorde som han ville för att han inte skulle bli arg" jag vet ju inte vem du är eftersom att du inte har ditt riktiga namn.
MEN jag levde med emil i drygt 7 år.
Om jag var rädd knappast, där emot var Emil enligt mig och mina alla år med honom konflikt rädd.
I vårt förhållande så gick emil hellre in på vårt sovrum och låste in sig än att ta en diskussion med mig.
Många av er som sitter här inne letar fortfarande flera svar, jag är som en öppen bok för alla men inte på flashback. Våga visa ert riktiga jag och fråga mig så lovar jag att svara er
Det är fel.
Emil ringde mig den kvällen 22:36 och vi pratade med varann i nästan 2 minuter
Kortfattat så frågade han mig med en less ton om vad vi gjorde och om han fick sova på min soffa.
Mitt svar var att han självklart fick det och att han tillomed fick ta sängen eftersom att vi ändå inte var hemma.
För att vara extra tydlig med att han fick det så skickade jag även ett sms till honom några minuter senare.
"Emil som sagt du får åka hem till mig och sova"
Tyvärr inte på den telefonen han filmade med utan på telefonen som jag nu mera vet låg på hans sovrum på laddning.
Och någon här påstår typ " man gjorde som han ville för att han inte skulle bli arg" jag vet ju inte vem du är eftersom att du inte har ditt riktiga namn.
MEN jag levde med emil i drygt 7 år.
Om jag var rädd knappast, där emot var Emil enligt mig och mina alla år med honom konflikt rädd.
I vårt förhållande så gick emil hellre in på vårt sovrum och låste in sig än att ta en diskussion med mig.
Många av er som sitter här inne letar fortfarande flera svar, jag är som en öppen bok för alla men inte på flashback. Våga visa ert riktiga jag och fråga mig så lovar jag att svara er
Citat:
Nej det tror jag inte.
I min och emils relation har han varit konflikträdd.
Tänker att hans konflikträddsla även den kvällen dök upp och därför "löste han en sov plats om bråket skulle eskalera"
Och jag i vår relation var den med hett temperament.
Skulle emil ha varit någon kvinnomisshandelare borde jag åkt på stryk också.
I min och emils relation har han varit konflikträdd.
Tänker att hans konflikträddsla även den kvällen dök upp och därför "löste han en sov plats om bråket skulle eskalera"
Och jag i vår relation var den med hett temperament.
Skulle emil ha varit någon kvinnomisshandelare borde jag åkt på stryk också.
Citat:
Kan absolut varit därför som jag inte hörde något i bakgrunden.
Emil var konflikträdd, det kan alla vi som kände honom på riktigt intyga.
Vill du få hela vårt samtal? Absolut
Jag höll på att fläta min kompis hår när det på kvällen ringde.
Jag- är de min telefon som ringer? (förvånande)
Min kompis- Ja
Jag - kan du kolla vem det är?
Min kompis - Det är Emil
Jag- okej, ge mig telefonen
Vårt samtal
Jag - jasså, är vi såhär bra vänner igen så att du ringer mig såhär sent?
Emil - mm, vad gör du?
Jag - inget vi är hemma hos E, jag höll på att fläta hennes hår när du ringde. vad gör du?
Emil- okej ska ni sova där?
Jag - ää ja, vadåra vad vill du och så skrattade ja lite (tänkte då i mitt huvud, tror du att våra barn är vakna vid denna tid eller) men sa det aldrig
Emil - okej, tänkte o,m jag fick sova hos dig
Jag - ja men självklar emil, det är bara att åka dit. Är de kaos eller?
Emil - okej, ja de kan man säga
Jag - okej, ja men emil på riktigt åk dit om du vill, du kan till och med få sova i sängen. kanske dessutom också bara är skönt för dig att vakna upp utan barn (sa så för att klockan redan då var mycket och våra barn vaknar tidigt).
Emil - okej tack, hej då
Jag - hej då
Såg också att emil hade smsat mig innan han valde att istället ringa.
Så smset som jag sedan skrev till honom var " Höll på att fläta hennes hår men som sagt du får åka hem till mig och sova om du vill"
Det smset fick jag inget svar på, men som jag tidigare skrivit så vet jag i dagsläget att efter vårt samtal la Emil denna Telefon på laddning.
Ja de stämmer, emil i Januari månad var väldigt arg på mig.
vilket också gick över 2 veckor senare.
Kan absolut varit därför som jag inte hörde något i bakgrunden.
Emil var konflikträdd, det kan alla vi som kände honom på riktigt intyga.
Vill du få hela vårt samtal? Absolut
Jag höll på att fläta min kompis hår när det på kvällen ringde.
Jag- är de min telefon som ringer? (förvånande)
Min kompis- Ja
Jag - kan du kolla vem det är?
Min kompis - Det är Emil
Jag- okej, ge mig telefonen
Vårt samtal
Jag - jasså, är vi såhär bra vänner igen så att du ringer mig såhär sent?
Emil - mm, vad gör du?
Jag - inget vi är hemma hos E, jag höll på att fläta hennes hår när du ringde. vad gör du?
Emil- okej ska ni sova där?
Jag - ää ja, vadåra vad vill du och så skrattade ja lite (tänkte då i mitt huvud, tror du att våra barn är vakna vid denna tid eller) men sa det aldrig
Emil - okej, tänkte o,m jag fick sova hos dig
Jag - ja men självklar emil, det är bara att åka dit. Är de kaos eller?
Emil - okej, ja de kan man säga
Jag - okej, ja men emil på riktigt åk dit om du vill, du kan till och med få sova i sängen. kanske dessutom också bara är skönt för dig att vakna upp utan barn (sa så för att klockan redan då var mycket och våra barn vaknar tidigt).
Emil - okej tack, hej då
Jag - hej då
Såg också att emil hade smsat mig innan han valde att istället ringa.
Så smset som jag sedan skrev till honom var " Höll på att fläta hennes hår men som sagt du får åka hem till mig och sova om du vill"
Det smset fick jag inget svar på, men som jag tidigare skrivit så vet jag i dagsläget att efter vårt samtal la Emil denna Telefon på laddning.
Ja de stämmer, emil i Januari månad var väldigt arg på mig.
vilket också gick över 2 veckor senare.
Citat:
Förlåt men kan vara det absolut sjukaste jag läst.
Du tycker alltså att om hon borde få förmildrande omständigheter för att lydia verkar levt under press?
Och fortsättningen du skriver.
Du menar alltså att hon ska få ett kortare straff för att hon enl dig "Hushållerska, barnpassare, städerska, festpartner m.m till Emil"
Det har aldrig slagit dig att om livet med emil inte passade henne så kunde hon bara ha gått där ifrån?
Du tycker att hon ska få förmildrande omständigheter
TROTTS att filmen visar en REN avrättning när emil säger det svar hon inte vill få.
Emils barn och resterande anhöriga har fått betala ett livstidsstraff för hennes handling men hon borde få för förmildrande omständigheter.
Kan säga att det inte är många gånger ni fått mina tårar att forsa men grattis du lyckades.
Usch, jag hoppas innerligt att din och emils väg aldrig någonsin korsats.
Du tycker alltså att om hon borde få förmildrande omständigheter för att lydia verkar levt under press?
Och fortsättningen du skriver.
Du menar alltså att hon ska få ett kortare straff för att hon enl dig "Hushållerska, barnpassare, städerska, festpartner m.m till Emil"
Det har aldrig slagit dig att om livet med emil inte passade henne så kunde hon bara ha gått där ifrån?
Du tycker att hon ska få förmildrande omständigheter
TROTTS att filmen visar en REN avrättning när emil säger det svar hon inte vill få.
Emils barn och resterande anhöriga har fått betala ett livstidsstraff för hennes handling men hon borde få för förmildrande omständigheter.
Kan säga att det inte är många gånger ni fått mina tårar att forsa men grattis du lyckades.
Usch, jag hoppas innerligt att din och emils väg aldrig någonsin korsats.
Citat:
Det är hon garanterat.
Men det alla lydia fans missar är att hon hade ett val.
Hon hade kunnat gå där ifrån. Redan tidigare.
Redan i den första ljud inspelningen när emil ber henne. Hade hon kunnat gå där ifrån.
Det är inte synd om henne. Hon gjorde valet.
Hon ger sken till att lyfta detta vapen ett flertal gånger när emils säger åk här ifrån.
När emil sista gången säger det och även svarar på hennes "är du seriös?" Men ett mm
Så lyfter lydia vapnet, siktar och trycker av.
Snälla försätt gärna berätta hur synd det är om henne.
OCH hon och hennes barn samt släkt vänner kommer kunna ses, prata i telefon, skriva brev och hon kommer komma ut.
Lydia finns för alla som vill ha en relation med henne kvar i livet
Men ingen i emils närhet kan igen få prata med honom, få en kram av honom, få en puss av honom, ingenting. För att hon tog sig rätten att ta hans liv.
För att hon tog sig rätten att ta alla ifrån honom.
Men absolut hon borde ju ändå få för förmildrande omständigheter. Som lydia själv säger "skottet gick av när jag bröt bössan" TROTTS att filmer visar exakt vad som händer. Men emil hann väl säkert klippa om den, innan lydias skott så småningom åt upp emil innefrån. iomed hans kontrollbehov osv
Men det alla lydia fans missar är att hon hade ett val.
Hon hade kunnat gå där ifrån. Redan tidigare.
Redan i den första ljud inspelningen när emil ber henne. Hade hon kunnat gå där ifrån.
Det är inte synd om henne. Hon gjorde valet.
Hon ger sken till att lyfta detta vapen ett flertal gånger när emils säger åk här ifrån.
När emil sista gången säger det och även svarar på hennes "är du seriös?" Men ett mm
Så lyfter lydia vapnet, siktar och trycker av.
Snälla försätt gärna berätta hur synd det är om henne.
OCH hon och hennes barn samt släkt vänner kommer kunna ses, prata i telefon, skriva brev och hon kommer komma ut.
Lydia finns för alla som vill ha en relation med henne kvar i livet
Men ingen i emils närhet kan igen få prata med honom, få en kram av honom, få en puss av honom, ingenting. För att hon tog sig rätten att ta hans liv.
För att hon tog sig rätten att ta alla ifrån honom.
Men absolut hon borde ju ändå få för förmildrande omständigheter. Som lydia själv säger "skottet gick av när jag bröt bössan" TROTTS att filmer visar exakt vad som händer. Men emil hann väl säkert klippa om den, innan lydias skott så småningom åt upp emil innefrån. iomed hans kontrollbehov osv
Citat:
Jag föreslår att du läser vad Jossan själv berättat om i denna tråd. Se, nu hittar du på och ljuger igen...
Ostabilt kringflackande liv? Det är ganska vanligt att folk får flytta runt av olika anledningar, byte av jobb, skillsmässor, vantrivsel m.m.
Och barnen har alltid bott hos Lydia och Kimmo. Men enligt dig får dom kanske inte ha gjort det då.
Jesus...
Ja det var lite kaos i Lydias liv de sista månaden/månaderna, under tiden hon var med Emil. Det stämmer, det har du rätt i.
Som vi hela tiden har sagt, filmen visar att hon sköt. Den visar inget om varför. För om man nu ska gå helt efter vad filmerna visar, så visar den på bråk mellan dom. Varför? Ja då kan jag ju säga att Emil ljög då eftersom han sagt att Jossan slagit honom. Eller stämmer det att Jossan slagit honom? För han ljög väl inte?
Utredningen är verkligen en skam, alldeles för tunn.
Jaha, så det är helt okej för dig att kalla andra för en massa ökennamn, men ingen får kalla dig för något?
Hur var det nu Mumsebulle, kunde du svara på frågorna man ställde, och varför du säger att man sysslade med utpressning?
Ostabilt kringflackande liv? Det är ganska vanligt att folk får flytta runt av olika anledningar, byte av jobb, skillsmässor, vantrivsel m.m.
Och barnen har alltid bott hos Lydia och Kimmo. Men enligt dig får dom kanske inte ha gjort det då.
Jesus...Ja det var lite kaos i Lydias liv de sista månaden/månaderna, under tiden hon var med Emil. Det stämmer, det har du rätt i.
Som vi hela tiden har sagt, filmen visar att hon sköt. Den visar inget om varför. För om man nu ska gå helt efter vad filmerna visar, så visar den på bråk mellan dom. Varför? Ja då kan jag ju säga att Emil ljög då eftersom han sagt att Jossan slagit honom. Eller stämmer det att Jossan slagit honom? För han ljög väl inte?
Utredningen är verkligen en skam, alldeles för tunn.
Jaha, så det är helt okej för dig att kalla andra för en massa ökennamn, men ingen får kalla dig för något?
Hur var det nu Mumsebulle, kunde du svara på frågorna man ställde, och varför du säger att man sysslade med utpressning?
Hon har utstått mycket skit från okända, blivit ifrågasatt och ändå valt att berätta, för att låta okända få en bild av vad hon sett av sin tid med Emil, gällande konflikter.
Kan åter igen tipsa om att läsa lillebrorns inlägg.