2022-08-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du förstår inte ens att det blir fel vem som skrivit vad....
Förstår att du är lättlurad....
Du menar att Emil ensam ligger bakom alla hot?
Men MördarLydia verkställer ju sina hot Hon drog iväg en hagelbrakare...
Normala människor har spärrar.... Inte Lydia Barth!
En fråga till.. Vad gjorde Ulf åt saken när Jelena blev hotad med både barn och vapenlicens
Agerade Ulf på nåt sätt eller var han för feg för det?

Frågan du ska ställa då är väl, va gjorde Lillen som var ihop med na.
Är du oxå sotis på Ulf 🤣😂
2022-08-26, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag förstår att du gärna vill outa mig, men jag tänker inte göra det genom att lägga fram mer bevis än vad jag redan gjort.
För allt jag har berättat om vet jag är sant då jag på ett eller annat sätt har sett/upplevt det själv.
Du har inte upplyst mig om något jag inte redan visste. Och som sagt, när sa jag att Lexbase var en myndighet? När?
Varför skulle jag redovisa vart hon har arbetat och när, när personer som vill veta det kan själva höra med Skattemyndigheten. Du vet, där man lämnar in sin deklaration förstår du.
Du har ju tydligen inte ens kollat det, för då hade du vetat vart hon jobbat och när m.m.
Och eftersom du tydligen nu inte vet hur det går till så kan jag försöka utbilda dig lite i ämnet ekonomi.
Du vet, man drar ju av för kostnader man har haft under ett år från inkomsterna man har haft under året. Om du då för enkelhetens skull köpt havre för 100 kr, men du har sålt hö för 80 kr. Efter du har dragit av så har du då ett underskott på 20 kr, är du med?
För sen är det också som så att jag har aldrig sagt att det gick med vinst nere i Skåne, det är du som har antagit det i dina fantasier.
Men det var en enskild firma, och då hamnar det i den övriga deklarationen, mest så att du vet.

Nu får du fan skärpa dig Mumsebulle: För var i hela helvete har jag eller någon annan för den delen sagt att Emil förtjänade att avrättas? Du är ju riktigt sjuk i huvudet som skriver och påstår något sådant. Ren förbannad lögn från din sida, återigen!
Var ute på en pub här hemma i Strängnäs, och denna tråden kom upp. Kan ju lugnt säga att folk undrar vad du är för en typ, stalker som är totalt fixerad i Lydia och på sådant som inte alls berör brottet.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Gör oss alla en tjänst, länka ditt skit. Jag har nämligen läst va snubben skrev om puben, stod inte ett sket om flashbackanvändare. Du måste ljuga för att du har inge att komma me.
Här har jag fetat ett pubinlägg, det som står längst ner
2022-08-26, 14:01
Medlem
Tror de flesta som skriver i tråden inte är dragna till personer med psykiska problem kombinerat med missbruk.
Så har svårt att se att någon är avundsjuk på misär.
Sen att personerna i fråga kan vara jävligt roliga att umgås med, väl valda stunder är en annan sak.
2022-08-26, 14:09
Medlem
Skriv inte lögner om Lillen & Lydia för jag känner dom båda.
Han älska henne, ok.
Ja, de bråka och de drack och bråka ännu mer.
Men försök ha ett förhållande när exen står o bankar på dörren och när någe hotar att du ska förlora vårdnande. Fakta är att han kände sej djävligt låst. Va han än gjorde blev han fan rövknullad.
När dom bråka så skrek dom åt varann att de va slut, omoget javisst. Men så vare. Han hade lite dåligt självförtroende då han var lite kort i rocken. Så visst, han kunde ibland vara lite besserwisser på fyllan. Men han mena aldrig någe illa.
Dom var lika stora kålsupare och hon var värst sista dan. Lillen ser allt från andra vyer nu där ingen bestämmer över hur han ska leva livet. Kan aldrig tro att hon önska detta slut. Det va spriten.
Så ge fan i att ljuga nu.
2022-08-26, 14:16
Medlem
Citat:
Han älska henne, ok.
Men försök ha ett förhållande när exen står o bankar på dörren och när någe hotar att du ska förlora vårdnande. Fakta är att han kände sej djävligt låst. Va han än gjorde blev han fan rövknullad.
När dom bråka så skrek dom åt varann att de va slut, omoget javisst. Men så vare. Han hade lite dåligt självförtroende då han var lite kort i rocken. Så visst, han kunde ibland vara lite besserwisser på fyllan. Men han mena aldrig någe illa.
Dom var lika stora kålsupare och hon var värst sista dan. Lillen ser allt från andra vyer nu där ingen bestämmer över hur han ska leva livet. Kan aldrig tro att hon önska detta slut. Det va spriten.

Du bekräftar i stora drag deras förhållande.
Dom älskade varandra men var inte bra för varandra.
2022-08-26, 14:26
Avslutad
När träffade Lydia Pär? Hur träffades dem?
Det var ju Pär som introducerade Emil och Lydia för varandra då dem var ett par.

Lydia bodde hos Müfit, trots att de ansökt om skilsmässa. En skilsmässa som var avslutad i mars 2021, tre månader innan mordet.

I november 2020 flyttar Lydia från Mufit till Farsta, Jelenas lägenhet.
Till flytthjälp har hon Ulf, som är den som Jelena kontaktar när Lydia hotar om vapenlicenser och tagande av barn.

Lydia påstås hamna i bråk med lägenhet-Jelenas pojkvän.
Lydia ska flytta.

I maj 2021 flyttar Jelenas pojkvän in i lägenheten, med Jelena.

Hur var 2:a handskontraktet utformat? Finns det någon som vet? Det kanske var en korttidsuthyrning? Det är min gissning.
2022-08-26, 14:57
Medlem
Citat:
Han älska henne, ok.

Personen kan inte sluta ljuga. Du har nu sett att personen ifråga har sagt att man skulle ha diskuterat honom på en pub, vilket över huvud taget inte stämmer med det jag skrev. För om man läser det jag skrev, så skrev jag följande: Var ute på en pub här hemma i Strängnäs, och denna tråden kom upp. Kan ju lugnt säga att folk undrar vad du är för en typ, stalker som är totalt fixerad i Lydia och på sådant som inte alls berör brottet.
Som du själv ser så står det inget om att man skulle ha diskuterat honom. Folk undrade och påpekade vad det var för en idiot som höll på i tråden, den där Mumsbulle. Ingen diskussion, bara ett påpekande. Sen hade man ju trevligt resten av kvällen som du säkert förstår.
2022-08-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Du bekräftar i stora drag deras förhållande.
Dom älskade varandra men var inte bra för varandra.

Nu var det ju inte det hen skrev. Hen skrev: Han älska henne, ok
2022-08-26, 15:06
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Personen kan inte sluta ljuga. Du har nu sett att personen ifråga har sagt att man skulle ha diskuterat honom på en pub, vilket över huvud taget inte stämmer med det jag skrev. För om man läser det jag skrev, så skrev jag följande: Var ute på en pub här hemma i Strängnäs, och denna tråden kom upp. Kan ju lugnt säga att folk undrar vad du är för en typ, stalker som är totalt fixerad i Lydia och på sådant som inte alls berör brottet.
Som du själv ser så står det inget om att man skulle ha diskuterat honom. Folk undrade och påpekade vad det var för en idiot som höll på i tråden, den där Mumsbulle. Ingen diskussion, bara ett påpekande. Sen hade man ju trevligt resten av kvällen som du säkert förstår.

Jamen så fint att detta kunde styrkas så snabbt.

Fick reda på att Emil hade iaf kontakt med den ena mannen som man gjorde ett tillslag mot i Bålsta.

Mer info kommer om detta sa personerna.

Hyreskontraktet var tillsvidare. Har det framför ögonen just nu. Så det kan läggas åt sidan som avklarat 👍
2022-08-26, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced

Ja, det är bedrövligt att se hur en del likt en hyenaflock angriper och i vanlig ordning vrålar att det är lögn. För att sedan inse att De hade fel.

Jag har även sett dom sms-konversationerna mellan Mufit och Jelena.

Jag har även fått se sms ang båtaffärer, bilaffärer och en massa andra intressanta igår kväll. Fick även du dom?
Har du lust att lägga upp det så att det går att se själv?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-26 kl. 15:17.
2022-08-26, 15:16
Avslutad
Citat:
Jamen så fint att detta kunde styrkas så snabbt.

Fick reda på att Emil hade iaf kontakt med den ena mannen som man gjorde ett tillslag mot i Bålsta.

Mer info kommer om detta sa personerna.

Hyreskontraktet var tillsvidare. Har det framför ögonen just nu. Så det kan läggas åt sidan som avklarat 👍
Även här vore det intressant att få se vad du/ni har för information. Hittills har ni mest kommit med tjat om att andra ljuger, trots att bevisen levererats..
2022-08-26, 15:33
Avslutad
Citat:
Är precis tvärtom.

Jag berättade nyss att info om Emil och tillslaget och att han haft kontakt med en an männen där.

Ganska intressant med tanke på vad Loveangeli berättade. Eller hur?
Lovangeli har inte kunnat bevisa någonting, så det som kommer därifrån skulle jag inte lägga någon vikt vid.
Det är uppenbart att hen ljuger, har motbevisats av Emils vänner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in