2021-12-05, 20:59
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är ganska lustigt hur tänket är i denna tråd, för en stund tillbaka så kom det in en ny skribent med nicket Loveangelie direkt så var det flera stycken som gick rakt i strupen på henne och kallade henne för lögnerska, troll och icke trovärdig för att hon berättade att hon hade ett förhållande till Emil och berättade saker om Emil till tråden men en vecka senare dyker nicket Yngrebarnsmamma upp och berättar att hon är mamma till Emils barn och hon berättar också saker om Emil men det lustiga är att det köper ni rakt av utan ett uns misstanke att hon också kan vara ett troll, lögnerska och icke trovärdig.
Jag kan bara konstatera att den sista idioten är inte född än.

kan det bero på att hon signerade med sitt namn kanske?
Du kan ju sända henne ett mess på facebook om du vill.. Kanske "loveanglen" med borde skriva sitt riktiga namn för trovärdighetens skull ^^
2021-12-05, 21:03
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det hon vill ÄR ATT HAN SKALL SLUTA FILMA!

Det skulle jag gjort. Slutat filma.

från hennes förhör i fupen.. fast du kanske vet vad hon vill utan att hon själv vet det?

FL: Nej men sen så säger du att han ska sluta. Och när han sitter där ute på uterummet. Vad
är det han ska sluta med då?
MT: Sluta säg att jag ska åka därifrån precis där och nu

FL: Ja. Men är det du vill att han ska sluta med, filma att…?
MT: Nej jag vill att han ska sluta säga att jag ska åka därifrån. Sluta typ säga. Alltså att han
kan berätta för mig vad jag har gjort honom
2021-12-05, 21:05
Avslutad
Citat:
Det är ganska lustigt hur tänket är i denna tråd, för en stund tillbaka så kom det in en ny skribent med nicket Loveangelie direkt så var det flera stycken som gick rakt i strupen på henne och kallade henne för lögnerska, troll och icke trovärdig för att hon berättade att hon hade ett förhållande till Emil och berättade saker om Emil till tråden men en vecka senare dyker nicket Yngrebarnsmamma upp och berättar att hon är mamma till Emils barn och hon berättar också saker om Emil men det lustiga är att det köper ni rakt av utan ett uns misstanke att hon också kan vara ett troll, lögnerska och icke trovärdig.
Om du hade bemödat dig och läst igenom tråden, hade du inte behövt tveka över yngrebarnsmammas trovärdighet.
Det har poppat upp troll, som det gör lite här och där. Troll som inte bryr sig om annat än att krydda med skitsnack
2021-12-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Vad säger att hon inte hade skjutit om han slutat filma? Intressant är också att hon alltså är medveten om att han filmar och ändå väljer att skjuta. Hon hade nog inte räknat med att han skulle springa iväg eller att telefonen skulle försvinna.
Kan det vara så att hon tänkte att han hade två mobiler och därför skulle ingen leta efter den försvunna mobilen som han hade filmat med?

Jag tror chansen att det aldrig hänt ökat betydligt.
Hon ber han sluta flera gånger.

Han fortsätter filma.
Hon laddar bössan.
Han fortsätter filma.
Hon säger "jag skiter i licensen"
Han fortsätter filma.
Hon börjar försöka sikta ....

Tredje gången sköt hon E.
2021-12-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
från hennes förhör i fupen.. fast du kanske vet vad hon vill utan att hon själv vet det?

FL: Nej men sen så säger du att han ska sluta. Och när han sitter där ute på uterummet. Vad

MT: Nej jag vill att han ska sluta säga att jag ska åka därifrån. Sluta typ säga. Alltså att han

Just det säger E i slutet av den 4-minuters mobilfilmen.
Annars förstår jag att det och annat alltid ingick i fyllebråken.

Det är inte osannolikt att just det blev avgörande i stunden och hennes bestående minne av händelsen.
Senast redigerad av Remark 2021-12-05 kl. 21:30.
2021-12-05, 21:43
Medlem
Citat:
Jag tror chansen att det aldrig hänt ökat betydligt.
Hon ber han sluta flera gånger.

Han fortsätter filma.
Hon laddar bössan.
Han fortsätter filma.
Hon säger "jag skiter i licensen"
Han fortsätter filma.
Hon börjar försöka sikta ....

Tredje gången sköt hon E.

Hon säger ju själv att det inte beror på filmningen
Jag tror hon redan bestämt sig att skjuta när hon hämtar gevåret
Hon säger även att hon laddar geväret för att han inte förstår. Vem laddar ett vapen för att få sin partner och förstå?
Finns inget försvar.
Då är man inte vid sitt sumda förnuft nånstans
2021-12-06, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Vilken sida i FUP kan man läsa detta?
2021-12-06, 07:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Vilken sida i FUP kan man läsa detta?
Det är bättre att läsa den exakta avskriften från händelsen, eftersom Lida ändrar sin story efter hand, för att slutligen drabbas av selektiv minnesförlust
2021-12-06, 07:57
Avslutad
Citat:
Just det säger E i slutet av den 4-minuters mobilfilmen.
Annars förstår jag att det och annat alltid ingick i fyllebråken.

Det är inte osannolikt att just det blev avgörande i stunden och hennes bestående minne av händelsen.
Är det styrkt någonstans? Vad som alltid ingick i fyllebråken?
Att Lida plockar fram vapen för att hota sig till att männen ska lyda henne?
För det var vad hon sa, att han vägrade lyssna, lyd(i)a.
När hon frågar om han menar allvar (det är slut, hon ska lämna) så skjuter hon.
2021-12-06, 13:39
Medlem
[quote=Loveangelie|78209587]
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma

Är lite frågande angående dina rader.
Du påstår att Emil skulle vara konflikträdd, och att han därför går undan/in på ett rum och låser in sig.
Men om så vore fallet, så vore det ju inte så konstigt att du inte hörde något i bakgrunden. För då har han stängt in sig i ett rum när han ringer dig.
Kan återigen bara meddela dig att konflikträdd, det var han verkligen inte.
Sen kan jag också undra vad du sa till honom. För han var ju väldigt arg på dig efter att du gått i säng med Per.
Kanske du sa något som gjorde honom mer arg, som sen gick ut över Lydia.
Ja jag bara undrar alltså.

Kan absolut varit därför som jag inte hörde något i bakgrunden.
Emil var konflikträdd, det kan alla vi som kände honom på riktigt intyga.

Vill du få hela vårt samtal? Absolut

Jag höll på att fläta min kompis hår när det på kvällen ringde.
Jag- är de min telefon som ringer? (förvånande)
Min kompis- Ja
Jag - kan du kolla vem det är?
Min kompis - Det är Emil
Jag- okej, ge mig telefonen

Vårt samtal
Jag - jasså, är vi såhär bra vänner igen så att du ringer mig såhär sent?
Emil - mm, vad gör du?
Jag - inget vi är hemma hos E, jag höll på att fläta hennes hår när du ringde. vad gör du?
Emil- okej ska ni sova där?
Jag - ää ja, vadåra vad vill du och så skrattade ja lite (tänkte då i mitt huvud, tror du att våra barn är vakna vid denna tid eller) men sa det aldrig
Emil - okej, tänkte o,m jag fick sova hos dig
Jag - ja men självklar emil, det är bara att åka dit. Är de kaos eller?
Emil - okej, ja de kan man säga
Jag - okej, ja men emil på riktigt åk dit om du vill, du kan till och med få sova i sängen. kanske dessutom också bara är skönt för dig att vakna upp utan barn (sa så för att klockan redan då var mycket och våra barn vaknar tidigt).
Emil - okej tack, hej då
Jag - hej då
Såg också att emil hade smsat mig innan han valde att istället ringa.
Så smset som jag sedan skrev till honom var " Höll på att fläta hennes hår men som sagt du får åka hem till mig och sova om du vill"
Det smset fick jag inget svar på, men som jag tidigare skrivit så vet jag i dagsläget att efter vårt samtal la Emil denna Telefon på laddning.

Ja de stämmer, emil i Januari månad var väldigt arg på mig.
vilket också gick över 2 veckor senare.
2021-12-06, 13:44
Medlem
Citat:

har tidigare också gjort inlägg, jag vaknade inte till nu

men precis som någon annan tidigare skrev. ni vet exakt vem jag är.
har skrivit under med mitt namn och har också skrivit att ni är fria att kontakta mig när ni vågar stå upp för vilka ni är.
Ni kan ju lätt skriva på messenger

Vet inte vilket troll du tror att jag är men garranterar att jag är mamman som varje kväll pussar och kramar om Emils döttrar innan dom somnar i sina sängar hemma hos oss.
2021-12-06, 14:25
Medlem
Citat:

Det yngrebarns mamma berättat har stämt med verkligheten.
Det ängeln påstår är mest troligt lögner.
Då denna relation annars hade kunnat påvisa motiv för Lida att avrätta Emil. Men eftersom inget funnits i hans mob eller ängeln ens själv trätt fram till polisen- vilket vilken normalt funtad människa direkt hade gjort om man haft en relation med människa som blir avrättad.

Så du jämnför äpplen med lök här

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in