2022-07-25, 16:01
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Som sagt, saker du uttalar dig om att du känner Lydia och ryggdunkar Lillasse, ni är de enda som känner Lydia och har rätt att uttala er, samt försöker det evinnerliga tjatet om att jag ljuger...

Hur ska du ha det Krabban?
Uttalar du dig om Lydias skills som ansvarstagande hustru, du känner henne inte?

Tex har jag redogjort för när i tid fläsktatueringen "Alexander" tillkom och vad det ledde till.

Att jag efterfrågar högst relevanta saker, men bemöts av personangrepp om att jag är en stalker, jag ljuger och är sjuk i huvudet.

Ju mer jag får reda på och som Lasseliten vräker ur sig, leder till nya frågor.

Dansken har ni uttalat er om, som var så hemsk.
Jag vet att han flyttade in innan Kimmo flyttat ut.

Lasse har hävdat att Lydia försörjde sig på gården, genom djurfoder och reklamintäkter, då blir ju följdfrågan vad för reklamintäkter? Med tanke på vad Dansken sysslade med för barnförbjudet?

Jag vill få korten på bordet, så att det blir ett slut på whitewashingen av Lydia Barth.

Anders har inte nämnts i tråden, men eftersom jag tar reda på fakta, innan jag lägger ut någonting, så vet jag att Lydia var skriven hos en Anders efter Skånefiaskot.
Lasse försökte vifta bort det, med ah, Anders, nej hon bodde aldrig där..

Ser ni inte att ni bekräftar det jag lägger fram? Anders, vem var det? Jag vet. Vet ni? Antagligen, det är bekräftat att det inte är trams.

Varsågoda att svara, ni som känner Lydia

Om Emil hade jägarlicens är lika relevant som vilken cykel han ägde vid mordet.
Han hade inget vapen framme.
Han dödade inte någon, utan Lydia dödade

Du är antagligen inte förmögen att ta in vad som skrivs/sägs.

Har upprepade ggr förklarat att jag inte känner Lydia. Jag har upprepade ggr berättat att min relation till Lydia är inte en kompis eller ngt ditåt.

Men du kan inte förstå detta.

Så, om du går till dig själv. Du har sagt att du inte känner henne, men ändå så vet du allt om henne enligt dig själv. Vad kallar du det du är då om du hela tiden säger att jag känner henne fast jag inte gör detta.

Du kan helt enkelt inte begripa att man faktiskt kan prata/ pratat med Lydia utan att vara s.k vänner.

Därför måste man tyvärr inse att allt du skriver är rent påhitt, för i din hjärna kan du inte ens se denna enkla skillnad som jag förklarat för dig gång på gång.

Jaså, där ser man. Du får fler frågor i huvudet av allt Lasseliten2 berättat 😂 Jamen dåså, jättebra att du själv insett att Lasseliten2 är den som har all infon.

Nej, du tycker inte det är viktigt att Emil hade vapen. Om han hade vapenlicens. Om han hotat ta sitt eget liv två veckor tidigare.

Du tycker inte det är viktigt att få en helhet i vad som föranledde till denna tragedi. För du tror på allvar att Lydia bara gick och hämta ett vapen o sköt honom för hon blev s.k lite putt?!

Du intresserar dig inte varför de mådde dåligt? Var gick det fel? Du är naiv och tror på allvar att de få minuter som vistas är allt...

Men många utav oss tror inte att detta var allt. Vi tror att ngt hänt som gjort att Emil och Lydia tappade hoppet. Vi vet en del, men inte allt.

Ja, vi vet att du tycker Lydias tatuering är mer relevant än om Emil också hade vapen.

Vi vet att du och en del till struntar helt uppenbart i vad som faktiskt hände Emil efter att han berättat om Bellmans. Det struntar man fullständigt i. Bedrövligt.

Nej, han har ej skjutit en människa. Och det är inte lönt att berätta annat för dig heller för du trasslar in dig i så mycket felaktigheter att jag sällan läst värre.

Du skriver om tatuering, dansk m.m för att du tror att vi ska tro att du vet en massa. Men du vet tyvärr inget. Ledsen Muffeplutt 😇
Senast redigerad av Captainspiced 2022-07-25 kl. 16:10.
2022-07-25, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag har aldrig sagt att det enbart får vara de personer som känner Lydia som får lov att skriva här inne. Fast med det sagt, ska man yttra sig så får det ju vara med fakta och sådant som är sant.
Fakta är att du inte känner henne, det kommer från dig själv tidigt i tråden.
Sen när har du kommit med någon fråga som är relevant? Vad har Lydias liv innan med mordet att göra? Absolut ingenting i form av var hon har bott, med vem, vad hon har haft för jobb m.m.
Du har fel info, för dansken flyttade inte alls in innan Kimmo flyttade ut. Så återigen, din källa är ej ärlig mot dig.
Ja jag har sagt vad hon exempelvis fick in pengar på, djurfoder och reklamintäkter. Vad har du med det att göra? Har det något med mordet att göra? Svar Nej absolut inte.
Vadå barnförbjudet? Vad får du allt ifrån, du har en fruktansvärd fantasi eller en riktigt usel källa.
Få slut på whitewashingen? Det är du som håller på. Det spelar ju ingen roll vad någon än säger så kan du inte sluta smutskasta ju.
Jag har inte alls försökt att vifta bort något. Jag bara sa som det var, att hon aldrig bodde hos Anders. Hon bodde hos Kimmo. Vad har du för rätt till att veta vem Anders är? Ingen, absolut ingen rätt alls, också för att han inte har med detta att göra.
Vad menar du med att jag inte har någon rätt att veta någonting alls?

Jag kollar med myndigheter, vilka uppgifter som finns, då det är högst relevant eftersom Lydias motiv till att döda framträder än mer.
Hon tog tom upp sin pissdåliga ekonomi och att hon var bostadslös i larmsamtalet. Hon beklagade sig inför polis och läkare över sin självförvållade situation.

Det är väl relevant att ta reda på hennes historik, motivet är glasklart.
Lydia tänkte inte acceptera ett nej, därför försökte hon hota Emil att ändra sig, att låta henne få bo kvar..
2022-07-25, 16:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:

Jag kollar med myndigheter, vilka uppgifter som finns, då det är högst relevant eftersom Lydias motiv till att döda framträder än mer.
Hon tog tom upp sin pissdåliga ekonomi och att hon var bostadslös i larmsamtalet. Hon beklagade sig inför polis och läkare över sin självförvållade situation.

Lydia tänkte inte acceptera ett nej, därför försökte hon hota Emil att ändra sig, att låta henne få bo kvar..

Lögner. Inga myndigheter berättar för dig om hennes tatoos m.m

Ingen har sagt att du inte får veta ngt. Skärp dig nu!
2022-07-25, 16:20
Medlem
Citat:

Återigen: Vad har det med danskan att göra? Vad har det med Anders att göra? Vad har det med hennes hästgård i Skåne att göra? Vad har det med henne boende i Farsta att göra? Absolut ingenting!
Du vägrar att inse att det kan ligga något annat bakom. Du vägrar inse att hon inte hade något motiv kanske, för hon kunde bo hos andra tillfälligt. Men det vägrar du inse!
Och att hon berättar om en massa olika saker i samtalet med sos är inte så konstigt. Människan var ju för tusan i chock! Men det tycks du inte fatta!
2022-07-25, 16:48
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Återigen: Vad har det med danskan att göra? Vad har det med Anders att göra? Vad har det med hennes hästgård i Skåne att göra? Vad har det med henne boende i Farsta att göra? Absolut ingenting!
Du vägrar att inse att det kan ligga något annat bakom. Du vägrar inse att hon inte hade något motiv kanske, för hon kunde bo hos andra tillfälligt. Men det vägrar du inse!
Och att hon berättar om en massa olika saker i samtalet med sos är inte så konstigt. Människan var ju för tusan i chock! Men det tycks du inte fatta!

Exakt så är det. Mkt märkligt stt man ena stunden kan luta sig pt myndigheter m.m som t.ex Tingsrätten för att nämna en som Muffeplutt brukar ta upp.

Tar vi då upp domen från Tingsrätten ang om det fanns ngt motiv. Så ansåg inte rätten att hon hade ngt motiv. Så allt trams om det kanske vi kan sålla bort nu?!

Detta var ett par som mådde psykisk dåligt och som drack åt helvete för mkt! Där psykiatri m.fl misslyckats!
2022-07-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Exakt så är det. Mkt märkligt stt man ena stunden kan luta sig pt myndigheter m.m som t.ex Tingsrätten för att nämna en som Muffeplutt brukar ta upp.

Tar vi då upp domen från Tingsrätten ang om det fanns ngt motiv. Så ansåg inte rätten att hon hade ngt motiv. Så allt trams om det kanske vi kan sålla bort nu?!

Detta var ett par som mådde psykisk dåligt och som drack åt helvete för mkt! Där psykiatri m.fl misslyckats!

Ja så är det. Sen kan jag personligen tro att svaret finns lite bak i tiden, med det menar jag 1-3 månader bak i tiden. Vad som hänt längre bak i tiden är inte relevant, om man nu inte pratar om sjukvården och medicinerna för Lydia.
2022-07-25, 17:23
Avslutad
Citat:
Ja så är det. Sen kan jag personligen tro att svaret finns lite bak i tiden, med det menar jag 1-3 månader bak i tiden. Vad som hänt längre bak i tiden är inte relevant, om man nu inte pratar om sjukvården och medicinerna för Lydia.
Det var väldigt specifikt uttalat, eftersom Lydia uppvisat ett mycket ostabilt kringflackande liv, med självmordsförsök, flyttar, giftermål, skilsmässor och vårdnad om barn förelegat i ett virrigt pottpurri.
Kaos bör vara Lydia Barths mellannamn.

Klart som fan att historiken och uppväxten hos en mördare spelar roll. Varför arbetar polis och utredare med gärningsmannaprofiler?

För jävla synd att Lydia Barth fångades på film, då det innebar schack matt, för slynan. Annars hade vi haft en fetare fup än den heliga skriften, med tanke på det lilla som gått att finna i arkiven...
Nu är slasken dubbelt så stor i detta fall, då filmen återfanns, för att skona efterlevande.

Frågar man ingenting får man inget veta.
Mitt alias är Mumsbulle, inget annat.
2022-07-25, 17:32
Avslutad
För att förtydliga, det är av yttersta vikt att kartlägga ALLT hos en gärningsmans olika förehavanden och besvikelser i livet, som kan ha lett fram till dådet.
Kaka läggs på kaka (eller bulle ) tillslut är måttet rågat, proppen går och en MÖRDARE ÄR FÖDD.

Alla stenar ska vändas på, jag tror att Lydias familj kan dra en lättnadens suck över att Emil filmade Lydias framfart. Hon visste om det, hånade honom i den näst sista filmen, för just det, att han filmade.

Bra gjort av den mystiske Ulf som var så klok att lägga upp den på youtube, där alla kan höra att det är Lydia som utövar och erkänner misshandel mot Emil, fysiskt och psykiskt.
#LYDIABARTH💩AMBERHEARD
2022-07-25, 18:20
Medlem
Citat:
För att förtydliga, det är av yttersta vikt att kartlägga ALLT hos en gärningsmans olika förehavanden och besvikelser i livet, som kan ha lett fram till dådet.
Kaka läggs på kaka (eller bulle ) tillslut är måttet rågat, proppen går och en MÖRDARE ÄR FÖDD.

Alla stenar ska vändas på, jag tror att Lydias familj kan dra en lättnadens suck över att Emil filmade Lydias framfart. Hon visste om det, hånade honom i den näst sista filmen, för just det, att han filmade.

Bra gjort av den mystiske Ulf som var så klok att lägga upp den på youtube, där alla kan höra att det är Lydia som utövar och erkänner misshandel mot Emil, fysiskt och psykiskt.
#LYDIABARTH💩AMBERHEARD

Precis som det är att granska offret i sömmarna, Det är ytterst sällan att folk mördar utan anledning.
2022-07-25, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Precis som det är att granska offret i sömmarna, Det är ytterst sällan att folk mördar utan anledning.
Lydia var utblottad, bostadslös och missbrukare. Hennes studier klarade hon inte av, därav csn problem och sjukskrivningar om vart annat. Barnen orkade hon inte med, vårdnadstvist och skilsmässa.
Lilla Lydia var så van vid att Kimmo eller socialen fixade boende till henne, nu blev Emils uppbrott mycket oväntat, hon är van att ha en ny tröstande famn att vända sig till. Hon är inte van att bli ratad.
Hon har en psykiska svårigheter, borderline personlighetsstörning som hon är medveten om, men hon skiter i att medicinera och sköta sig.

Det fanns ingen hotbild mot Emil, det enda hotet var en kränkt Lydia Barth som inte accepterade att bli ratad.
2022-07-25, 19:23
Medlem
Citat:
Det var väldigt specifikt uttalat, eftersom Lydia uppvisat ett mycket ostabilt kringflackande liv, med självmordsförsök, flyttar, giftermål, skilsmässor och vårdnad om barn förelegat i ett virrigt pottpurri.
Kaos bör vara Lydia Barths mellannamn.

Klart som fan att historiken och uppväxten hos en mördare spelar roll. Varför arbetar polis och utredare med gärningsmannaprofiler?

För jävla synd att Lydia Barth fångades på film, då det innebar schack matt, för slynan. Annars hade vi haft en fetare fup än den heliga skriften, med tanke på det lilla som gått att finna i arkiven...
Nu är slasken dubbelt så stor i detta fall, då filmen återfanns, för att skona efterlevande.

Frågar man ingenting får man inget veta.
Mitt alias är Mumsbulle, inget annat.

Se, nu hittar du på och ljuger igen...
Ostabilt kringflackande liv? Det är ganska vanligt att folk får flytta runt av olika anledningar, byte av jobb, skillsmässor, vantrivsel m.m.
Och barnen har alltid bott hos Lydia och Kimmo. Men enligt dig får dom kanske inte ha gjort det då. Jesus...
Ja det var lite kaos i Lydias liv de sista månaden/månaderna, under tiden hon var med Emil. Det stämmer, det har du rätt i.
Som vi hela tiden har sagt, filmen visar att hon sköt. Den visar inget om varför. För om man nu ska gå helt efter vad filmerna visar, så visar den på bråk mellan dom. Varför? Ja då kan jag ju säga att Emil ljög då eftersom han sagt att Jossan slagit honom. Eller stämmer det att Jossan slagit honom? För han ljög väl inte?
Utredningen är verkligen en skam, alldeles för tunn.
Jaha, så det är helt okej för dig att kalla andra för en massa ökennamn, men ingen får kalla dig för något?
Hur var det nu Mumsebulle, kunde du svara på frågorna man ställde, och varför du säger att man sysslade med utpressning?
2022-07-25, 19:24
Medlem
Citat:
Lydia var utblottad, bostadslös och missbrukare. Hennes studier klarade hon inte av, därav csn problem och sjukskrivningar om vart annat. Barnen orkade hon inte med, vårdnadstvist och skilsmässa.
Lilla Lydia var så van vid att Kimmo eller socialen fixade boende till henne, nu blev Emils uppbrott mycket oväntat, hon är van att ha en ny tröstande famn att vända sig till. Hon är inte van att bli ratad.
Hon har en psykiska svårigheter, borderline personlighetsstörning som hon är medveten om, men hon skiter i att medicinera och sköta sig.

Det fanns ingen hotbild mot Emil, det enda hotet var en kränkt Lydia Barth som inte accepterade att bli ratad.

Och dina lögner fortsätter ser jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in