2022-07-24, 15:23
Medlem
Daniel501s avatar
Hur jävla svårt kan det vara?

Inte haft Tinder sedan 2016 typ och hade över 300 matchningar på någon månad med 3 bilder varav alla togs inom 1 timme mellan varandra.

Om ni inte matchar så är ni fula/feta och/eller inte vita. Börja gymma, ta bättre bilder eller börja ragga irl.

Det senare rekomenderar jag över Tinder då ingen man raggar på tjejer i vardagen längre, bara där har man som man ett övertag. Dessutom sparar du en jävla massa tid och energi.

Tinder är ytligt och jävligt omanligt att ragga på.
Citera
2022-07-24, 15:25
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Hjälper ju inte om alla betalar ändå. Då kommer alla fram i kön

Ja, men det skiter Tinder i. Deras affärsidé är att få folk att betala för drömmen om att få ligga, inte att hjälpa folk att hitta matchningar.
Citera
2022-07-24, 15:26
Medlem
Har inga problem att skaffa tjejer på tinder. Dom svarar utan några problem.

Det ni ska tänka på är att försöka vara unika i det ni skriver som öppning.
Öppna aldrig med att säga att hon är vacker eller dylikt. Huimor är bästa knepet. Har hon ett jävla djur med på sina bilder så lägger ni krutet där.

Damerna har fått luft så ni måste sticka ut i mängden.
Citera
2022-07-24, 15:28
Medlem
HemligaVargens avatar
Tack intressant tips
Citera
2022-07-24, 15:48
Medlem
Treansiktens avatar
Konkurrensen är skyhög på tinder.

Det är inte 2016 längre. Fan och hans mosters har tinder idag. Kombinera det med att många tjejer inte ens vill träffas utan bara tjöta på i evigheter (för uppmärksamheten) så är det en av de sämsta plattformarna att ragga på i modern tid. Det är så många egenskaper som är omöjliga att översätta till ett digitalt medium. Alla kan inte vara fyndiga, roliga eller charmiga över text. Bara där blir många (bra killar) filtrerade.

Bli jävligt bra på småprat istället och gör som mig, ragga i verkligheten. Jag vet att det är jävligt osvenskt men chansen är mycket högre att det blir något då.
Citera
2022-07-24, 16:30
Medlem
Hobbybondes avatar

Trådar sammanfogade. Inlägg från "Tinder 1 tjej 100 killar" infogade i denna tråd.
/Mod.
Citera
2022-07-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
SOm många andra killar är det svårt att få något svar på tider. Det enda man får är från fejk profiler, som det går att genomskåda.
Det går 100 killar på en tjej så för tjejer är det bara att välja och vraka.
Tycker det är oerhört frustrerande och att det bara är utseendet man går på.

Tjejer, ni som svipar, stämmer det att ni har Oerhört många att välja mellan samt får ni meddelanden ofta och är de trevliga eller otrevliga.

Ja. Det är tre år sen jag var på Tinder och jag fick så många träffar att det var helt sjukt överväldigande, även om jag bara swipade en liten stund. Sen blev många svinförbannade om man inte svarade/skrev direkt och då unmatchade jag bara utan att svara. (Ingen tjej orkar med en grälsjuk, otålig man.) Haft snubbar som jag unmatchat som letat upp mig på Facebook och Instagram efterråt och vill fortsätta tjafsa om "varför jag inte svarar". För att ens kunna hålla en hyfsad nivå och prata med kanske 3-4 killar åt gången fick jag skaffa billigaste betalversionen där jag kunde se vilka som redan swipat höger på en, så väljer man ut ett par styckna med omsorg och swipar tillbaka. Speciellt om nån gjort en "super like" på en.

Överlag var det otroligt stressigt att försöka hålla flera dialoger igång samtidigt. Inte heller nyttigt med den sortens uppmärksamhet. Dessutom blir man ganska äcklad efter att 70% av alla killar man börjat skriva med ville börja sexchatta eller prata i telefon efter 3 meningar (också automatisk unmatch).

De killar jag faktiskt gick på dejt med hade ofta detta gemensamt i sina profiler:

- Såg glada ut i sina bilder, inga surmulna gymselfies.

- Hade både jobb och intressen beskrivna i sin presentation.

- Hade blandade bilder från olika miljöer, resor och tillställningar, såg ut att ha ett kul liv i stället för att bara sitta hemma eller vara på jobbet/gymmet.

- Blandade in enstaka roliga bilder där de bjöd på sig själva och vågade se lite "fula" ut, t.ex. nån osmickrande festivalbild.
Senast redigerad av toetagged 2022-07-24 kl. 16:45.
Citera
2022-07-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Hur jävla svårt kan det vara?

Inte haft Tinder sedan 2016 typ och hade över 300 matchningar på någon månad med 3 bilder varav alla togs inom 1 timme mellan varandra.

Om ni inte matchar så är ni fula/feta och/eller inte vita. Börja gymma, ta bättre bilder eller börja ragga irl.

Det senare rekomenderar jag över Tinder då ingen man raggar på tjejer i vardagen längre, bara där har man som man ett övertag. Dessutom sparar du en jävla massa tid och energi.

Tinder är ytligt och jävligt omanligt att ragga på.

Det är ännu en anledning till att jag föredrar att gå fram till tjejer irl, du får ett nummer, eller inte, men om du får det är det bara att höra av sig och fråga om en dejt efter ett meddelande eller två, du vet direkt om personen är intresserad eller inte och kan därefter gå vidare direkt om den inte är det, istället för att sitta och smöra på tinder i två veckor för att kanske vara den hon träffar utav de andra 100 killarna i kö.
Citera
2022-07-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Har inga problem att skaffa tjejer på tinder. Dom svarar utan några problem.

Det ni ska tänka på är att försöka vara unika i det ni skriver som öppning.
Öppna aldrig med att säga att hon är vacker eller dylikt. Huimor är bästa knepet. Har hon ett jävla djur med på sina bilder så lägger ni krutet där.

Damerna har fått luft så ni måste sticka ut i mängden.

Så här är det, om en tjej är intresserad på riktig så kommer hon svara positivt på det mesta och kommer föra en normal konversation. Jag har öppnat upp alla tjejer med ”Hej” och det har funkat. Allt annat är skitsnack och ursäkt främst från tjejernas sida att man som kille ska skriva nåt unikt för att fånga deras intresse.

Om de ställer dessa krav, fråga de då vad de har o erbjuda dig förutom att hon har en fitta. För de flesta tjejer tror det enda de behöver är att ha en fitta för att få allt.

Sanningen är att du inte kan bete dig som en clown, och spela nåt som man inte är för de flesta tjejer jag träffar klagar på er killar att ni har varit en annan person på Tinder och helt annan i verkligheten.

Om en tjej inte svarar på ett hej då är det bara så att hon inte är intresserad, så enkelt är det. För Tinder handlar om utseende inte vad du säger eller skriver.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2022-07-24 kl. 19:36.
Citera
2022-07-24, 19:38
Medlem
styckets avatar
Grejen med appen är att männen ska skylta så mycket som möjligt och flasha.

Men vem vill egentligen ha en ytlig kvinna? Tydligen bryr sig inte män antagligen för de också är ytliga.

Kvinnorna lägger liksom inte ned nån energi på lära känna en om man inte berättar något om en själv in sin bio.
Citera
2022-07-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Grejen med appen är att männen ska skylta så mycket som möjligt och flasha.

Men vem vill egentligen ha en ytlig kvinna? Tydligen bryr sig inte män antagligen för de också är ytliga.

Kvinnorna lägger liksom inte ned nån energi på lära känna en om man inte berättar något om en själv in sin bio.

Är inte alla ytliga nu för tiden? Den som säger nåt annat blå ljuger rakt av.

Tror du på fullaste allvar att man är på Tinder för att hitta sin framtida partner eller make? Den personen som tror det, har en eller flera diagnoser i bagaget och är social handikappad. Det är inklusive alla de tjejer som har skrivit på sina bio ”söker seriöst” när de har varit på appen i flera år utan att ha hittat nån, skyller på att det är är fel på alla män de träffar men i själva verket är de inte redo för någonting men bara fördriva sina tid och få känna sig eftertraktade.

Jag vill också tillägga varning för tjejer som nyligen gjort slut (0-6 månader) att de är på Tinder och träffar men vill bara ses ute och sen hör man aldrig från de igen, dessa tjejer använder de här träffarna för att känna sig ifall om de är eftertraktade på marknaden, och många av dessa tjejer är inte över sina ex trots det är tjejerna själva som dumpat killarna.
Citera
2022-07-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Så här är det, om en tjej är intresserad på riktig så kommer hon svara positivt på det mesta och kommer föra en normal konversation. Jag har öppnat upp alla tjejer med ”Hej” och det har funkat. Allt annat är skitsnack och ursäkt främst från tjejernas sida att man som kille ska skriva nåt unikt för att fånga deras intresse.

Om de ställer dessa krav, fråga de då vad de har o erbjuda dig förutom att hon har en fitta. För de flesta tjejer tror det enda de behöver är att ha en fitta för att få allt.

Sanningen är att du inte kan bete dig som en clown, och spela nåt som man inte är för de flesta tjejer jag träffar klagar på er killar att ni har varit en annan person på Tinder och helt annan i verkligheten.

Om en tjej inte svarar på ett hej då är det bara så att hon inte är intresserad, så enkelt är det. För Tinder handlar om utseende inte vad du säger eller skriver.

Ok men nu pratar vi inte om dina 2 poängare.
Vi pratar 7,8,9 och 10or.
Klart som fan att dina sjökossor nappar när du bara skriver hej.
Snällt av dig iaf att ta hand om bottenskrapet.
Hatten av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in