Citat:
Ursprungligen postat av
HemligaVargen
SOm många andra killar är det svårt att få något svar på tider. Det enda man får är från fejk profiler, som det går att genomskåda.
Det går 100 killar på en tjej så för tjejer är det bara att välja och vraka.
Tycker det är oerhört frustrerande och att det bara är utseendet man går på.
Tjejer, ni som svipar, stämmer det att ni har Oerhört många att välja mellan samt får ni meddelanden ofta och är de trevliga eller otrevliga.
Ja. Det är tre år sen jag var på Tinder och jag fick så många träffar att det var helt sjukt överväldigande, även om jag bara swipade en liten stund. Sen blev många svinförbannade om man inte svarade/skrev direkt och då unmatchade jag bara utan att svara. (Ingen tjej orkar med en grälsjuk, otålig man.) Haft snubbar som jag unmatchat som letat upp mig på Facebook och Instagram efterråt och vill fortsätta tjafsa om "varför jag inte svarar". För att ens kunna hålla en hyfsad nivå och prata med kanske 3-4 killar åt gången fick jag skaffa billigaste betalversionen där jag kunde se vilka som redan swipat höger på en, så väljer man ut ett par styckna med omsorg och swipar tillbaka. Speciellt om nån gjort en "super like" på en.
Överlag var det otroligt stressigt att försöka hålla flera dialoger igång samtidigt. Inte heller nyttigt med den sortens uppmärksamhet. Dessutom blir man ganska äcklad efter att 70% av alla killar man börjat skriva med ville börja sexchatta eller prata i telefon efter 3 meningar (också automatisk unmatch).
De killar jag faktiskt gick på dejt med hade ofta detta gemensamt i sina profiler:
- Såg glada ut i sina bilder, inga surmulna gymselfies.
- Hade både jobb och intressen beskrivna i sin presentation.
- Hade blandade bilder från olika miljöer, resor och tillställningar, såg ut att ha ett kul liv i stället för att bara sitta hemma eller vara på jobbet/gymmet.
- Blandade in enstaka roliga bilder där de bjöd på sig själva och vågade se lite "fula" ut, t.ex. nån osmickrande festivalbild.