2022-07-20, 06:12
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Bob tjänar väldigt mycket pengar på att påstå stt jorden är platt så nej han är inte på vår sida

Tror de flesta "etablerade" å båda lägren tjänar på att den här konflikten är igång iaf.
Lessnat på dom flesta argument som upprepas av alla dom också.

Baserar det hela på att vi som människor är "inställda" till en horisontell "regel", du kan se effekten av med ett vattenpass. All materia följer den "regeln".
Då säger man masscentrum och gravitaiton. Jag vill se bevis på denna gravitation men blir inte nöjd, och här står jag. Kan inte gå åt nåt håll riktigt.
Det enda jag kan se är effekten av den "regeln".
Citera
2022-07-20, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1990
https://cdn.images.dailystar.co.uk/dynamic/1/photos/446000/flat-earth-1414446.jpg

Konstig form på Australien tycker jag. Så såg det inte ut sist jag var där.
Citera
2022-07-20, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Tror de flesta "etablerade" å båda lägren tjänar på att den här konflikten är igång iaf.
Lessnat på dom flesta argument som upprepas av alla dom också.

Baserar det hela på att vi som människor är "inställda" till en horisontell "regel", du kan se effekten av med ett vattenpass. All materia följer den "regeln".
Då säger man masscentrum och gravitaiton. Jag vill se bevis på denna gravitation men blir inte nöjd, och här står jag. Kan inte gå åt nåt håll riktigt.
Det enda jag kan se är effekten av den "regeln".

Att förstå beviset för gravitation kräver mycket goda kunskaper i matematik. Att du och Bob saknar den kunskapen innebär inte att gravitationen inte är bevisad eller inte finns.
Citera
2022-07-20, 06:24
Medlem
Citat:
Att förstå beviset för gravitation kräver mycket goda kunskaper i matematik. Att du och Bob saknar den kunskapen innebär inte att gravitationen inte är bevisad eller inte finns.

Mm är väl där det felar. Jag har inte laddat ner datadumpen.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-07-20 kl. 06:26.
Citera
2022-07-20, 06:27
Medlem
Citat:
Så bollen är för stor att se med sina ögon och mycket annat, så vi måste lita på skolan/media/NASA som skulle aldrig "ljuga" mot oss.

Vilken tur att gravitationen låter stora tunga jättemoln slippa falla ner, för dessa är riktigt tunga trots att dem är gjorda av luft och vatten.

Bra att luftballonger kan flyga bara genom använda varmluft som svävar uppåt, medan kall luft är tyngre och faller neråt.

Bra att gravitationen kan anpassa sig för olika saker.

Ja jättebra att gravitationen finns. Vi får både moln och luftballonger
Citera
2022-07-20, 06:28
Medlem
Citat:
Mm är väl där det felar. Jag har inte laddat ner datadumpen.

Det är processorkraften som saknas.
Citera
2022-07-20, 06:30
Medlem
Citat:
Det är processorkraften som saknas.

Hehe good one. Ta av dig Einsteins VR-glasögon och kom tillbaks till verkligheten pöjk!
Citera
2022-07-20, 06:31
Medlem
Citat:
För det är snabbt för man också påstår att hela Jorden rör på sig 600 km i timmen i Rymden.

Men förstås påstår man vi kan inte se eller höra eller känna av det.

Vilket mänskligt sinne kan känna fart?
Citera
2022-07-20, 07:34
Medlem
Citat:
Jag snickrar ihop någonting? Hehe, jag försöker inte få dig tro att jag talar med dåtiden genom stjärnor, osv.

Det jag beskriver är det enda jag ser och egentligen det enda jag kan utgå ifrån.
Hur vi härifrån går till gravitation och rund jord är det som kommer härnäst.

Då får du göra lite experiment så ser även du att det omöjligt kan vara en platt jord.
Vi kan navigera vi vet hur natt/dag uppstår, vi vet hur årstiderna uppstår med mera och allt detta i samma modell utan problem.
Citera
2022-07-20, 07:42
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Är det så konstigt att vara intresserad av jordens form?
Men den ser platt ut, och människokroppen fungerar bäst på en platt yta.
Evolutionen får se till att inte göra nån levande varelse såpass stor att den tappar kontakten med det vi dansar efter iaf.
Hmm, hur pass stor behöver en jätte vara för att "tappa kontakten?"
Eller anpassar sig den och får en, ska vi säga böjd balans relativ till krökningen?
Vad fan röker du?
Citera
2022-07-20, 07:45
Medlem
Citat:
Det här tycker jag är viktigt att komma ihåg.
Men Nasa vill alltid bortåt, utåt.
Vänd Hubble och kalla tillbaks James för att observera jorden istället. Eller gör nåt bara.
Med Nasas kunskap kan dom väl lösa den här frågan lite snabbt. Att dom inte gjort det trovärdigt hittills är väldigt talande.

NASA fanns inte när man först började studera jordens form så du faller där. Frågan är varför du vill lägga pengar på att titta på jorden från Hubble när vi redan vet jordens form långt innan Hubble, NASA med mera.

Med valfri modell, förklara dag/natt och årstider i en och samma modell. Även du kommer att fallera där om du försöker dig på att använda någon form av platt jord I dina modeller.
Det går helt enkelt inte att förklara dessa två fenomen med platt jord. Detta har bevisats flera gånger att det inte går för era modeller är två inkompatibla modeller som bara kan existera var för sig. Ett dygn är ca 24h och ty skulle bli väldigt svårt för er att förklara detta ihop med de två fenomenen.

Om du bara litar till vad du ser så är det experiment du får sätta igång med...
Citera
2022-07-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Vad fan röker du?

Det du hehe det stinker..

Nämen förstår du inte? Vad fan är det du inte förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in