2022-07-20, 04:03
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eidetiker
Sluttande Sjöar och vattendrag finns det gott om på jordens yta.?????

Är inte sluttande bara ett avbrott från det konstanta läget vi kallar rakt?
Varför söker sig all materia efter balans? Gravitation, masscentrum?
Eller bestämmer den 90 gradiga lodräta kontra vågräta axeln mer?
Korset, Jesus försökte berätta genom att bli satt att dö där.
Nä lite trött så dåliga skämt era globmongon :-)
Citera
2022-07-20, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Undrar om det verkligen finns en enda människa som verkligen tror jorden är platt. Alla sk flat earthers verkar ju totalt ointresserade av fakta och mer intresserade av att vinna debatten til varje pris. Innerst inne vet de nog hur korkat flat earth är men det är väl lite häftigt att va annorlunda

Är det så konstigt att vara intresserad av jordens form?
Men den ser platt ut, och människokroppen fungerar bäst på en platt yta.
Evolutionen får se till att inte göra nån levande varelse såpass stor att den tappar kontakten med det vi dansar efter iaf.
Hmm, hur pass stor behöver en jätte vara för att "tappa kontakten?"
Eller anpassar sig den och får en, ska vi säga böjd balans relativ till krökningen?
Citera
2022-07-20, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackFuriousRaven
Att tro att jorden är platt är ju bara så absurt eftersom det går att se krökningen om man flyger tillräckligt högt upp men jag vet att det är helt meningslöst att argumentera med konspirationsteoretiker sedan tidigare eftersom konspirationsteoretiker måste förkasta bevisbara argument för att upprätthålla konspirationen.

Men, med det sagt. En sak undrar jag.

Vid kanterna. Vilket argument är det ni kör på nu igen för att inte vattnet skall rinna bort osv?

Bevakas av en hemlig beväpnad grupp?

Rinner vattnet bort vid en strand? Det är så du måste tänka för att förstå vart folk kommer ifrån.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-07-20 kl. 04:50.
Citera
2022-07-20, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Vet någon hur de förklarar atmosfären om vi nu rör oss uppåt i en konstant hastighet? Den torde rimligen pressas (sugas?) utåt och försvinna.

Är isbergen i ytterkant tillräckligt hög för att hålla den inne?
Är hela rymden fylld med atmosfär?

Inget rör sig uppåt i konstant hastighet. Det är som du upplever det, stilla.
Citera
2022-07-20, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
En fråga jag funderat på kring den platta jorden är hur tjock är jorden? Alltså, hur långt kan man borra innan man kommer till andra sidan?

Som jag uppfattar det så kan jorden inte vara så tjock om man fortfarande ska uppfatta jorden som platt, dvs annars blir den liksom fyrkantig som en tegelsten.

Tänk om det inte finns nån annan sida?
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2022-07-20 kl. 05:47.
Citera
2022-07-20, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Tänk om det inte finns nån annan sida?

Vad finns på andra sidan av blyfundamentet? en oändlig sarkofag av bly känns orimligt.
Citera
2022-07-20, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
Vad finns på andra sidan av blyfundamentet? en oändlig sarkofag av bly känns orimligt.

Jag vet inte, annat sorts liv, fickor av nåt. Oändlig potential. Vertikala verkligheter smackade på varandra. Nämen.
En fortsättning av det vi är på, på nåt sätt.
Att vi skulle sväva i ett vakuum känns också orimligt.
Citera
2022-07-20, 05:55
Medlem
Citat:
Inget rör sig uppåt i konstant hastighet. Det är som du upplever det, stilla.

inte enligt Bobs gyro.
Citera
2022-07-20, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientific-method
inte enligt Bobs gyro.

Ja Bob. Jag vet inte om han är på eran sida, en Stig, en förrädarrackare.
Ja men det kanske är så, det finns nån vridning. Varför det inte skulle vara nåt mer komplext som man märker kraften av, ett torusfält eller nån sorts sekvens som pågår vet jag ej.
Känns ibland som man tar allt för, rakt på, vi kanske omöjligt kan förstå hur det funkar lika lite som vi kan förstå riktigt vad som händer när ett enda blad formas.
Citera
2022-07-20, 06:02
Medlem
Citat:
Jag vet inte, annat sorts liv, fickor av nåt. Oändlig potential. Vertikala verkligheter smackade på varandra. Nämen.
En fortsättning av det vi är på, på nåt sätt.
Att vi skulle sväva i ett vakuum känns också orimligt.

rumtiden känns mer rimlig än vertikala verkligheter. Rumtiden beskrevs med matematik gör 100 år sedan och på 100 år har ingen hittat något fel i den beskrivningen. Tvärt om man har hittat en massa rätt.

Vertikala verkligheter är ju bara något du hittat på för det lät bra.
Citera
2022-07-20, 06:04
Medlem
Citat:
Ja Bob. Jag vet inte om han är på eran sida, en Stig, en förrädarrackare.
Ja men det kanske är så, det finns nån vridning. Varför det inte skulle vara nåt mer komplext som man märker kraften av, ett torusfält eller nån sorts sekvens som pågår vet jag ej.
Känns ibland som man tar allt för, rakt på, vi kanske omöjligt kan förstå hur det funkar lika lite som vi kan förstå riktigt vad som händer när ett enda blad formas.
Bob tjänar väldigt mycket pengar på att påstå stt jorden är platt så nej han är inte på vår sida
Citera
2022-07-20, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Var det inte nån flat earth-galning som byggde nån raket för att se ifall jorden var rund och sedan dödskraschade? Är det någon som har koll på ifall han verkligen var troende på riktigt eller om det bara rörde sig om en publicity stunt av något slag?

Det finns väl flat earthers tidigare som avslöjat att de bara trollat. Det måste väl vara många detta gäller för, får man hoppas i alla fall.

Oklart. Han hittade ett sätt att få in deg och få lite uppmärksamhet. Resten blir spekulation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in