Citat:
Ursprungligen postat av
PrivatPiratPrimat
Ja, det är väl det enda man kan göra om man vill veta mer. vet inte om jag orkar faktiskt och är inte så viktigt.
Önska bara att Nasa och andra filma jorden mer, vill se överflöd med trovärdiga videor.
Jag kan inte göra så mycket mer för mig här.
Tvivlar inte en sekund på att NASA vänder teleskopet om du vill betala för den nanövern, det las ju en stor summa pengar på ringlasergyrot så pengar verkar ju inte vara en bristvara.
Dock får man ju precis som med gyrot förvänta sig sanna bilder och data, med gyrot försökte man bortförklara allt hela tiden och misslyckades fatalt med detta.
Du får helt enkelt starta en insamling för att vända på teleskopet och hoppas optiken klarar så nära objekt.
Du kan ju också gå med AMSAT och se om du kan få igenom ett projekt med kamera mot jorden. Finns gott om amatörsatelliter som cirkulerar och som man kan räkna fram vart de befinner sig och när de går över horisonten med mera. Hade heller inte stämt med en platt jord då satelliterna varit synliga dygnet runt utan att gå ner bakom horisonten.
ISS har ju tagit massor av bilder på jorden, duger inte dessa? Nu ligger ISS I referens väldigt nära jorden så troligen blir det inga bilder så som du efterfrågar.