2022-07-18, 17:58
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Forskning???

Nu är vi här igen. Forskning är något helt annat än att smyga sig in och scanna lite med en utrustning.

När Sturdy Colls "scannar lite med en utrustning [sic!]" är det alltså att betrakta som "forskning", men när Krege gjorde samma sak och på allvar var banbrytande i sin användning av denna typ av avläsningar, är han "bara fejk" och "en bluffmakare"?

Nåväl, tur att du inte behöver använda Kreges avläsningar om du inte vill.

Citat:
The conference provoked strong criticism.[3] The Vatican condemned it, the US administration of President George W. Bush called it an "affront to the entire civilized world," and British Prime Minister Tony Blair described it as "shocking beyond belief

Vatikanen, George Bush och Tony Blair var alltså förfärade över en konferens för förintelserevisionism?
Citera
2022-07-19, 07:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
När Sturdy Colls "scannar lite med en utrustning [sic!]" är det alltså att betrakta som "forskning", men när Krege gjorde samma sak och på allvar var banbrytande i sin användning av denna typ av avläsningar, är han "bara fejk" och "en bluffmakare"?

Nåväl, tur att du inte behöver använda Kreges avläsningar om du inte vill.

Din skojare där.
Kreges sk forskning. Finns den?
Om inte, varför skriver du det?
Är det en medveten manipulation av sanningen du kommer med?
Skriv sanna saker. Inte lögner du är medveten om.

Här, vänlig som jag är, så får du den, länken om vad forskning innebär, igen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Forskning

"Forskning kan delas upp i akademisk forskning, industriell forskning, viss privatforskning med mera, som alla resulterat i vetenskaplig eller akademisk publicering. "
(Min fetning som hjälp)

Lycka till med sanningen i framtiden!

/VV
Citera
2022-07-19, 15:19
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Din skojare där.
Kreges sk forskning. Finns den?
Om inte, varför skriver du det?

Jag konstaterade att Krege publicerade en preliminärstudie om den första fasen av forskningsprojektet i en revisionistisk tidskrift år 2000. Därmed är den publicerad i en vetenskaplig publikation och utgör enligt din egen definition "forskning". Men jag antar att alla texter som inte befäster förintelsemyten per automatik är "ovetenskapliga" och därmed inte, enligt dig, utgör forskning?
Citera
2022-07-19, 16:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
J

Detta är extremt intressant. Bristen på askor är något som förintelserevisionister påpekat i årtionden – invändningar som sopats under mattan av ortodoxa förintelsemytologer. Att enbart 8000 offer resulterade i 17,5 ton aska är ännu mer graverande, med tanke på att dödsoffren enbart i lilla Treblinka påstås ha varit 800 000, och i Auschwitz abnorma 1,1 miljoner.

du vet väl att benaska är ett utmärkt jordförbättringsmedel och att det fanns benkvarnar att mala med.
Den askan hittar man inte.
Citera
2022-07-19, 16:56
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
J

Detta är extremt intressant. Bristen på askor är något som förintelserevisionister påpekat i årtionden – invändningar som sopats under mattan av ortodoxa förintelsemytologer. Att enbart 8000 offer resulterade i 17,5 ton aska är ännu mer graverande, med tanke på att dödsoffren enbart i lilla Treblinka påstås ha varit 800 000, och i Auschwitz abnorma 1,1 miljoner.

du vet väl att benaska är ett utmärkt jordförbättringsmedel och att det fanns benkvarnar att mala med.
Den askan hittar man inte.
Citera
2022-07-19, 17:24
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag konstaterade att Krege publicerade en preliminärstudie om den första fasen av forskningsprojektet i en revisionistisk tidskrift år 2000. Därmed är den publicerad i en vetenskaplig publikation och utgör enligt din egen definition "forskning". Men jag antar att alla texter som inte befäster förintelsemyten per automatik är "ovetenskapliga" och därmed inte, enligt dig, utgör forskning?

Vilken tidsskrift pratar du om?
Preliminärstudie?
Forskningsprojekt?

Du kan nog bara blåsa Stor och Snabb med detta.

/VV
Citera
2022-07-19, 18:37
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Vilken tidsskrift pratar du om?
Preliminärstudie?
Forskningsprojekt?

Jag pratar om Kreges artikel, "'Vernichtungslager' Treblinka – archäologisch betrachtet", från år 2000, publicerad i Vierteljahreshefte für freie Geschichtsforschung (volym 4, #1, sidorna 62-64).
Citera
2022-07-19, 23:41
Medlem
blamages avatar
Citat:
Jag pratar om Kreges artikel, "'Vernichtungslager' Treblinka – archäologisch betrachtet", från år 2000, publicerad i Vierteljahreshefte für freie Geschichtsforschung (volym 4, #1, sidorna 62-64).
Den artikeln har förstås Viktor läst och kan ge oss en detaljerad recension. Eftersom han läser alla vetenskapliga publikationer om förintelsen och tillför forumet många intressanta iaktagelser. Inte minst om Poltava och fotbolls-Vm 58. Sidorna 62-64 kan han som rinnande vatten då han säkerligen studerat både Colls och Kruges metodiska undersökningar av Treblinka.
Citera
2022-07-20, 00:05
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Borde han då inte sitta i fängelse?
Allt enl dina och andra revisionisters klagan om att revisionistisk forskning[sic!] alltid(?) bestraffas med fängelse?

Jaha. Det stämde alltså inte. Vilken skräll.

EDIT:

https://de.wikipedia.org/wiki/Vrij_Historisch_Onderzoek

Vad är det som gör denna publikation till en vetenskaplig sådan och där en artikel i samma publikation innebär att det är vetenskaplig forskning som tas upp?

/VV
Senast redigerad av Vänlige Viktor 2022-07-20 kl. 00:09.
Citera
2022-07-20, 00:28
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Den artikeln har förstås Viktor läst och kan ge oss en detaljerad recension. Eftersom han läser alla vetenskapliga publikationer om förintelsen och tillför forumet många intressanta iaktagelser. Inte minst om Poltava och fotbolls-Vm 58. Sidorna 62-64 kan han som rinnande vatten då han säkerligen studerat både Colls och Kruges metodiska undersökningar av Treblinka.

Jag läser inte sådan skit.
Varför offra dyrbar tid på dynga?

Skogsvatte får gärna berätta vad som gör denna högerextrema (enl Wikipediaartikeln) blaska till en vetenskaplig sådan.
Om han kan.

/VV
Citera
2022-07-20, 00:35
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Borde han då inte sitta i fängelse?
Allt enl dina och andra revisionisters klagan om att revisionistisk forskning[sic!] alltid(?) bestraffas med fängelse?

Tur för dig att du skjutsade in ett "(?)" bakom ordet "alltid" så att jag inte kunde konfrontera dig med ännu en lögn. Slugt!

Citat:
Vad är det som gör denna publikation till en vetenskaplig sådan och där en artikel i samma publikation innebär att det är vetenskaplig forskning som tas upp?

Det är en tidskrift tillägnad revisionistisk historieforskning. Det som publiceras i tidskriften utgör därmed forskning, enligt din egen högst godtyckliga definition. Sen förstår jag att du per automatik klassificerar alla texter som inte befäster förintelsemyten som ovetenskapliga, men det är inte riktigt så det fungerar. Om du inte har några argument annat än att du vill att slutsatsen i artiklarna ska vara fel, så har du inte bevisat textens ovetenskaplighet. Visst förstår du det?

Citat:
Jag läser inte sådan skit.
Varför offra dyrbar tid på dynga?

Citera
2022-07-20, 00:56
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Tur för dig att du skjutsade in ett "(?)" bakom ordet "alltid" så att jag inte kunde konfrontera dig med ännu en lögn. Slugt!

Det är en tidskrift tillägnad revisionistisk historieforskning. Det som publiceras i tidskriften utgör därmed forskning, enligt din egen högst godtyckliga definition. Sen förstår jag att du per automatik klassificerar alla texter som inte befäster förintelsemyten som ovetenskapliga, men det är inte riktigt så det fungerar. Om du inte har några argument annat än att du vill att slutsatsen i artiklarna ska vara fel, så har du inte bevisat textens ovetenskaplighet. Visst förstår du det?

Tur och tur? Du glömde(?) svara på varför han inte sitter inne!

Att utge en publikation och påstå att det är en tidning tillägnad historieforskning innebär väl inte att det som skrivs i den är vetenskapligt och att det är forskning man bedrivit bara för att man skriver i den?
Då kan ju vem som helst bedriva forskning genom att starta en tidning och påstå att den är vetenskaplig. In med en artikel och vips är det en forskning som bedrivits.
Så fungerar det inte även om dina marionetter på FB tror det.

Berätta vad det vetenskapliga i hans arbete ligger och den text du påstår skulle visa på att hans arbete var en vetenskaplig forskning istället för att slingra dig som en mask på kroken.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in