Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag skriver om de dödshot som förekommer.
Att det är olagligt och inte hör hemma i en demokrati.
Detta är vad du lagt dig i.
Att känna avsky ang förövaren är inte ett dugg underligt vid ett så förfärligt våldsdåd.
Vid dödshot och uppvigling har gränsen överskridit vad det beträffar både förnuft, demokratiska värderingar och svensk lagstiftning.
Att påstår sig värna om demokratin och själva vill själva döda en minderårig innan det ens gått via rättssystemet är mer än korkat.
De som sen påtalar denna galenskap med rena mordhot och uppmuntran till brott förvandlas sen per automatik till att omhulda förövaren och inte bry sig om tjejen.
Det säger mer om din kognitiva förmåga än min inställning.
Att säga nej till dödshot är inte likställt med att ta hans parti, din dumma jävel.
Nej det är inte, men du liksom vissa andra ägnar hela din tid i tråden till whataboutism, så dina tankar verkar inte vara hos flickan i första hand. I så fall har du ett väldigt lustigt sätt att visa det. Ska du sitta och säga det till flickans föräldrar också, "psst glöm inte bort SD:aren som styckmördare sin kompis."
Menar ni att människor inte anser att han ska sitta i fängelse? Skillnaden är att alla brott ni nämner handlar om folk som redan dömts och sitter, eller kommer sitta, i fängelse. Den här pojken å andra sidan kommer sannolikt inte få något straff, och det är en stor anledning till all ilska och frustration, vilket jag finner väldigt förståeligt givet det brutala sexuella våld han utsatt henne för, samt hur livsfarlig en sådan person är.
Jag tvivlar dock inte på att du håller med i sak. För jag gissar att även du har ett hjärta.