2022-07-17, 20:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyinawake
Tro det eller ej, men det finns faktiskt människor som inte har råd med de plötsliga utgifter en tragedi innebär. Som på riktigt inte har råd med bensinen/utematen/utebliven inkomst när de måste vaka vid sitt lilla barn på IVA.
Hyran är knappast det första man tänker på när man vakar vid sitt barn ..
Citera
2022-07-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kennethkarlsson
Det diskuteras huruvida föräldrarna får lägga ut en bild på den nedsövda flickan. Är det ingen som minns fallet John Hron? Hans föräldrar lade ut en bild på sin döde son. Detta för att visa vad mördarna, som var nazister, gjort mot John. För att fallet inte skulle glömmas bort. Bilden finns ännu på nätet. Bara att googla. Tänk dock efter först om du klarar av att se den innan du googlar.

Det är andra tider nu och en helt annan lagstiftning. Det var nödvändigt att se till att lagstiftningen hårdnar pga allt som figurerat på nätet. Så det är dags att leva i dagsläget med nuvarande lagstiftning och inte för 30 år sedan.
Så det ligger kvar ännu efter 30 år och det betyder att brottsoffret på 9 år kommer ligga kvar under lång tid. För allmän beskådan som den grovt våldtagna, misshandlade flickan nedsövd i en sjukhussäng.
Citera
2022-07-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagreble
Jag arkiverade Elin Wiklund s facebook-inlägg, så vi i framtiden kan ha koll på pedofilkramarna. Föga förvånande så höll ett antal lärare med henne, jag undrar hur många fruktansvärda dåd de har mörkat genom åren för att skydda blattar.

https://files.catbox.moe/zi8uwu.png
https://anonfiles.com/F6UcCcyey4/Scr...full_links_png
lite kul att se kommentarerna av bla flera lärare där man kommenterar det fruktansvärda ordbruket och hon därför blockade ngn som kom med kritik.

om de är lärare kanske de har ett och annat att säga om sprakbruket av smakillar fran mena som springer runt och kallar svenska tjejer för horor.

antar att det blir för komplicerat att bry sig om som självutnämnd godhjärtad person
Citera
2022-07-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det vore väl ett otroligt stört beteende att vara glad och nöjd och skratta över en sådan händelse. Då vore mamman till flickan lika störd som juniorpedofilen.
Du missuppfattar. Min vän skrattar inte åt vad som hänt hon skrattar för att kroppen mår bra av skratt och det är ett sätt att förminska minnet av det hemska som skett då minnen är spänningar i kroppen och skratt är som en inre livgivande massage. Vill du gå och bära det med dej resten av livet eller följa modern beteende psykologi? Min stackars lilla flicka eller "vad han blev tokig på sin födelsdag, födelsdagar är dumma, haha". Och har inte barnet kroppssmärtor så ler barnet och en liten läkning skedde.

Att tänka och agera enligt gammal skolpsykologi eller ingen psykologi bedömning ger exakt det tillstånd vi ser i dagens Sverige, jag gillar det inte, käringarna och kompisar till de som vill in måste ut.

Visst skall barnet berätta om det vill men fråga inte om barnet inte vill för det är faktiskt över utom ev kroppskador. Barnet är hemma igen och så småningom faller minnena bort mer och mer om du ser på barnet med styrka och inte "min lilla stackare, det är sååå synd om dej".

Styrka handlar alltid om att vara stark nu liksom hela livet som levs nu och inte varken igår eller i morgon. Det borde Sverige ge sina barn så de har kraft att skrämma iväg alla getingar och mygg som smygit in när dörren inte var stängd och även spöken som inte finns. Nu kallas de papperslösa.

Här är allt folk registrerade och var tredje månad ett besök på immigtationen annars åker jag ut och de har bra koll trots låg utbildning och de vet var folk bor. De vill sitt folk väl och vi gäster skall anpassa oss eller åka ut. Klara direktiv direkt och inte vänta i åratal, så tokigt.

Borde nog inte ha skrivit om detta här för det passar inte in på situationen så enkelt men ändå, ursäkta!
Citera
2022-07-17, 20:48
Medlem
Vet vi om flickan är vaken ännu?
Citera
2022-07-17, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag är övertygad om att det lämnats över information om hans beteende på skolan. Det har ju också sats in åtgärder iom särskolan så att inga incidenter hänt på den nya skolan. Eftersom han genomgått skolformsutredning (inkl social utredning) så finns det väl dokumenterat.

Det är händelsen i tunneln som är den första grova brottsliga händelsen som inte verkar ha lämnats över från soc. Om jag förstår det rätt så ska det dessutom också ha skett på sommarlovet, så hade han då lämnar M-B så är det ju inget som de kan få vetskap om eller lämna över.
Jag hoppas väl att det rapporterades till den utredning som initierades för placering i särskola. Men jag vet som sagt inte.

Det handlar om eskalerande mönster från kränkande behandling (höst 2019) till misshandel (sommar 2021) till grov våldtäkt och mordförsök (sommar 2022).

Han tycks ha hållit sig i schack 2020, det år då han byter skola, om det nu inte är fler incidenter som klassats som typ hanterbart utspel i vård och omsorg utifrån hans problematik.

Ett viktigt mönster upptäcks inte om det är glapp i systemet - systemfel.

Det är väl ett par vinklar de får utreda nu och granska sig själva om de tex missat allvarsgraden av varningssignalerna (riskbedömning) om insatserna varit otillräckliga, om det rör sig om brister i kommunikationen osv.
Nåt var uppenbart inte tillräckligt iaf.
Citera
2022-07-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag kan heller inte se något fel att visa en sådan bild.
de som ej vill se bilden e ju politiskt sett människor som vill ha invandring fran mena da allt annat är rasisim. de skiter i all krminalitet skjutningar valdtäkter balkongflygningar osv. de tycker att det skall kväsas.

sjuka inhumana empatilösa människor som anser sig vara goda (självutnämnt)
Citera
2022-07-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Den där Anton (som kommenterar på Elins inlägg) verkar ju vara fullt normal i alla fall 👍

Resten är ju enbart styrkekramar och skit, till den stackars fröken, som har det så jättejobbigt!

Normal skulle jag inte säga. Dömd kvinnomisshandlare själv.
Citera
2022-07-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan du utveckla lite av vad för samhällsnytta spridning av bilder på utsatta som brottsoffer kan tänkas ha? I dessa bilder är BO inte vid medvetande, modern lade upp omaskad bild initialt förmodligen utan att reflektera över att händelsen skulle leda till att avsevärt fler än vänner och bekanta såg den. Därefter när insikten kom om att bilden spreds lades bilden upp med en redigerad maskning på ansiktet.

Jag kan hålla med om att ddt ibland kan finnas skäl att bryta integritetsskydd på grund av allmänintresse eller nyhetsvärde. Allmänintresse brukar vanligtvis ta sikte på omständigheter som normalt ses som *privata angelägenheter* men av relevans om det är en offentlig person, ofta i något slags förtroendeställning.

I detta fall finns tydligen personer som medvetet farit med lögner som påstående att flickan fått hela huvudet krossat och omfattande rekonstruktion gjorts. Principiellt räcker det väl att sjukhuset dementerar, men trist om. anhöriga ska pushas att publicera bilder för att dementera grava överdrifter.
Samhällsnyttan ligger i att väcka allmänhetens intresse så att preventiva åtgärder vidtas som förhindrar replik av likadana händelser.
Går fallet till domstol då är det allmän handling ändå.
Det är föräldrarna som vet bäst vad som är bra eller dåligt för deras barn.
De har vårdnaden och avgör själva.
Citera
2022-07-17, 21:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Jag är helt säker på att lärarna på Lejonskolan har fått veta muntligt av kollegor på MB skolan vad Abushi hållit på med tidigare. Kanske till och med gångtunnelattacken.

Huruvida dokument följde med från soc är svårare att svara på.

Det verkar mycket troligt. Men det kanske är upplagt, så att skolans administration ska kunna säga: Vi hade ingen aaaaaaning.
Citera
2022-07-17, 21:11
Medlem
Hur kunde dena tråd gå till att ge sej på bo mamma? Bo är 9 år oavsett vad som skett kring henne så ska vi i allmänhet skydda och se till att vi gör allt vi kan för att hon och alla andra ska gå säkra.

Skäms ni som ger bakgrund till föräldrarna ett ansikte att inte skydda bo fullt ut! HON ÄR 9 ÅR!!! DVS OSKYLDIG TILL ALLT SOM HÄNT.
Citera
2022-07-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sarakulturhus
Normal skulle jag inte säga. Dömd kvinnomisshandlare själv.

Delvis off topic tyvärr, men är denne Anton som har kritiserat Elin Wiklunds inlägg om "hatet i Skellefteå och på Flashback" en dömd kvinnomisshandlare själv?

Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in