2022-07-12, 20:15
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Vittnen nämnde inget om att mgm skulle varit andfådd,skärrad,smutsig etc.? Tycker det talar mer för att misshandeln var "verkställd" och att mgm hunnit samla ihop sig.Om mgm dessutom är socialt kompetent kan vittnen blivit förledd av mgm.

Så kan det givetvis vara. Med tillägget att hans beteende på brottsplatsen "verkade lite borta".
Citera
2022-07-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Ingenting i det HazzardAlard skrev säger att han inte har en utvecklingsstörning. Däremot är det en sanning att han går i särskola. Ser inte helt hundra ut heller.

Han kanske har någon utvecklingsstörning men fortfarande sprang han iväg när han hörde någon komma, vilket visar att han mycket väl visste att det inte var bra det han gjort.. skulle han inte vetat så skulle han inte dra iväg henne in i en skog.. den lilla jäveln visste vad han gjorde..
Citera
2022-07-12, 20:16
Medlem
Kan det finnas någon koppling mellan GM och BO ,typ genom skolan eller nått
Citera
2022-07-12, 20:16
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Varför envisas du med att pojken är utvecklingsstörd? Med största sannolikhet har du ingen aning om vem han är.
Återigen läs det svar som HazzardAlard gav dig på ditt påstående. Han verkar ju veta en hel del om detta fall.

Det klart han är utvecklingsstörd. En frisk pojke skulle aldrig ha gjort detta vidriga dåd.
Citera
2022-07-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ingenting i det HazzardAlard skrev säger att han inte har en utvecklingsstörning. Däremot är det en sanning att han går i särskola. Ser inte helt hundra ut heller.

Precis- Som jag beskrivit tidigare så blir du idag inte inskriven i särskola i Skellefteå om du inte har en utvecklingsstörning det krävs att man väldigt specifikt uppfyller de krav som ställs för det. Sen kan det skilja VÄLDIGT mkt mellan olika särskoleelever och de som går som integrerade upp till åk 5-6 tillför vanligtvis de som är relativt högfungerande. Så beskrivningen av honom att man vid ett kort möte med honom inte skulle märka kan säkert stämma bra. Det betyder inte att han inte har en utvecklingsstörning! Det finns integrerade elever i högstadiet som man aldrig skulle tänka tanken att dom var det om du bara möter dem ytligt.
Citera
2022-07-12, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrume

Jag tänker så här, hon slutade på fritids, gick till lekplatsen (som polisen verkar ha kollat) kanske gungat lite, äcklet kommer dit och pratar med henne, hon säger att hon ska cykla hem och han snor en elsparkcykel och drar efter.. bara en tanke..
Citera
2022-07-12, 20:21
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume

Inte mer än att dom gick på samma skola och bodde i samma område.
Citera
2022-07-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jag tänker så här, hon slutade på fritids, gick till lekplatsen (som polisen verkar ha kollat) kanske gungat lite, äcklet kommer dit och pratar med henne, hon säger att hon ska cykla hem och han snor en elsparkcykel och drar efter.. bara en tanke..
Man kan endast spekulera,tyvärr.
Citera
2022-07-12, 20:24
Avstängd
Citat:
Jaha, så du tycker att vi bör hänga ut vem som helst i den här tråden? För då tänker vi på flickan?

Framför allt tänker vi på nästa flicka som otvivelaktigt kommer att falla offer för detta monster om monstret tillåts vara kvar i Sverige.
Citera
2022-07-12, 20:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du gör verkligen ditt yttersta för att snurra till det så mycket som möjligt. Ja, du resonerar som en idiot, det är bara att konstatera. Här har du en uttömmande förklaring av "alla människors lika värde", samt vantolkningen av begreppet från hathögern. https://project2.sol.lu.se/tidskrift...node-1121.html

I grunden anser jag pojken och flickan besitta precis samma människovärde, men det är naturligtvis försvårande med tanke på vad han utsatt henne för. Jag får känslan av att du ser mörkhyade som lägre stående redan från ruta ett, hur välskapta och snälla de än må vara. Detta på grund av att du är rasist.
Jag snurrar inte till någonting alls, jag reder ut... att såväl språkligt som moraliskt har du klafsat ner i ett träsk. Jag är inte intresserad av dina desperatgooglade länkar; det språkliga har jag sen länge fått klarlagt av folk med språk som yrke. Tre av världsspråken uttrycker FN-klausulen på samma sätt; du får nog acceptera det eller kolla vad som står skrivet på ryska, mandarin och sanskrit (så kan jag kolla norska och danska )

Och moraliskt då? Du kan knappast ha skilda åsikter i samma sak. Antingen tycker du våldsverkaren och flickan är lika mycket värda eller så gör du det inte, vilket är det? Det kan inte vara både och utan det är som Kierkegaard uttrycka det "enten eller".

Om du någon gång får barn tvivlar jag på att du tycker knarklangaren på hörnet har lika värde som ditt barn. Och kanske du också upptäcker att det inte går att uppfostra barn med våld... inte om man är någon med sunda värderingar.

Jisses, nu kommer fler invektiv. Idiot och rasist?
Citera
2022-07-12, 20:27
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det finns inget självklart i att dessa personer skulle ha fått stanna i Sverige. De kommer från Etiopen som är fullkomligt nerlusat med fattigt folk, varför skulle just de här dysfunktionella individerna få stanna medans de andra fattiga stackarna som rentav är mer dugliga och hederliga vara tvingade att bo kvar i Etiopen och lida? Är det inte istället något oerhört egotrippat över det här att sjappa från sitt land så fort det är lite jobbigt och lämna sina fattigare landsmän i sticket?

Att hon tagit sig till Sverige talar om för mig att hon tillhör de övre samhällsskicket i Etiopen för som jag sa en fattig bonde eller arbetare i Etiopien har inte skuggan av en chans att ta sig till Sverige. De har fan inte ens ordentliga skor att ta på sig för resan till Sverige. Vari ligger rättvisan i det?

Varför är det självklart att vi ska tycka synd om just henne och hennes utvecklingsstörda ungar? Finns det inte nog med utvecklingsstörda ungar samt dysfunktionella mammor (som har som enda uppgift i livet att föda fram fler ungar) i Sverige redan? Måste vi importera flera?

Och vari ligger rättvisan i att en 9 årig flicka kanske får betala det yttersta priset för att några svenska självgoda, hycklande dårar ska få tillfredställelsen att få visa sig "goda" och besitta rätt "värdegrund"?

Det sista stycket är det som är relevant. Det är uppenbarligen ett pris de är beredda att betala, då det är ett odiskutabelt faktum att detta aldrig hade hänt flickan om just Ab*shi inte var här, men det är fortsatt viktigt för dem att just Ab*shi är här. Annars hade de inte uttryckt sig så och varit så principfasta i sina ideologiska vanföreställningar att ALLA oavsett vad de gör för djävulskap MÅSTE vara i Sverige. Den vanföreställningen råder ju bland majoriteten i riksdagen också.

Överväg följande alternativ:

1. Ab*shi stannar och eventuellt begår nya våldsdåd mot andra flickor i Sverige
2. Ab*shi utvisas och vi kan därmed garantera att just Ab*shi inte upprepar sina våldsdåd mot andra flickor i Sverige

De kommer välja alternativ 1 varje gång. De anser att flickan och gärningsmannen har samma värde och verkar även inbilla sig att om gärningsmannen inte kommit hit, så hade ändå astrologiska makter slagit till och skickat någon annan pojke på flickan istället för att det tydligen är hennes beseglade öde att bli halvt ihjälslagen, liksom de övriga flickor som också eventuellt skulle ha fallit offer för hans våld. Man kan inget göra, tydligen. Finns inga åtgärder alls för att minimera risker enligt dem.
Citera
2022-07-12, 20:30
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är han ensamkommande?
Enl. uppgifter i tråden kom han hit 2017 med sin biomamma

Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Är det vad du reagerar på i detta omänskliga, hemska våld mot flickan i dina inlägg. Ditt medlidande går inte att ta på allvar du försvarar något annat!
Har du blivit helt tokig? Tycker du verkligen att det är ok att peka ut vilken person som helst som förmodligen inte har ett dugg med detta att göra? Den här tråden verkar go bananas! Håll er till fakta och inget hittepå, det skadar bara forumet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in