2022-07-18, 12:09
Medlem
Driftstopps avatar
Om åldersbestämningen visar 15 år på MGM. Gör det verkligen någon skillnad i lagens mening? Håller det verkligen i brottsmålet?

Förutom vänsteraktivister, kåta asyl advokater som kör pro bono, nämndeman som har intresset "vi gillar olika"
Senast redigerad av Driftstopp 2022-07-18 kl. 12:16.
Citera
2022-07-18, 12:11
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Skojar du? Tycker du media har varit pigga på att berätta om utländska gärningsmän de senaste 10-15 åren? Det finns t o m journalister som sagt att man inte vill skriva något som skulle kunna gynna SD osv. De har väl trott att det är deras jobb som bättre vetande att avgöra vilken tillrättalagd bild vanligt folk ska få ta del av, men det funkar inte så bra längre.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Dessvärre avgörs inte det av de fysiska skadorna enbart, svårigheten med leva normalt liv kommer nog ligga i det psykiska.

Så är det absolut! Bästa är om man tar en sak i taget. Först det akuta skedet nu, senare rehab och det psykiska. Det underlättar ofta att koncentrera sig på det man har på bordet för tillfället och sen ta sig framåt i den takt saker och ting dyker upp.

Man vill gärna spekulera - så är Jag oxå.. Men jag brukar försöka ta first things first och om jag inte kan låta bli att tänka på det som ännu inte dykt upp, då väljer jag två scenarier att analysera och oroa mig för, men inte mer än så.
Vet inte om det tricket funkar för alla men det har hjälpt mig flera gånger.
Citera
2022-07-18, 12:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Kan det vara denna här?

https://www.tiktok.com/@abushekamal130

https://www.tiktok.com/@abushekamal1...from_webapp=v1
Har han någon koppling till Finland? För det är väl finska som det rappas på.
Citera
2022-07-18, 12:34
Medlem
Leif GW bekymrar sig över vilket straff, eller vilken behandling, som GM kommer att få.

Citat:
– Är han 13 år så får man inte ens pröva honom i skuldfrågan – och vad ska man då ge honom för åtgärder?

– Då kommer det att bli ett överlämnande till socialtjänsten – och det kan innefatta allt till att han får träffa någon snäll tant en gång i veckan – till att han hamnar på ett hem för vård och boende, säger Leif GW Persson.

https://www.expressen.se/nyheter/poj...erade-metoden/

Ja, kanske GM får träffa en snäll tant en gång i veckan och i övrigt leva i full frihet, när rättsväsendet är färdiga med honom. (För den här gången, ska man kanske tillägga.)
Citera
2022-07-18, 12:35
Medlem
Leif GW bekymrar sig över vilket straff, eller vilken behandling, som GM kommer att få.

Citat:
– Är han 13 år så får man inte ens pröva honom i skuldfrågan – och vad ska man då ge honom för åtgärder?

– Då kommer det att bli ett överlämnande till socialtjänsten – och det kan innefatta allt till att han får träffa någon snäll tant en gång i veckan – till att han hamnar på ett hem för vård och boende, säger Leif GW Persson.

https://www.expressen.se/nyheter/poj...erade-metoden/

Ja, kanske GM får träffa en snäll tant en gång i veckan och i övrigt leva i full frihet, när rättsväsendet är färdiga med honom. (För den här gången, ska man kanske tillägga.)
Citera
2022-07-18, 12:44
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror inte alls att han är så "utvecklingsstörd" som många försvarar honom med. Han uppfattas som medveten och helt vid bruk att framföra sig själv. Med andra ord är det inget klappmongo vi pratar om, men möjligtvis ett lågbegåvat särbarn med en rad olika diagnoser till sitt namn, men alldeles oavsett medveten om vad han gör och hur fel det är. När man ser bilderna på denna storvuxna och våldsamma sadist, får man verkligen äckelkänslor och blir illa till mods av blotta tanken av vad han gjort mot flickan och vilket våld och de vidriga sexualbrott han utsatt henne får. Han saknar helt existensberättigande.

Man gör vanligtvis inga förståndstester i Sverige på barn från Somalia, Eritrea, Etiopien eller andra underutvecklade afrikanska kloakländer. Man förutsätter istället att alla jordens folkslag är exakt lika begåvade, allt annat är RASISM. Gjordes seriösa tester skulle det framgå att en mycket stor andel av de afrikanska barnen ligger långt under västerländsk och asiatisk medelbegåvning. I sannolikt de flesta fall skulle negerungen klassificeras som utvecklingsstörd enligt civilicerade länders nivåer.

Den vildsinta och farliga mördarungen i Skellefteå kan mycket väl vara normalbegåvad, eller strax under, i en jämförelse med barn i sin egen befolkningsgrupp. Utvecklingsstörd eller efterbliven kanske han endast är om han relateras till västerländska/asiatiska barn. Som att jämföra äpplen och päron -- den allra läraktigaste råtta kommer ändå framstå som totalt efterbliven om den intelligenstestas mot chimpanser.
Senast redigerad av Månsan 2022-07-18 kl. 12:50.
Citera
2022-07-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Så att våldta barn i Eitopien är okej?

Nej. Men Sverige kan inte utvisa någon från Etiopien eller stifta lagar där. Om du hade en gäst hemma som betedde sig illa mot din familj, skulle du inte kasta ut denne? Eller skulle du tänka, det kan jag ju inte göra, för då kan han bete sig illa mot någon annan, någon annanstans?
Citera
2022-07-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det heter rättsmedicinsk åldersbedömning i det här fallet, och är inte riktigt samma i sin innebörd eller formulering som en "vanlig" åldersbedömning.
"Rätts", då förfarandet skall eller kan förväntas ha betydelse i en bevisvärdering.
Japp, här kan man läsa hur denna åldersbedömning går till.

https://www.rmv.se/wp-content/upload...ket_160521.pdf

https://www.rmv.se/wp-content/upload...2016-11-15.pdf
Citera
2022-07-18, 12:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tror inte alls att han är så "utvecklingsstörd" som många försvarar honom med. Han uppfattas som medveten och helt vid bruk att framföra sig själv. Med andra ord är det inget klappmongo vi pratar om, men möjligtvis ett lågbegåvat särbarn med en rad olika diagnoser till sitt namn, men alldeles oavsett medveten om vad han gör och hur fel det är. När man ser bilderna på denna storvuxna och våldsamma sadist, får man verkligen äckelkänslor och blir illa till mods av blotta tanken av vad han gjort mot flickan och vilket våld och de vidriga sexualbrott han utsatt henne får. Han saknar helt existensberättigande.
Vad som talar för att han inte är gravt utvecklingsstörd borde väl vara att han först gick i vanlig klass? Hade han varit gravt utvecklingsstörd hade han väl hamnat i särskolan direkt?
Citera
2022-07-18, 12:50
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar

Varje gång Leif GW uttalar sig i det här fallet så belyser han många av dom frågor som vi är förbannade över här.

Jag önskar bara att han kunde nämna något om den radikala islamistiska Facebooksidan som familjen hade.

Och invandrare i brottsstatistiken.

Många som lyssnar och litar på polisprofessorn. 👍
Citera
2022-07-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Japp, här kan man läsa hur denna åldersbedömning går till.

https://www.rmv.se/wp-content/upload...ket_160521.pdf

https://www.rmv.se/wp-content/upload...2016-11-15.pdf

Tack!
Citera
2022-07-18, 13:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kunskaper i svenska.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vad som talar för att han inte är gravt utvecklingsstörd borde väl vara att han först gick i vanlig klass? Hade han varit gravt utvecklingsstörd hade han väl hamnat i särskolan direkt?

Man tycker det men en sak som säkert spelade in var hans kunskaper i svenska.

Han måste ha talat mycket dålig svenska då han började i vanlig klass. Hur mycket utvecklingsstörd han kan vara vet jag inte men han har i a f låg IQ.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-07-18 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in