2022-07-17, 10:35
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
15 eller mer sägs det och det misstänker till och med naiva myndigheter och rättsväsendet också.

Han har attackerat ett antal både flickor och kvinnor tidigare både i och utanför skolan.

Att man är handikappad utlänning är knappast en ursäkt till att få gå fri och trakassera och ge sig på folk på öppen gata gång efter gång. Men just han ska få gå fri och slippa konsekvenser uppenbarligen. Det finns massor av barn som är tvångsomhändertagna, satta på institutioner osv, men han kan tydligen omöjligen ageras mot överhuvudtaget märkligt nog.

Själv så har jag lite svårt att se en 13-åring begå ett så här utstuderat och våldsamt brott,
omöjligt? nä, troligt? Det troliga är att GM är äldre än 15.
Det kanske vi aldrig får veta...
Citera
2022-07-17, 10:36
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Då var han iof redan död. Det blir ju en skillnad för detta BO då hon troligtvis ska leva ett liv där alla känner till vad som hänt henne.

Skitsnack. Visa mig var i lagen det står att det är okej att publicera bilder på döda personer men inte på levande.
Citera
2022-07-17, 10:37
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Du kan inte skydda dina barn mot sexuellt våld genom att utvisa en brottsling.
Klart man kan! Hur står det till med tankeförmågan? Fast egentligen tror jag inte att du är så fullständigt blåst, du försöker bara ljuga dig runt verkligheten.
Citera
2022-07-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Två pass på Arlandas säkerhetskontroll håller utkik efter honom.

Efter pappan?
Citera
2022-07-17, 10:38
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det är ju totalt sinnessjukt att asylsökande tilldelas advokater! De är ju inte anklagade för något brott.

Om man ansöker om körkortstillstånd, vapenlicens eller bygglov så tilldelas man ingen advokat och då är man ändå medborgare och skattebetalare (eller ens föräldrar).
Om du vill bli riktigt äcklad så ta en titt i gruppen
”Stoppa utvisningarna till Afghanistan” på Facebook. Där hjälper kärringarna ”pojkarna” att stanna, kommer med tips och trix vad dom ska säga till Migrationsverket om dom är dömda.
Det har även skrivits där om hur synd det är om negern.
Citera
2022-07-17, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
när det gälde denna döda pojke ifragasattes inte publicering av bilder https://www.handelsblatt.com/politik.../12271386.html

Man kan alltid ifrågasätta vilka bilder som publiceras med det finns stora skillnad. På just den bilden syns för det första inte ansiktet (kommer inte ihåg om det fanns andra bilder där det syntes dock). För det andra så är den pojken död och gör att han aldrig behöver möta några reaktioner på det själv.

Flickan som nu är identifierade och igenkänd av hela Sverige kommer för alltid att vara ”den” flickan. Om hon återhämtar sig som vi alla så innerligt hoppas så kommer hon inte själv att kunna välja vilka hon ska anförtro sig till. När hon börjar högstadiet kommer alla att veta. När hon börjar gymnasiet kommer alla att veta. När hon går på sin första date kommer hon att undra om han sett bilden.

Flickan har ingenting att skämmas för, ingen skuld ligger på henne på minsta lilla sätt. Men det borde vara hennes val vilka (om någon) som får se henne i den mest tragiska utlämnade position man kan tänka sig.

Jag lägger heller ingen skuld på mamman. Hon befann sig i en så extrem och vidrig situation som ingen av oss kan föreställa sig och delade en bild i vanmakt kan jag tänka mig. Att hon sen snabbt låste sin IG när den började sprida sig tolkar jag som att hon inte var beredd på den spridning den fick. Så även om bilden redan är ”överallt ” så sluta dela den för flickans skull. Ge hennes chansen att själv påverka i framtiden.
Citera
2022-07-17, 10:43
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Efter pappan?

Monstret. Är i Stockholm säga det för utredning.
Citera
2022-07-17, 10:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Skitsnack. Visa mig var i lagen det står att det är okej att publicera bilder på döda personer men inte på levande.

Det kanske borde finnas om det inte gör det. Jag är kluven i detta då hon utsatts för ett så vidrigt brott, ett som hon säkert i framtiden (om hon vaknar och blir frisk) helst vill slippa tänka på och säkert önskar ingen kände till. Jag kände inte heller att det andra fotot borde ha lagts ut på det sätt det gjorde. Men där finns inget sexualbrott och levande offer som ska klara av att hantera publiciteten i framtiden.
Citera
2022-07-17, 10:44
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor

Folk skriver som de gör för att de är upprörda och extremt trötta på det mångkulturella kaossamhället.

Är det så himla jobbigt att läsa ordet "neger"? Stackars dig.
Det tillför inget att skriva det ordet, inte heller att skriva best, monster och liknande man kan med rätta vara rasande och hata gm, politikerna som har gjort detta brott möjligt, liksom journalisterna.

Men vi som har verkligheten och sanningen på vår sida kan och ska argumentera på ett hyfsat vis.
Låt invandringsförespråkarna och de som vill förminska brottet stå för överdrifterna och lögnerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Man kan alltid ifrågasätta vilka bilder som publiceras med det finns stora skillnad. På just den bilden syns för det första inte ansiktet (kommer inte ihåg om det fanns andra bilder där det syntes dock). För det andra så är den pojken död och gör att han aldrig behöver möta några reaktioner på det själv.

Flickan som nu är identifierade och igenkänd av hela Sverige kommer för alltid att vara ”den” flickan. Om hon återhämtar sig som vi alla så innerligt hoppas så kommer hon inte själv att kunna välja vilka hon ska anförtro sig till. När hon börjar högstadiet kommer alla att veta. När hon börjar gymnasiet kommer alla att veta. När hon går på sin första date kommer hon att undra om han sett bilden.

Flickan har ingenting att skämmas för, ingen skuld ligger på henne på minsta lilla sätt. Men det borde vara hennes val vilka (om någon) som får se henne i den mest tragiska utlämnade position man kan tänka sig.

Jag lägger heller ingen skuld på mamman. Hon befann sig i en så extrem och vidrig situation som ingen av oss kan föreställa sig och delade en bild i vanmakt kan jag tänka mig. Att hon sen snabbt låste sin IG när den började sprida sig tolkar jag som att hon inte var beredd på den spridning den fick. Så även om bilden redan är ”överallt ” så sluta dela den för flickans skull. Ge hennes chansen att själv påverka i framtiden.
jag kommenterar inte människor med inlägg som är inhumana, oförskämda och människofientliga till sin natur
Citera
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Visa mig var i lagen det står att det är förbjudet och hittar du något så ta det i ett annat forum.
Håll dig till ämnet och försök att föra den här tråden framåt.
Citera
2022-07-17, 10:45
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Om du vill bli riktigt äcklad så ta en titt i gruppen
”Stoppa utvisningarna till Afghanistan” på Facebook. Där hjälper kärringarna ”pojkarna” att stanna, kommer med tips och trix vad dom ska säga till Migrationsverket om dom är dömda.
Det har även skrivits där om hur synd det är om negern.
Jag följde dessa vidriga grupper förr men jag tror att jag är blockad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in