2022-07-19, 00:57
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strongwomenzz
Har fått höra att flickan blivit "hjärndöd" och dom ska stänga av respiratorn.
Nån som vet nå mer?

Var hörde du detta? Vi är många som har oroat oss, förhoppningsvis för mycket, eftersom hon är sövd länge. Men sjukvården borde väl ha sett hjärnaktivitet för att vänta så länge?
Citera
2022-07-19, 00:57
Medlem
Citat:
Nån som vet nå mer?

Vet ärligt talat inte vad jag gör om det stämmer, hoppas hoppas det är bs, jag kan inte ens tänka på det.
Citera
2022-07-19, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Dem har dömt om det och det kallas NFC Nationellt forensiskt centrum nuförtiden.
när jag hör nfc tänker jag bara på det som är mobilerna idag Near-field communication (NFC)
Citera
2022-07-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Var hörde du detta? Vi är många som har oroat oss, förhoppningsvis för mycket, eftersom hon är sövd länge. Men sjukvården borde väl ha sett hjärnaktivitet för att vänta så länge?
bara bs hade hon vart det hade vi nog fått höra det redan via media med plus haft ögonen öppna små stunder tydligen vad som skrevs igår
Citera
2022-07-19, 00:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jamen det är ju precis det jag menar. Ni säger att han inte kan vara begåvningshandikappad för då skulle han inte klara av att genomföra det för han skulle vara ett ”klappmongo”. Hans begåvningsnivå enligt utredningen är på 6-8 år alltså kan man tänka att han klarar ganska mkt. Han klarar av sociala medier, han klarar av att ljuga, han vet vad som är rätt och fel alltså vet han att man inte får skada andra.

Det är INTE begåvningshandikappet i sig som får honom att göra ett sådant dåd utan det i en kombination av andra diagnoaser och störningar samt det egna beslutet att göra det.

Att han är lågbegåvad är INTE en ursäkt för att han gjort det så förstår inte varför ni hakar upp er så mkt på att han inte skulle vara det. Om ni inte tror på att psykologer kan avgöra om man är normalbegåvad eller inte så tror ni ju inte på vetenskap.

lärare och psykologer verkar inte i ett vakuum. i det här fallet verkar de i lilla skellefteå, där referensramarna är annorlunda än mer berikade städer. det är allmänt känt i större städer att de östafrikanska eleverna är svagbegåvade, men tillsammans med stamfränder sticker de inte ut så som ab*shi kan antas ha gjort i lilla skellefteå:

I nu aktuella diagnosmanualer (ICD-10; DSM 5) skiljer man på lindrig intellektuell funktionsnedsättning (IQ 55-70), måttlig intellektuell funktionsnedsättning (IQ 35-55) och grav intellektuell funktionsnedsättning (IQ <35)
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Inte...ds%C3%A4ttning

med de flesta kända mått är IQ under 70 alltså lika med förståndshandikapp.

In the paper he cites Ethiopia’s national IQ of 63, the world’s lowest, and the fact that men and women are only expected to live until their mid-40s as an example of his finding that intelligence is the main determinant of someone’s health
https://www.theguardian.com/uk/2006/...ation.research

jag betvivlar, utifrån vad som framkommit från vederbörandes sociala medier, att ab*shi avviker särskilt mycket från det etiopiska medelvärdet.

kan snarare se framför mig dessa umeå-stöpta vänsterlärare som är itutade allsköns kulturrelativism, och som brinnande av verksamhetslust tar sig an sin första riktiga etiopier och upptäcker att killen inte fattar hälften av vad marklund och lundmark lyckas begripa. efter något år av idog flumpedagogik har de inte fått in en bokstav i negerns huvud och sätter honom i specialklass i tron om att han är utvecklingsstörd. när han i själva verket bara är en genomsnittlig etiopier.
Citera
2022-07-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Betyder IF intelligensförmåga här? Och när utredde man honom, var det innan särskolan? Kan man se denna utredning någonstans?

Intellektuell funktionsnedsättning, det som tidigare kallades utvecklingsstörning.
Citera
2022-07-19, 01:02
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Nån som vet nå mer?
Hoppas verkligen att det är fel uppgifter som du har fått. Stackars liten 😓🙏🏼❤️
Citera
2022-07-19, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
lärare och psykologer verkar inte i ett vakuum. i det här fallet verkar de i lilla skellefteå, där referensramarna är annorlunda än mer berikade städer. det är allmänt känt i större städer att de östafrikanska eleverna är svagbegåvade, men tillsammans med stamfränder sticker de inte ut så som ab*shi kan antas ha gjort i lilla skellefteå:

I nu aktuella diagnosmanualer (ICD-10; DSM 5) skiljer man på lindrig intellektuell funktionsnedsättning (IQ 55-70), måttlig intellektuell funktionsnedsättning (IQ 35-55) och grav intellektuell funktionsnedsättning (IQ <35)
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Inte...ds%C3%A4ttning

med de flesta kända mått är IQ under 70 alltså lika med förståndshandikapp.

In the paper he cites Ethiopia’s national IQ of 63, the world’s lowest, and the fact that men and women are only expected to live until their mid-40s as an example of his finding that intelligence is the main determinant of someone’s health
https://www.theguardian.com/uk/2006/...ation.research

jag betvivlar, utifrån vad som framkommit från vederbörandes sociala medier, att ab*shi avviker särskilt mycket från det etiopiska medelvärdet.

kan snarare se framför mig dessa umeå-stöpta vänsterlärare som är itutade allsköns kulturrelativism, och som brinnande av verksamhetslust tar sig an sin första riktiga etiopier och upptäcker att killen inte fattar hälften av vad marklund och lundmark lyckas begripa. efter något år av idog flumpedagogik har de inte fått in en bokstav i negerns huvud och sätter honom i specialklass i tron om att han är utvecklingsstörd. när han i själva verket bara är en genomsnittlig etiopier.

Akta dig, det finns folk som blivit dömda här i Sverige för hets mot folkgrupp när de refererat till dessa undersökningar.

Sinnessjukt? Javisst.
Citera
2022-07-19, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
För kännedom bedöms en utvecklingsstörning utifrån tre olika domäner snarare än enbart IQ.

Så det "det etiopiska medelvärdet" ger ingen vägledning om förövaren.
Citera
2022-07-19, 01:07
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokratist
Vet ärligt talat inte vad jag gör om det stämmer, hoppas hoppas det är bs, jag kan inte ens tänka på det.

Alltså önskar verkligen inte livet ur henne, men för hennes egen skull så vettefan om det inte är humanare för henne att inte vakna upp. Vill inte ens tänka mig de smärtor och det livslånga lidande hon har framför sig om hon klarar sig ur detta utan större hjärnskador. Alla men för livet det stackars barnet kommer behöva bära. Usch, hela situationen är mardrömslik oavsett utfall, helt sinnessjukt att ett litet barn ska behöva genomlida detta. Sånt här får fanimig inte hända, ska inte hända!
Citera
2022-07-19, 01:09
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Nån som vet nå mer?

Va fan säger du!!!

Det är nog INGEN som vet något mer än DU.

Var fick du denna infon från!

Eller är du ett troll?
Citera
2022-07-19, 01:11
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För kännedom bedöms en utvecklingsstörning utifrån tre olika domäner snarare än enbart IQ.

Så det "det etiopiska medelvärdet" ger ingen vägledning om förövaren.

jodå, det gör det. de flesta, om inte alla, svenskar med IQ 63 hamnar givetvis i särskoleklass. i etiopien är detta genomsnitts-IQ. skrämmande men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in