Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
Maria verkar gå all-in som rättshaverist också:
https://m.facebook.com/maria.ahlsdot...ui9H3DMKceSBUl
Även om sjukhuset klantat sig så tunnas mina sympatier med den efterlevande snabbt ut när hon helt obefogat gör någon slags politisk sak av det hela. Det är ”moderaternas fel”. Och ”marknadens”…
Kanske sjukhuset inte helt lätt kunde identifiera denna maskrosfamilj, draperad i regnbågens färger?
Det har förmodligen dött patienter på NKS tidigare och inte har det skrivits några krigsrubriker i samband med det. Har man en komplex relation så kanske sjukhus i allmänhet inte har möjlighet att agera privatdetektiv. Vad som än hänt så kan man knappast lasta ”moderaterna” eller ”marknaden” för det.
Exakt.
Jag frågar mig hur sjukhuset har verifierat samboskapet.
Går sjukhuset på det som inringaren säger och ber sjukhuset att gå in på Facebook som bevis?
"Samboförhållande eller samboskap är i lagens mening en form av samlevnad där ett ogift par "stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll""
Bevisligen har de inte officiellt delat hushåll. Ändå har sjukhuset hävt sekretessen.
Men Maria klagar på att sjukhuset varit uselt:
"Till slut får jag tag på en kurator. Vi kan kalla henne Anna för hon är den enda på Nya Karolinska som jag pratat med som förtjänar att kallas vid namn."