Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Jag visade på förra sidan att det inte stämmer det du skriver om 1970-talets nedkylnings-konsensus.
Inte bara hänvisade jag till en trovärdig studie som gjort en genomgång av litteraturen från 1970-talet, utan jag gjorde ett axplock själv av "studien" du påstod styrkte dina påståenden, och jag kunde enkelt demonstrera att vad den påstår är felaktigt. Du förstår det här nog själv också, vilket innebär att du ljuger och tramsar och avsiktligen försöker sabotera trådens diskussioner. Något som framgår i hur du skriver.
Det är som att du tror att diskussionsforum är ditt köksbord hemma där den på andra sidan blir tyst och kryper ihop om du bara höjer rösten tillräckligt.
Du bevisade inte ett skit. Du får läsa rapporten innan du kan uttala dig. Det enda du gjorde var att raljera över exempelrapportens rubrik.
Angus McFarlane gick igenom över 200 forskningsrapporter och såg att 85% stödde teorin om snabbt annalkande istid.
Detta gjorde han för att den tidigare rapporten från 2008 inkluderade ett misstänkt lågt antal rapporter (enbart 70 st utspridda över en femtonårsperiod) och han misstänkte att klimatfanatikerna hade gjort ett hårt beskuret urval för att kunna stödja sin tes.
Han hade rätt.
Skaver rätt duktigt för er klimatfanatiker så nu hittar ni på allt möjligt för att slingra er.
Det riktigt roliga är du däremot inte har några som helst problem med att John Cook buntade ihop dom med ingen åsikt med dom ytterst få (1,6% som är helt säkra på att människor ligger bakom temperaturhöjningen) för att få sina 97%.
DET minsann är heeelt OK och "vetenskap"!
Cooks egen data:
1,Explicitly endorses and quantifies AGW as 50+% : 64
2,Explicitly endorses but does not quantify or minimize: 922
3,Implicitly endorses AGW without minimizing it: 2910
4,No Position: 7970
5,Implicitly minimizes/rejects AGW: 54
6,Explicitly minimizes/rejects AGW but does not quantify: 15
7,Explicitly minimizes/rejects AGW as less than 50%: 9
Du får fanimej ljuga rätt friskt för att få ihop 97% med det datat...
Men deeeet har du minsann inga problem med...
Skit ner dig hycklande kommunist.