2022-07-16, 19:06
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Det var väl inte SD som stängde av Elins konton, det var ju Elin som slog av sina konton. SD:are utnyttjade samma rätt som Elin gjorde, och sade högt vad de hade på hjärtat som svar på hennes inlägg.

Hon stängde väl ner efter att nassenytt med järnrörshuliganen Kenta i spetsen hade gjort en artikel, då majoriteten av SD:are saknar läsförståelse så läste man bara rubriken och gick bananas i hennes inkorg.

Det fanns inget i hennes inlägg som var något försvar mot MGM, det hon skrev var att rasismen och KKK/redneck-mentaliteten på er var onödig det är inte samma sak som att försvara någon. Men när Führer Ekroth beordrar trollen att hatat gör dom ju det.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Självklart reagerar jag på den uppsjö av rasistisk galla som sprids här. Det gör de flesta som inte normaliserats till att tycka det är okej.

Du vill gärna gå till den personliga erfarenheten och få det att verka som om du har någon slags ridderlig rasism som endast är rasist pga att du bryr dig om flickan?

Jag hade inte pratat som ni gör om min dotter blev utsatt för det fruktansvärda som flickan blivit. Jag hade utgått ifrån att det var en sjuk individ som begått handlingen och inte att det var nån slags afrikansk demon, eftersom jag har svårt för kollektiv demonisering av folkgrupper. Jag hade inte känt något stöd av den sortens resonemang heller, utan enbart tyckt att det var tragiskt och ett politiserat hat. Ni låtsas bry er om flickor och kvinnor när det tjänar era intressen.

Jag får en stark känsla av att du inte är så upprörd över det som har hänt. Du har trots allt nästan bara skrivit om alla "rasistiska" kommentarer.

Är du lika störd som GM?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hon borde förstå att många är väldigt upprörda över vad som skett och hon borde räkna med att hon kan få mothugg på internet om hon uttrycker åsikter som av vissa kan uppfattas att hon förringar gärningen. Självklart borde hon inte bli hotad eller hatad för detta, hon har rätt att uttrycka sin åsikt.
Visst är det fel att hota, men vilken normalt funtad människa som helst vet om att drevet på sociala medier kan vara brutalt å då är det kanske smart att formulera sig på ett noggrant sätt. Man kan hoppas att hon lär sina elever hur sociala medier kan skapa kaos
Citera
2022-07-16, 19:07
Medlem
Och vad gör du här då, annat än att vältra dig i det? Knappast inte av omsorg om flickan. Utan för att få spegla dig andras skit och känna dig god.
Citat:
Självklart reagerar jag på den uppsjö av rasistisk galla som sprids här. Det gör de flesta som inte normaliserats till att tycka det är okej.

Du vill gärna gå till den personliga erfarenheten och få det att verka som om du har någon slags ridderlig rasism som endast är rasist pga att du bryr dig om flickan?

Jag hade inte pratat som ni gör om min dotter blev utsatt för det fruktansvärda som flickan blivit. Jag hade utgått ifrån att det var en sjuk individ som begått handlingen och inte att det var nån slags afrikansk demon, eftersom jag har svårt för kollektiv demonisering av folkgrupper. Jag hade inte känt något stöd av den sortens resonemang heller, utan enbart tyckt att det var tragiskt och ett politiserat hat. Ni låtsas bry er om flickor och kvinnor när det tjänar era intressen.
Citera
2022-07-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Vad är det för lucialakan? och vem är det vi ser på bilden till höger?
https://samnytt.se/wp-content/webp-e...nd-12.jpg.webp

Bilden finns på Facebook profilen :

Alsh* K*adir
(* a)

Pratas om att det är faderns Facebook och sonen Abushi på bilden där.
Syns mycket tydligt.
Såg även några släktingar som kommenterat med hans namn (Abushi)

Familjen är muslimer och lakanet du ser är väl något inom religionen. Någon slags hijab-klänning/dräkt.
Citera
Medlem
Läraren Elin passar på att få en del av uppmärksamheten. Precis som alla andra vänsterlärare/politiker så skall det uppmanas till lugn och ingen får uttrycka ”har”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swburton
Finns ju inget tak heller. Alla kan välja vilken advokat de vill och sen kan advokaten fakturera staten precis hur mkt som helst i princip helt utan granskning. Vi borde ha en gräns för hur mkt en offentlig försvarare får kosta. Vill man ha en dyrare advokat får man betala själv.
Håller helt med samt Tolkkostnaden får dom själva betala är så trött på denna lekstuga Landet håller på kolapsa med världens dyraste brnslepris och Elpris som är hemskt Jobba till 66 år och "Flyktingar" åker på semeter till läder dom flytt ifrån jag mår illa
Citera
2022-07-16, 19:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Skitsnack från början till slut i din text...

Ja detsamma kan ju sägas om er... ni bryr er bara om kvinnor när ni tjänar på det själv annars är det inte ett pip ifrån era äckliga käftar...

Men man säger att USA är politiserat och påväg att explodera detsamma gäller nog Sverige också... ett folk kan ta mycket skit och stryk som svenskar fått göra men tillslut tar det stopp och en folklig vrede kommer att drabba parasiter likt dig själv och övriga packet som vurmar för all skit som händer i Sverige.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Fast denna har gått ut och försvarat Abushi mer än han behövt i media. Han är lika rutten som lärarludret.
Vad tror du en försvarsadvokat har till uppgift att göra? Har försökt följa den här tråden då jag undrar hur illa ställt det är med flickan men här florerar ju endast iq-befriade inlägg.
Läraren har ingenstans försvarat den GM/MGM gärningar, hon reagerar på hatet som riktas mot människor av annan hudfärg. Skärpning för fan
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Jag är säker på att ni med en så pass god värdegrund hade haft full förståelse för gärningsmannen.....

Det handlar nog inte om folkgrupper och hudfärg. Hade det varit en vit australier, ett rödskinn eller gul kines hade nog folk varit lika upprörda.

Många kanske ställer sig frågan, detta är inte någon isolerad händelse av våld mot svensk utförd av utlänning, det finnas massor av fall, bara att nämna tortyrvåldtäkterna vid begravningsplatsen i Solna, terrordådet på Drottninggatan etc., varför ska vi ta emot så pass många utlänningar i vårt land, när det inte bara kostar oss ofantliga summor utan även orsakar många svenska familjer ett oerhört lidande. Det handlar således inte om någon egentlig rasismen utan att många vill leva sina liv i trygghet.
Citera
2022-07-16, 19:10
Medlem
Citat:

🎯🎯 exakt man kan inte säga att man hatar invandrare för den svenska kvinnans skull i samma inlägg som man öser ut kvinnoförnedrande uttryck
Citera
2022-07-16, 19:10
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Bilden finns på Facebook profilen :

Alsh* K*adir
(* a)

Pratas om att det är faderns Facebook och sonen Abushi på bilden där.
Syns mycket tydligt.
Såg även några släktingar som kommenterat med hans namn (Abushi)

Familjen är muslimer och lakanet du ser är väl något inom religionen. Någon slags hijab-klänning/dräkt.
Du får ursäkta men min bild av en efterbliven 13 åring är inte att man samtidigt
skulle kunna vara religiöst upplyst, bara genom att titta på kroppen så ser man att han antagligen är snarare 16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in