Citat:
Ursprungligen postat av
rabbitheart
Självklart reagerar jag på den uppsjö av rasistisk galla som sprids här. Det gör de flesta som inte normaliserats till att tycka det är okej.
Du vill gärna gå till den personliga erfarenheten och få det att verka som om du har någon slags ridderlig rasism som endast är rasist pga att du bryr dig om flickan?
Jag hade inte pratat som ni gör om min dotter blev utsatt för det fruktansvärda som flickan blivit. Jag hade utgått ifrån att det var en sjuk individ som begått handlingen och inte att det var nån slags afrikansk demon, eftersom jag har svårt för kollektiv demonisering av folkgrupper. Jag hade inte känt något stöd av den sortens resonemang heller, utan enbart tyckt att det var tragiskt och ett politiserat hat. Ni låtsas bry er om flickor och kvinnor när det tjänar era intressen.
Jag är säker på att ni med en så pass god värdegrund hade haft full förståelse för gärningsmannen.....
Det handlar nog inte om folkgrupper och hudfärg. Hade det varit en vit australier, ett rödskinn eller gul kines hade nog folk varit lika upprörda.
Många kanske ställer sig frågan, detta är inte någon isolerad händelse av våld mot svensk utförd av utlänning, det finnas massor av fall, bara att nämna tortyrvåldtäkterna vid begravningsplatsen i Solna, terrordådet på Drottninggatan etc., varför ska vi ta emot så pass många utlänningar i vårt land, när det inte bara kostar oss ofantliga summor utan även orsakar många svenska familjer ett oerhört lidande. Det handlar således inte om någon egentlig rasismen utan att många vill leva sina liv i trygghet.