2022-07-13, 13:39
Avslutad
Haft tinder i 5 veckor nu. Första två veckorna cirka 70 matchningar och 99+ likes. Två första veckorna 7 dejter, dock var 1 utav dom riktigt ful IRL tyvärr, och 3 var också värre IRL. En riktig snygg och två snygga.

Men senaste två veckorna är det jävligt dött med matchingar, kanske en om dagen och oftast från folk långt borta. Bor i en mindre stad på 45k invånare så har väl swipat igenom de flesta nu då.

Är det riggat för att man ska köpa gold för att bli visad för tjejerna igen? Såklart att deras affärsidé är att få dig hooked och sen få dig att betala för det gick från skitbra till stendött för mig
Citera
2022-07-13, 14:52
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Haft tinder i 5 veckor nu. Första två veckorna cirka 70 matchningar och 99+ likes. Två första veckorna 7 dejter, dock var 1 utav dom riktigt ful IRL tyvärr, och 3 var också värre IRL. En riktig snygg och två snygga.

Men senaste två veckorna är det jävligt dött med matchingar, kanske en om dagen och oftast från folk långt borta. Bor i en mindre stad på 45k invånare så har väl swipat igenom de flesta nu då.

Är det riggat för att man ska köpa gold för att bli visad för tjejerna igen? Såklart att deras affärsidé är att få dig hooked och sen få dig att betala för det gick från skitbra till stendött för mig
Tinder bedriver inte välgörenhet och behöver intäkter utöver reklamintäkterna. Så ja.
Citera
2022-07-13, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tinder bedriver inte välgörenhet och behöver intäkter utöver reklamintäkterna. Så ja.
Precis, men någon här som varit i mitt scenario och kan bekräfta att det lönar sig ens? Att betala 275kr för gold.
Citera
2022-07-13, 15:29
Medlem
Citat:
Precis, men någon här som varit i mitt scenario och kan bekräfta att det lönar sig ens? Att betala 275kr för gold.
Jag tror inte att algoritmen funkar som så att du blir visad mer pga att du har gold.

Det jag märkt som är väldigt tydligt är:

Hur ofta/mycket du swipear, hur selektiv du är, ofta/mycket är alltså dåligt.
Hur många som swipar höger på dig.
Att ladda upp en ny bild eller att öppna appen på en ny plats/stad verkar också ge en liten boost.
Citera
2022-07-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Håller med om det sistnämnda, mycket roligare och mer givande att träffa tjejer irl, nog för att jag är introvert och har svårt att gå fram till en random tjej jag ser på gatan även om jag gjort det ett par gånger och det slutat bra så ska jag nog försöka göra det mer, får ofta blickar utav tjejer både ute på stan och på gymmet, senast idag fanns det en tjej på gymmet som klart och tydligt kollade in mig 3-4 gånger, tänkte att jag skulle säga något och hade faktiskt ett perfekt läge då hon satt ner med mobilen där man stretchar och jag gick förbi när jag lämnade omkl rummet men bangade i vanlig ordning, ångrat det hela dagen idag haha och vem vet om man ens kommer se henne igen, ångrar det framförallt då det bara är ångest och rädsla i stunden men när man väl gjort det känns det bara bra oavsett resultat, dessutom spelar det inte den minsta roll om 10 år.

Summan av kardemumman är iallafall att tinder överlag suger rejält och det är både roligare och nästan enklare att träffa tjejer irl, om inte i vardagen så kan man göra det på krogen, att ha tinder tar bara bort lusten och motivationen att göra just det precis som porr kan göra.

Update här, inte för att någon bryr sig men är lite nöjd över mig själv.

Fick instagram av en tjej på gymmet som spanat in mig en del, vi tränade vid samma tid i typ en och en halv veckan men inte sett henne på en månad cirka förens idag.

Efter detta var adrenalinet och självförtroendet såklart högt, såg en söt liten goth tjej i självkassan i affären, tänkte säga något men kändes skevt i det läget, väntade som ett creep utanför affären och fick second thoughts när hon kom ut, följde efter lite som en riktigt stalker haha hon sneglade bakåt och blev säkert lite skraj, sa ursäkta två gånger men hon hörde mig inte pga hörlurar.

Gick vidare hemåt men såg att hon satte sig ner vid en bänk så gick tillbaka och sa till henne att jag älskade hennes stil, frågade vad hon hette och sa mitt namn, frågade om jag kunde få hennes nummer varpå hon tyvärr sa att hon hade en sambo, bättre än ett nej iallafall, ångrar att jag inte ställde lite fler frågor, verkade utöver att jag tänkte med kuken som en väldigt intressant människa.

Summan av kardemumman är alltså att gå fram till tjejer i vardagen inte alls är farligt om man bara kan ignorera hjärnspökena och den initiala ångesten, lutar mer och mer åt att ta bort tinder och gå fram till tjejer irl istället, så mycket mer spännande.
Citera
2022-07-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Update här, inte för att någon bryr sig men är lite nöjd över mig själv.

Fick instagram av en tjej på gymmet som spanat in mig en del, vi tränade vid samma tid i typ en och en halv veckan men inte sett henne på en månad cirka förens idag.

Efter detta var adrenalinet och självförtroendet såklart högt, såg en söt liten goth tjej i självkassan i affären, tänkte säga något men kändes skevt i det läget, väntade som ett creep utanför affären och fick second thoughts när hon kom ut, följde efter lite som en riktigt stalker haha hon sneglade bakåt och blev säkert lite skraj, sa ursäkta två gånger men hon hörde mig inte pga hörlurar.

Gick vidare hemåt men såg att hon satte sig ner vid en bänk så gick tillbaka och sa till henne att jag älskade hennes stil, frågade vad hon hette och sa mitt namn, frågade om jag kunde få hennes nummer varpå hon tyvärr sa att hon hade en sambo, bättre än ett nej iallafall, ångrar att jag inte ställde lite fler frågor, verkade utöver att jag tänkte med kuken som en väldigt intressant människa.

Summan av kardemumman är alltså att gå fram till tjejer i vardagen inte alls är farligt om man bara kan ignorera hjärnspökena och den initiala ångesten, lutar mer och mer åt att ta bort tinder och gå fram till tjejer irl istället, så mycket mer spännande.

Minns inte hur många nummer eller instagram jag har fått på det sättet för 5-10 år sen men inget av det har lett till ett skit mer än ghostning eller ursäkter som ”jag kan inte x dag”

Sanningen är att Sverige är inte USA där man kan gå fram till en random och börja prata. De tycker det är bara wired och istället mer accepterat ragga de när man i samma social cirkle eller på dejting app eller ute på klubben. Allt annat tycker svenska tjejer är konstig och obekväm.

Finns undantag såklart men de tjejerna är oftast de som har rest och backpackat runt som inte tycker sånt är konstig.

Men helt ärligt, killar borde sluta approacha kvinnor öht. Det är bara loser beteende eftersom enligt naturen är det kvinnor som väljer en man eller övertalar killen att gå i relation med henne och inte tvärtom. Folk måste förstå vad som är maskulint och feminint. Samma loser beteende när man ser killar som sätter en ring i tjejens finger och tror han äger henne resten av livet. Sen får han kuk i röven efter några år då 98% av dagens skilsmässor eller bli dumpad görs av kvinnor.

Ta och lyssna här.
https://youtu.be/XhkyVGS-68I
Senast redigerad av Halv8hosmig 2022-07-13 kl. 19:36.
Citera
2022-07-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Minns inte hur många nummer eller instagram jag har fått på det sättet för 5-10 år sen men inget av det har lett till ett skit mer än ghostning eller ursäkter som ”jag kan inte x dag”

Sanningen är att Sverige är inte USA där man kan gå fram till en random och börja prata. De tycker det är bara wired och istället mer accepterat ragga de när man i samma social cirkle eller på dejting app eller ute på klubben. Allt annat tycker svenska tjejer är konstig och obekväm.

Finns undantag såklart men de tjejerna är oftast de som har rest och backpackat runt som inte tycker sånt är konstig.

Men helt ärligt, killar borde sluta approacha kvinnor öht. Det är bara loser beteende eftersom enligt naturen är det kvinnor som väljer en man eller övertalar killen att gå i relation med henne och inte tvärtom. Folk måste förstå vad som är maskulint och feminint. Samma loser beteende när man ser killar som sätter en ring i tjejens finger och tror han äger henne resten av livet. Sen får han kuk i röven efter några år då 98% av dagens skilsmässor eller bli dumpad görs av kvinnor.

Ta och lyssna här.
https://youtu.be/XhkyVGS-68I

Det stämmer säkert, kan inte påstå att jag är ute efter att ragga på tjejer i vardagen just för att ragga på tjejer, handlar mer om att det är spännande och utanför min comfort zone, jag har mitt sexliv hyfsat på det torra så det är inte så att jag behöver det (dessutom har jag dejtat runt som en galning innan jag kom ur mitt 3 åriga förhållande nyligen, borde egentligen inte spendera tid eller energi på tjejer öht)
sedan handlar det också om att jag tror att man kan hitta guldkorn i tjejer man stöter på i vardagen också, medans tjejer på dejtingappar är riktigt dassiga och där dessa guldkorn inte ens hade kollat åt ens håll när de redan har 10000 killar i kö.

Många tycker säkert att det är skumt när man kommer fram så men tror att en del kan uppskatta det också, med tanke på att det händer väldigt sällan bortsett från krogen även för de snyggaste tjejerna, kanske t.om extra sällan för dom då många killar tycker att överdrivet snygga tjejer är skräckinjagande.

Har ialllagall en dejt inbokad med tjejen från gymmet nu till helgen, ironiskt nog är hon inte svensk och håller med om att svenska tjejer är rättså förstörda, även de fulaste tjejerna sitter på enorma pedistaler, så har det säkert blivit lite överallt i världen pga tinder men kommer ihåg att jag nästan kände en avsky mot svenska tjejer pga hur kalla och instängda dom är kontra tjejer i andra länder efter att jag varit utomlands.

Instämmer inte med det sista du sa dock, tjejer väljer vilka killar de har sex med och killar tar vad de får, killar väljer vilka tjejer som är värda att gå in i en relation med, ffa när man kommer upp i åldern.
Senast redigerad av starzkis 2022-07-13 kl. 22:21.
Citera
2022-07-15, 09:22
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Måste bara dela med mig. Matchar med en snubbe på Tinder, han skriver ett långt svar och frågar bl a varför jag har min profil på engelska. Det har jag inte!

Sen skriver han att han har två på gång och inte vill blanda in en tredje. Texten han skickade hade han kopierat fel.

F ö var han att betrakta som en person som nog inte har det alltför lätt på appen.

Sååå…. det finns knepiga typer där ute
Citera
2022-07-15, 17:39
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
F ö var han att betrakta som en person som nog inte har det alltför lätt på appen.

Sååå…. det finns knepiga typer där ute

Utveckla tack, ser han inte ut som Brad Pitt elr syftar du på att han enbart verkar knäpp? Du matchade ju med honom från första början trots allt menar jag
Citera
2022-07-16, 13:25
Medlem
Citat:

Radera kontot och starta ett nytt, så syns du igen på samma sätt. Hellre göra det varannan vecka, om man nu är en aktiv tindrare, än att betala för skiten.
Citera
2022-07-16, 13:49
Medlem
Jag ger upp Tinder snart . Vill bara inte höra ett till "Hej sötnos, vad gör du?". Inte läsa någon mer presentation av någon som påstår sig vara driven, trygg i sig själv och ödmjuk. Inte se fler bilder av drygt poserande snyggisar utan självdistans.
Nästa person som undrar vad jag gör kommer få svaret att jag legat parkerad i soffan sen imorse med otvättat hår, katten som enda sällskap och glott på serier, tryckt i mig en halv påse chips, mår lite illa och blivit väldigt gasig i magen.

(Har PMS också, vet inte om det är relevant).
Senast redigerad av Kitty-Cat 2022-07-16 kl. 13:54.
Citera
2022-07-16, 13:56
Medlem
HemmaRambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Jag ger upp Tinder snart . Vill bara inte höra ett till "Hej sötnos, vad gör du?". Inte läsa någon mer presentation av någon som påstår sig vara driven, trygg i sig själv och ödmjuk. Inte se fler bilder av drygt poserande snyggisar utan självdistans.
Nästa person som undrar vad jag gör kommer få svaret att jag legat parkerad i soffan sen imorse med otvättat hår, katten som enda sällskap och glott på serier, tryckt i mig en halv påse chips, mår lite illa och blivit väldigt gasig i magen.

(Har PMS också, vet inte om det är relevant).

Vad ska dom skriva då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in