2022-07-16, 23:07
Medlem
Visst är det så på Tinder att killar som är 9 eller 10 i utseende kan skriva i princip vad som helst till många tjejer och hon skulle ändå vara intresserad? Han skulle lika gärna kunna skriva ett simpelt hej eller "pruttirullan tjooohoo" och många tjejer skulle ändå vara intresserad. Medan om en medelsnygg kille skriver hej till henne så kommer hon sucka och himla med ögonen och tänka för sig själv "kom med något nytt istället för ett tråkigt hej."
Senast redigerad av Motstroms 2022-07-16 kl. 23:15.
Citera
2022-07-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Visst är det så på Tinder att killar som är 9 eller 10 i utseende kan skriva i princip vad som helst till en tjej och hon skulle ändå vara intresserad? Han skulle lika gärna kunna skriva ett simpelt hej eller "pruttirullan tjooohoo" och många tjejer skulle ändå vara intresserad. Medan om en medelsnygg kille skriver hej till henne så kommer hon sucka och himla med ögonen och tänka för sig själv "kom med något nytt istället för ett tråkigt hej."
Nej.
Citera
2022-07-17, 11:25
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Utveckla tack, ser han inte ut som Brad Pitt elr syftar du på att han enbart verkar knäpp? Du matchade ju med honom från första början trots allt menar jag
Bra fråga och svaret är:

Fyrkantiga glasögon med aik-halsduk.

Ja, lite snäll är jag ändå
Citera
2022-07-17, 13:37
Medlem
Citat:
Visst är det så på Tinder att killar som är 9 eller 10 i utseende kan skriva i princip vad som helst till många tjejer och hon skulle ändå vara intresserad? Han skulle lika gärna kunna skriva ett simpelt hej eller "pruttirullan tjooohoo" och många tjejer skulle ändå vara intresserad. Medan om en medelsnygg kille skriver hej till henne så kommer hon sucka och himla med ögonen och tänka för sig själv "kom med något nytt istället för ett tråkigt hej."

Inte precis, bara för att du är väldigt snygg så behöver du ju sociala färdigheter och en viss charm att komplettera utseendet med, annars är det bara för tjejen att välja en ungefär lika snygg men som har mer än ett ”hej” att komma med.
Citera
2022-07-17, 14:26
Medlem
Citat:

Så här ligger det till. Om en tjej är intresserad på riktig så kommer hon svara positiv på allt om man beter sig också såklart.

Är hon inte intresserad på riktig så kommer hon hitta på alla ursäkter finns såsom ”kom på något bättre än att bara skriva ”hej hur är läget” för att få min uppmärksamhet”.

Tjejer har en mentalitet av att leta efter saker att inte välja en.

En tjej som är intresserad på riktig gör inte saker svårt för dig snarare lättare.

Det är därför jag blir förvånad varje gång jag ser eller hör en kille säga ”vad ska jag skriva på min bio eller skriva för att få henne intresserad”.

Sådär funkar inte tjejer.
Citera
2022-07-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Radera kontot och starta ett nytt, så syns du igen på samma sätt. Hellre göra det varannan vecka, om man nu är en aktiv tindrare, än att betala för skiten.

Gör man det blir man shadowbannad. Kanske funkar 1-2 gånger max men när Tinder upptäcker det är du körd. Enda sättet är att göra ett nytt konto via en ny telefon, med nytt nummer och ny email, samt helt nya bilder. Men det kan man ju inte göra speciellt ofta.
Citera
2022-07-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitty-Cat
Jag ger upp Tinder snart . Vill bara inte höra ett till "Hej sötnos, vad gör du?". Inte läsa någon mer presentation av någon som påstår sig vara driven, trygg i sig själv och ödmjuk. Inte se fler bilder av drygt poserande snyggisar utan självdistans.
Nästa person som undrar vad jag gör kommer få svaret att jag legat parkerad i soffan sen imorse med otvättat hår, katten som enda sällskap och glott på serier, tryckt i mig en halv påse chips, mår lite illa och blivit väldigt gasig i magen.

(Har PMS också, vet inte om det är relevant).

Skulle du vilja byta med 99% av männen som sveper tills tummarna går av utan att ens få en matchning?

Men visst, jag kan inte för mitt liv begripa hur man som man kan starta en konversation med "Hej sötnos vad gör du?". Hur kan man på allvar tro att det ska generera något intresse?

Det är fanimej ett under att det fortfarande föds några barn i det här landet...
Citera
2022-07-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tinder bedriver inte välgörenhet och behöver intäkter utöver reklamintäkterna. Så ja.

Nej men det vore kul om man kunde få åtminstone någon valuta för pengarna. Det spelar ingen roll om man betalar eller inte idag. Man visas inte i flödet oavsett.

Det är uppenbart att något har hänt med algoritmen det senaste året. Så sent som förra sommaren hade jag i alla fall någorlunda framgång. Men det senaste halvåret har det varit fullständigt och totalt jävla tvärdött. Jag har provat med gold två gånger, jag har provat ta bort kontot och radera profilen, ny mobil, nytt nummer ny email, nya bilder, samma bilder som för bara ett år sedan genererade matchningar osv osv. Händer absolut ingenting. Någon enstaka like från en tjockis då och då är allt. Totalt hopplöst.

Nu är det sommar och man vill gå på dejter igen men Tinder (och lustigt nog även Bumble, Badoo, exakt samma upplevelse där) verkar ha bestämt sig för att det inte ska ske.

Suck, antar att man får ta och prova på daygame igen. Där finns det i alla fall inga jävla algoritmer som ska göra livet surt för en.
Citera
2022-07-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettbranick
Haft tinder i 5 veckor nu. Första två veckorna cirka 70 matchningar och 99+ likes. Två första veckorna 7 dejter, dock var 1 utav dom riktigt ful IRL tyvärr, och 3 var också värre IRL. En riktig snygg och två snygga.

Men senaste två veckorna är det jävligt dött med matchingar, kanske en om dagen och oftast från folk långt borta. Bor i en mindre stad på 45k invånare så har väl swipat igenom de flesta nu då.

Är det riggat för att man ska köpa gold för att bli visad för tjejerna igen? Såklart att deras affärsidé är att få dig hooked och sen få dig att betala för det gick från skitbra till stendött för mig

70 matchningar på två veckor fick jag inte ens på den tiden appen fungerade. Sveper du höger på allt och alla eller tillhör du topp 1%-männen i utseende?

Men glädjande att höra att det i alla fall fortfarande fungerar någorlunda för någon. Jag börjar nästan tro att Tinder använder någon ansiktsigenkänningsteknik från Kina för att shadowbanna mig så fort jag startar upp ett nytt konto. Jag kan fan inte få en matchning nuförtiden om det så gällde livet.
Citera
2022-07-17, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Gör man det blir man shadowbannad. Kanske funkar 1-2 gånger max men när Tinder upptäcker det är du körd. Enda sättet är att göra ett nytt konto via en ny telefon, med nytt nummer och ny email, samt helt nya bilder. Men det kan man ju inte göra speciellt ofta.
Tinder är en judeapp. Judar har aldrig jobbat för att öka commuting. De vill bara förhindra människor från att föröka sig. Genom tinder och dylika skräpappar har man lyckats splittra folk och göra allt till ett privilegie. Vad du än gör så betala inte till dessa judesvin.
Citera
2022-07-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Tinder är en judeapp. Judar har aldrig jobbat för att öka commuting. De vill bara förhindra människor från att föröka sig. Genom tinder och dylika skräpappar har man lyckats splittra folk och göra allt till ett privilegie. Vad du än gör så betala inte till dessa judesvin.

Det ligger tyvärr mycket i det du säger. Tinder har gjort världen till en sämre plats. Ökat polariseringen och klyftan mellan unga män och kvinnor, ökat obalansen mellan könen, ökat kvinnors kräsenhet och krav något enormt, och ökat mäns frustration.

Tinder har även förstört hela nätdejtingscenen i och med sin uppfinning "svepandet". Tänk förr innan Tinder kom då fanns t ex Badoo där man kunde skriva till vem som helst och därigenom skapa intresse via ett intressant öppningsmeddelande. Nu är det bara ytligt svepande som gäller och tyvärr har alla andra appar tagit efter detta. Det är verkligen avskyvärt när man tänker efter.
Citera
2022-07-17, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Det ligger tyvärr mycket i det du säger. Tinder har gjort världen till en sämre plats. Ökat polariseringen och klyftan mellan unga män och kvinnor, ökat obalansen mellan könen, ökat kvinnors kräsenhet och krav något enormt, och ökat mäns frustration.

Tinder har även förstört hela nätdejtingscenen i och med sin uppfinning "svepandet". Tänk förr innan Tinder kom då fanns t ex Badoo där man kunde skriva till vem som helst och därigenom skapa intresse via ett intressant öppningsmeddelande. Nu är det bara ytligt svepande som gäller och tyvärr har alla andra appar tagit efter detta. Det är verkligen avskyvärt när man tänker efter.
Japp, det finns bara svepa nuförtiden. Att själv välja vem man ska skriva till är inte ens möjligt längre. Svenska sidan happypancake har helt tömts på kvinnor och det finns väldigt få kvinnor under 30 år. Alla är på tinder och där söker de bara 0,2% av männen. Tinder måste försvinna och ersättas av nåt etablerat som fungerar för män och stigmatisera singelkvinnor som misslyckade, slänga ut feminismen och göra så kvinnor bara få resa om de har en man vid sin sida. Dessa krävande idioter behöver någon som bestämmer över dem, annars kommer de sitta ändlösa timmar och aldrig komma till beslut om vilken kille de ska bestämma sig för. Kvinnor saknar genen som gör att de kan gå till avslut, det måste mannen göra åt henne.

Jag mår mycket bättre sen jag tog bort appen för mer än tre månader sen. Det säger en hel del om idiotkärringarna som är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in