Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Som sagt; tråden är enorm och det är många olika företeelser på temat som har diskuterats. Ta din halmgubbe och gå på logdans, vet jag! Det blir kul! Du kanske träffar någon vettig.
Men sluta nu. Är det jag som pratar om krav? I vilka inlägg
kräver jag att alla ska använda Tinder på samma sätt som jag? Bild eller det hände inte mer än i ditt huvud. Och har jag ens sagt att jag använder appen nu?
Nå? Du märker inte själv att du framstår som jävligt bakom? Vilka är inläggen där jag
kräver att andra ska ha samma förhållningsätt som jag? Riktig sajknivå på dig nu.
Det jag skriver är att man får ta Tinder för vad det är.
Det är en app som möjliggör kontakt med andra. Inte mer än så. Det är inte blodigt allvar och ett högrande innebär inte att man förbinder sig att svara på varken ett första meddelande eller att man måste hålla en (vad mottagaren tycker är) godtagbar svarsfrekvens när man har inlett en konvo. Så ser Tinder, verkligheten och livet ut.
Varför antar du det? Har jag skrivit något om den saken? Eller är det återigen något som händer inne i ditt huvud? Du måste ju själv förstå att det inte går att diskutera med någon som sitter och hittar på en massa shit. Gör du så här även i andra sammanhang?
De som kritiserar dig har en poäng att använder man Tinder med din inställning och attityd så får man inte ut särskilt mycket av appen. Det blir ju en riktig skitupplevelse för alla inblandade och riktigt segt.
Jag är nog inte den enda som stör mig på svar efter en vecka det går inte att kommunicera på ett meningsfullt sätt med den fördröjningen. Det går inte att bygga upp en kontakt för att dra det till en dejt.
Istället så ger matchningarna ingenting när ett sådant dåligt beteende är standard i appen. Blir inte mycket dejter då för majoriteten. De absolut mest attraktiva kanske får napp då kvinnor orkar lägga mer energi där. Alla andra står och pissar i motvind.
En annan sak att använder man Tinder enbart som tidsfördriv så ska man inte vara på appen överhuvudtaget. Det går ut på att träffa människor inte fördriva tiden då kan du kolla film eller läsa en bok istället.
Samma sak med alla som är på appen för att få uppmärksamhet det förstör enbart för resten. Människor som bara vill åt uppmärksamheten men aldrig träffa någon ska inte heller vara på appen.
Sen har vi de som redan är i en relation som också är på appen.
Ja det är många idioter som förtjänar ståplats i Värtahamnen.
Sen så ska man givetvis inte vara orimligt krävande på människor som man aldrig träffat men att kunna svara efter max 2-3 dagar borde alla människor klara av.
Är man inte intresserad och ghostar så visst men om man faktiskt är lite intresserad så är en vecka på tok för lång tid att vänta med att svara. Så upptagen är ingen människa att man inte kan avara några minuter på kvällen.
Men testa att vänta en vecka innan du svarar en kvinna då är det helkört kan jag säga. Varför ska män då acceptera det usla beteendet?
Jag förväntar mig ett extremt drygt svar då du beter dig lite som en mer intelligent version av Schyffert, haha.