2022-11-24, 17:40
Medlem
Castles avatar
Jag tycker diskussion om hur länge man väntar med att svara hänger ihop med generellt hur man beter sig i chat och hur man avrundar en pågående konversation.

Om båda är online en kväll och skriver lite fram och tillbaka, och den ena känner att man behöver göra något annat kan det väl vara vuxet att skriva något i stil med: Det var kul att prata lite, men nu har jag annat jag måste fixa. Är lite upptagen i veckan men vi kan väl höras nästa helg.
Eller: Vi kan väl fortsätta konversationen någon kväll lite senare i veckan. Trevlig kväll.

Tycker det är rätt konstigt att bara lämna en konversation mitt i utan att säga något. Har alltid undrat hur sådana personer gör irl när de konverserar med någon, vänder de sig bara helt plötsligt om och går utan att säga något?
Citera
2022-11-24, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Värst vad du vill veta detaljer. Men visst kan jag dela med mig. De ggr det hänt så har konversationen fortfarande ägt rum i Tinder-appen, så det har räckt med en enkel avmatch. Och det är knappast jag som är lurad. Jag har snarare vett nog att inse att det inte finns något intresse för mig vilket gör att mitt intresse för personen försvinner.
Jag tycker du framställer det som att det är tjejen det är fel på och att du därmed avmatchar. Men jag kanske missuppfattar. Du reflekterar inte själv över varför en tjej ghostar dig efter en dejt när du visar intresse av att ses igen? Du har ju antingen missat att ni inte haft någon personkemi, eller att du själv inte framställt dig själv så lyckat på dejten.

Men jag vill vara tydlig med att jag självklart inte tycker det är OK att bara ghosta efter en dejt IRL. Oavsett hur kass dejten har varit om den andra hör av sig. Ett enkelt "tack, men nej tack" borde ju alla vara uppfostrade till att kunna svara åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Finns inget enkelt svar. Det varierar. Beror på hur frekvent vi haft kontakt innan, och andra faktorer. Men säg mellan ett till några dygn. Sitter inte direkt med filofax och äggklocka som hjälpmedel.
Så 24-72 timmar? Så i mitt exempel att du skriver på torsdag lunch så kan du ha avmatchat henne kring lördag lunch för att du tolkat att hon inte har svarat ännu som att hon är ointresserad och därför har du blivit ointresserad? Kom igen nu, varför så bråttom? För många kan det vara ganska mentalt ansträngande att gå på första dejten med en ny främmande person. Hon kanske vill reflektera lite över sina intryck. Eller prata lite om onsdagsdejten med en kompis på fredagkvällen innan hon svarar dig på lördagseftermiddagen? Hon sitter antagligen inte heller med filofax och äggklocka och tänker att du förväntar dig ett svar inom x tidsrymd baserat på jag vet inte vad.
Citera
2022-11-24, 21:20
Medlem
Fan är det för fel på tjejer? Tröttnade på min fina presentation alla strunta i och skrev sanningen. "Låg moral och mycket aggressiv" . Nu jävlar får man gummorna. Jösses
Citera
2022-11-24, 22:39
Medlem
Svarar inte tjejen inom 48 timmar så är hon inte intresserad eller har lagt dig i hennes reserv lista bland låg prioriterade killar som hon kan när som helst om du har tur komma tillbaka när alla andra killar dissat henne eller när hon är klar med de snyggaste. Men chansen är väldigt låg. Jag har haft obesvarade match i över 4 månader utan att de kommit tillbaka och svarat. För att du kommer bara hamna längst ner i hennes lista eller vilse bland hennes lista och hon får nya meddelande varje dag och ju mer nya meddelande desto mer försvinner du och är bortglömd.

Att ha kvar obesvarade match just i det fallet är bevis på vilken värde du har i hennes ögon. Sjunk inte och avmatcha henne inom 1 dygn.

Har ni haft konversation o hon helt plötsligt slutar svara på ditt sista meddelande så är hon inte intresserad längre och har hittat en annan kuk hon springer efter.

För att inte förstöra ditt självförtroende och självkänsla genom scrolla ner bland massa obesvarade match så avmatcha dessa inom 1-3 dygn.

9 av 10 observerade meddelande man skickar till tjejer kan man se att hon har läst dem men aldrig svarar. Ibland får man erbjudande om att köpa gold för halva priset eller 100st läskvitto för 40 kr just därför vet jag detta.
Senast redigerad av Voltage3000 2022-11-24 kl. 22:46.
Citera
2022-11-25, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Som sagt; tråden är enorm och det är många olika företeelser på temat som har diskuterats. Ta din halmgubbe och gå på logdans, vet jag! Det blir kul! Du kanske träffar någon vettig.

Men sluta nu. Är det jag som pratar om krav? I vilka inlägg kräver jag att alla ska använda Tinder på samma sätt som jag? Bild eller det hände inte mer än i ditt huvud. Och har jag ens sagt att jag använder appen nu?

Nå? Du märker inte själv att du framstår som jävligt bakom? Vilka är inläggen där jag kräver att andra ska ha samma förhållningsätt som jag? Riktig sajknivå på dig nu.

Det jag skriver är att man får ta Tinder för vad det är. Det är en app som möjliggör kontakt med andra. Inte mer än så. Det är inte blodigt allvar och ett högrande innebär inte att man förbinder sig att svara på varken ett första meddelande eller att man måste hålla en (vad mottagaren tycker är) godtagbar svarsfrekvens när man har inlett en konvo. Så ser Tinder, verkligheten och livet ut.

Varför antar du det? Har jag skrivit något om den saken? Eller är det återigen något som händer inne i ditt huvud? Du måste ju själv förstå att det inte går att diskutera med någon som sitter och hittar på en massa shit. Gör du så här även i andra sammanhang?

De som kritiserar dig har en poäng att använder man Tinder med din inställning och attityd så får man inte ut särskilt mycket av appen. Det blir ju en riktig skitupplevelse för alla inblandade och riktigt segt.
Jag är nog inte den enda som stör mig på svar efter en vecka det går inte att kommunicera på ett meningsfullt sätt med den fördröjningen. Det går inte att bygga upp en kontakt för att dra det till en dejt.
Istället så ger matchningarna ingenting när ett sådant dåligt beteende är standard i appen. Blir inte mycket dejter då för majoriteten. De absolut mest attraktiva kanske får napp då kvinnor orkar lägga mer energi där. Alla andra står och pissar i motvind.

En annan sak att använder man Tinder enbart som tidsfördriv så ska man inte vara på appen överhuvudtaget. Det går ut på att träffa människor inte fördriva tiden då kan du kolla film eller läsa en bok istället.
Samma sak med alla som är på appen för att få uppmärksamhet det förstör enbart för resten. Människor som bara vill åt uppmärksamheten men aldrig träffa någon ska inte heller vara på appen.
Sen har vi de som redan är i en relation som också är på appen.
Ja det är många idioter som förtjänar ståplats i Värtahamnen.

Sen så ska man givetvis inte vara orimligt krävande på människor som man aldrig träffat men att kunna svara efter max 2-3 dagar borde alla människor klara av.
Är man inte intresserad och ghostar så visst men om man faktiskt är lite intresserad så är en vecka på tok för lång tid att vänta med att svara. Så upptagen är ingen människa att man inte kan avara några minuter på kvällen.
Men testa att vänta en vecka innan du svarar en kvinna då är det helkört kan jag säga. Varför ska män då acceptera det usla beteendet?

Jag förväntar mig ett extremt drygt svar då du beter dig lite som en mer intelligent version av Schyffert, haha.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2022-11-25 kl. 06:51.
Citera
2022-11-25, 08:55
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Svarar inte tjejen inom 48 timmar så är hon inte intresserad eller har lagt dig i hennes reserv lista bland låg prioriterade killar som hon kan när som helst om du har tur komma tillbaka när alla andra killar dissat henne eller när hon är klar med de snyggaste. Men chansen är väldigt låg. Jag har haft obesvarade match i över 4 månader utan att de kommit tillbaka och svarat. För att du kommer bara hamna längst ner i hennes lista eller vilse bland hennes lista och hon får nya meddelande varje dag och ju mer nya meddelande desto mer försvinner du och är bortglömd.

Att ha kvar obesvarade match just i det fallet är bevis på vilken värde du har i hennes ögon. Sjunk inte och avmatcha henne inom 1 dygn.

Har ni haft konversation o hon helt plötsligt slutar svara på ditt sista meddelande så är hon inte intresserad längre och har hittat en annan kuk hon springer efter.

För att inte förstöra ditt självförtroende och självkänsla genom scrolla ner bland massa obesvarade match så avmatcha dessa inom 1-3 dygn.

9 av 10 observerade meddelande man skickar till tjejer kan man se att hon har läst dem men aldrig svarar. Ibland får man erbjudande om att köpa gold för halva priset eller 100st läskvitto för 40 kr just därför vet jag detta.

Kvinnor är fan sjuka i huvudet. Fick en like häromdan. Jag fann henne och like:ade tillbaka och vi matchade på kvällen. Jag skriver till henne på förmiddagen dagen efter, lite om Rammstein då hon var stort fan av de. Inom 2 timmar har hon tagit bort mig. Fy fan säger jag.

Det är väl bevisat kvinnor bara swipar vänster på alla killar och skiter i både bilder och presentation.
Citera
2022-11-25, 09:48
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Kvinnor är fan sjuka i huvudet. Fick en like häromdan. Jag fann henne och like:ade tillbaka och vi matchade på kvällen. Jag skriver till henne på förmiddagen dagen efter, lite om Rammstein då hon var stort fan av de. Inom 2 timmar har hon tagit bort mig. Fy fan säger jag.

Det är väl bevisat kvinnor bara swipar vänster på alla killar och skiter i både bilder och presentation.

Haha ja det är bara att skaka av sig. Voltage3000 förövrigt ett av de bästa inläggen i tråden på länge. Allt han skriver stämmer mitt i prick.

Jag hade en konvo i förrgår, bra flyt. Hon ställde mig en en fråga, jag svarade och ställde henne samma fråga. Dödstyst i över ett dygn. Det som hände var att jag därefter avmatcha ett dygn senare. Jag blev på två röda sekunder hennes reserv efter vi haft ett bra flyt. Sånt som händer hela tiden, det dök upp en eller flera snyggare/bättre killar. Det komiska är att de tror man är bakom flötet och inte fattar.

Se det såhär istället, du stod lågt i kurs i hennes ögon. En sådan tjej vill du ändå inte snacka med. Bra hon visade det relativt omgående så slapp du ännu av dessa slösa tid tjejer som väntar på något "bättre"
Citera
2022-11-25, 09:57
Medlem
iflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenniskommentatorn
Är det killar eller tjejer

Tjejer, läste på nätet folk har samma problem
Citera
2022-11-25, 10:24
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Haha ja det är bara att skaka av sig. Voltage3000 förövrigt ett av de bästa inläggen i tråden på länge. Allt han skriver stämmer mitt i prick.

Jag hade en konvo i förrgår, bra flyt. Hon ställde mig en en fråga, jag svarade och ställde henne samma fråga. Dödstyst i över ett dygn. Det som hände var att jag därefter avmatcha ett dygn senare. Jag blev på två röda sekunder hennes reserv efter vi haft ett bra flyt. Sånt som händer hela tiden, det dök upp en eller flera snyggare/bättre killar. Det komiska är att de tror man är bakom flötet och inte fattar.

Se det såhär istället, du stod lågt i kurs i hennes ögon. En sådan tjej vill du ändå inte snacka med. Bra hon visade det relativt omgående så slapp du ännu av dessa slösa tid tjejer som väntar på något "bättre"

Ja, jag får tänka så som du skriver. Sådana tjejer vill man inte ha och göra med. Attention whores säkerligen dessutom. En tjej som har en onlyfans och lägger upp bilder på sitt rövhål skulle jag aldrig kunna vara ihop med. Nästan också en tjej som har alla sociala medier såsom facebook, twitter, instagram och snap och dessutom är aktiv många gånger under dygnet. Det känns som varningsflaggor....

Och där rök minst 75% av kvinnorna känns det som. Hahaha!

Jag skall gå igenom vad voltage skrivit längre bak, han verkar vara en klok individ.
Citera
2022-11-25, 11:24
Medlem
Fråga ut tjejen snabbt så slipper ni tidslösare, efter 3-6 rundor fram och tillbaks är lagom. Då får man det svart på vitt om hon ser en som attraktiv eller inte (potentiellt ligg/pv material). Går vidare eller slänger henne i papperskorgen.
Citera
2022-11-25, 11:28
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ja, jag får tänka så som du skriver. Sådana tjejer vill man inte ha och göra med. Attention whores säkerligen dessutom. En tjej som har en onlyfans och lägger upp bilder på sitt rövhål skulle jag aldrig kunna vara ihop med. Nästan också en tjej som har alla sociala medier såsom facebook, twitter, instagram och snap och dessutom är aktiv många gånger under dygnet. Det känns som varningsflaggor....

Och där rök minst 75% av kvinnorna känns det som. Hahaha!

Jag skall gå igenom vad voltage skrivit längre bak, han verkar vara en klok individ.

Jag sveper alltid nej på instagram/onlyfans/snap profiler, hänt jag av misstag matchat. Bara uppmärksamhet/pengar de är ute efter. En sådan tjej sitter och letar följare/pengar större delen av dygnet. Fattar inte vad det finns att få ut där, blir ju bara blaj av det hela. De vill inte träffa någon från tinder - vilket appen är gjord för, dejting.

Hellre har jag ett fåtal aktiva konvos än en hel lista med massa spöken som aldrig eller nån gång i veckan svarar. Vi som vet vi vet att det aldrig kommer leda någonstans.

En tjej som är intresserad skriver någonting varje dag till än, det är fakta. Skulle hon inte göra det så ursäktar hon sig med att "jag har lite mycket att göra idag/imorgon kan vi höras mer x dag?" Detta är normalt beteende från en som är intresserad. Allt annat beteende visar på att man är reserv eller bara luft. Ju tidigare att inse detta desto snabbare går det att sålla.
Senast redigerad av Magica-Lazio 2022-11-25 kl. 11:30.
Citera
2022-11-25, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio

Vad ställde hon för fråga och som du ställde samma som motfråga? Tjejer kan ju vara extremt picky och kanske upplevde dig som tråkig och vände sig till någon annan. Eller så fick hon bara annat att göra/tänka på under tiden tills du avmatchat. Vad är det för ålder på tjejer du matchar med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in