2022-07-16, 12:23
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellejoens
Vi ska bara adoptera deras seder som du samtidigt förkastar? Jävla skämtresonemang.
Vad snackar du om?
Citera
2022-07-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Ja ser verkligen betydligt äldre ut på bilden där han står upp så man ser hela
kroppen, den bilden är också den senaste tagna bilden på honom
Otroligt lik misstänkt GM i alla fall
Dessutom är det samma land på FB-sidan, samma region som tidigare uppgiven och namnet som nämnt på GM tidigare förekommer i adress-fältet på sidan och namnet på FB-sidan undrar jag om det är moderns namn för det verkar också överensstämma med en kvinna som bor på Morö backe.
Citera
2022-07-16, 12:26
Medlem
Någon som vet hur flickan mår?

Alla styrkekramar till henne och familjen
Citera
2022-07-16, 12:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken

Eftersom polisen lämnat över honom till soc efter tunnelöverfallet så VET vi att det efter det var soc ansvar. Och JA det är då soc som har ansvar för honom utanför skoltid då hans mamma redan visat att hon inte kunde kontrollera honom!

Vet du, om socialtjänsten har som rutin att tillfråga föräldrarna, om de får informera skolan?

Det skulle kunna vara så, att mamman har fått den frågan och sagt NEJ. Media borde undersöka, om det är därför, som skolan (vad jag förstår) säger sig vara helt ovetande om GM:s kvinnoöverfall för ett år sedan.
Citera
2022-07-16, 12:28
Medlem
Citat:
Ja ser verkligen betydligt äldre ut på bilden där han står upp så man ser hela
kroppen, den bilden är också den senaste tagna bilden på honom
Otroligt lik misstänkt GM i alla fall

I barnbilderna från 2017-2018 är Abushi mer normalstor, speciellt på den bild där han poserar med syskon.

Hantera detta Facebookprofil varsamt, vi vill inte att den stängs eller blir privat.
Citera
2022-07-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Det är iallafall samma kille som på klassfotot som delats här…

Wtf det är ju han 😳
Undrar vad den senaste videon handlar om? Hör bara en ivrig man som babblar på främmande språk i bakgrunden..
Citera
2022-07-16, 12:29
Medlem
Citat:
Behöver det inte vara, i samband med en orosanmälan till socialtjänsten kan skolan be om att få återkoppling i ärendet.

Men inte om ärendet kom till soc via polisen som polisen bekräftat i det här fallet. Skolan kan ju inte begära information om något som dom inte fått information om att det skett och gäller deras elev. Det överfallet skedde väl också på lovet om jag förstått det dessutom så soc skulle ju isåfall ha meddelat nya skolan
Citera
2022-07-16, 12:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det som bevisar att individer med din retorik skiter i flickan och brottet som sådant till förmån för sin egen förvrängda agenda är att ni skiter i om ungen straffas eller inte, bara han utvisas! Han kan utvisas och leva ett najs liv så vitt ni bryr er, för ni är inte intresserade a att straffa honom. Eller är er fördomsfulla obildning så bottenlös att ni tror lämna Sverige är det värsta straffet av alla?

Om han nu är förståndshandikappad som många påstår så är det svårt att straffa en sådan. Civiliserade länder straffar inte förståndshandikappade. Visst ska modern fråntas vårdnaden och pojken växa upp på låst ungdomsvårdsanstalt men det är ungefär det "straffet" som kommer på fråga. Bättre då att utvisa dem, bli av med framtida problem (för han kommer att göra om detta) och samtidigt minimera kostnaderna för skattebetalarna. Jag önskar inte pojken något illa egentligen. Han får gärna leva lycklig i Etiopien tillsammans med sin familj i alla sina dagar. Det kan mycket väl vara så att hade familjen stannat hemma i Etiopien så hade han aldrig betett sig på det sättet han gör nu. Han skulle ha mått så väldigt mycket bättre. Det här är personer som för övrigt aldrig borde ha fått komma till Sverige och anledningen till att de gjort det är pga våra värdelösa myndigheter och politiker.

Tvärtom tror jag faktiskt att enda räddningen för både pojken och mamman är om de tillåts få åka hem till Etiopien. Då kan det faktiskt bli folk av den här killen med då han får styrsel, disciplin och vägledning av sitt eget folk samtidigt som han får leva tryggt i sin egen kultur på ett helt annat sätt än här i slappa "låt gå" Sverige.

Att utvisas ur Sverige förövrigt är inget straff, det är ett upphävt privilegium. Ingen som helst självklarhet eller naturlag att alla ska vistas i Sverige. Det handlar till sist också om moral. Det finns ingen som helst anledning till att Sveriges skattebetalare ska betala vårdkostnader för den här pojken i kanske 70 eller 80 årstid.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2022-07-16 kl. 12:53.
Citera
2022-07-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obama77
Men för fan! Ut med namnet så vi får ta itu med denna individ som lagen inte kommer att rå på! Blir bara en tjänst för samhället och för flickan och hennes anhöriga med konsekvenser för honom.

Citat:
Ska vi lämna familjen i fred nu så dom får tid för sig själva att bearbeta det tragiska (ni kan själva lista ut utgången!)

Fokusera på GM istället nu för detta MÅSTE han få sota för...detta kan bara inte få passera!

Citat:
Jag släpper väl bomben som ingen annan gjort...den lilla flickan har fått somna in 😥😥😥

Den här pojken har inte valt diagnoser och att inte kunna kontrollera sig. Inte heller att han skulle komma till Sverige. Han har inte någon del i att myndigheter och hälsovård inte tagit hand om honom innan han begick denna monstruösa handling. Så Sverige måste inse att tar man in folk har man ansvar för dessa personer så att sånt här inte händer.

Det är alltså en räcka med vuxna personer som låtit familjen fått asyl och sen har ingen orkat göra så mycket mer.

När det gäller dig så verkar du fixerad vid mörkhyade personer så antar att det spelar roll för dina tankar.
Citera
2022-07-16, 12:34
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H84L
Du måste vara en av de 🤣 Eller menar du att man ska vara fri i samhället ifall man är efterbliven/våldsbenägen, kriminell samt inte gör ett skit? Räcker inte det med våra politiker redan eller vill du ha fler?

HMF är ifall jag skulle hetsa till det inte att jag ”tycker” de förtjänar det! Även där visade du antalet IQ du innehar 🤣 För här i Sverige har vi något som heter yttrandefrihet.

Kl 05:30 Går vi vanliga upp för att fånga dagen, vara produktiv, laglydiga och få ett samhälle att fungera som det är tänkt. Vi går inte och lägger oss då. Prova på du, en fantastiskt skön känsla. Att gå upp tidigt, äta fruskot, läsa nyheter, ta hand om familj samt husdjur, gå till ett jobb där du får lön och känner dig stolt när du kommer hem till en fin familj UTAN att en neger har försökt våldta och halvt slagit ihjäl ditt barn, försökt våldta din fru eller rånat dig/din arbetsplats!!

PS: Goddag när du vaknar och ser det här

Tack!

Brukar säga det, önskar de som försvarar dessa får uppleva samma ”medicin”

Ursprungsinlägget blev borttaget för OT och du citerade inte hela. Du skrev inte om MGM utan om att förslava alla svarta för att det enligt din åsikt är det enda de duger till.

Du glömde citera delarna om att din verbala intelligens att döma av dina tidigare inlägg inte verkar vara på topp samt att du inte verkar vara vidare produktiv. Det finns därmed någon ”neger” i MENSA som du säkert kan vara betjänt åt.

Ska du citera inlägg så ta åtminstone med poängen
Citera
2022-07-16, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vet du, om socialtjänsten har som rutin att tillfråga föräldrarna, om de får informera skolan?

Det skulle kunna vara så, att mamman har fått den frågan och sagt NEJ. Media borde undersöka, om det är därför, som skolan (vad jag förstår) säger sig vara helt ovetande om GM:s kvinnoöverfall för ett år sedan.

Nej jag vet mkt om skolans rutiner och soc utifrån skolans perspektiv, inte lika insatt i soc. Jag tror att det kan vara så. Väldigt ofta så vill ju faktiskt föräldrarna ha hjälp och man har möten med både soc, skola, VH och elev.
Citera
2022-07-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mkgin
Wtf det är ju han 😳
Undrar vad den senaste videon handlar om? Hör bara en ivrig man som babblar på främmande språk i bakgrunden..

Kunde höra en del av det tolken sa. Mannen har kommit som sjuk till Sverige för ett bättre liv men klagar på att han inte fått jobb utan bara sitter i sin lägenhet. Barnen är sedan omhänder tagna och mannen har vad jag förstår åkt till boendet/hemmet där barnen befinner sig för att hämta dem varför polisen är där och säger att så kan han inte göra då får han överklaga omhändertagandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in