2022-07-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Undrar också. Neutralt vill jag ha. Så är det bara
I och med att ni två alla redan håller kontakt med varandra på telegram, så framstår det lite underligt och progressivt korkat att sitta och prata med varandra om det ni redan gjort till leda, men i denna tråden. När det blir uppenbart arbete till att förstöra och inget annat, så skall det städas bort fortare än fan självt. Var är vinsten grabbar? I att kunna klia sig på magen genom att se Ukrainska köpcentra och parkeringsplatser bli bombade? Eller handlar det helt enkelt bara om att ni inte har några liv, så ni tar första bästa chans till att känna tillhörighet till den som är starkast? Skam ta mig fan. Må alla förstå att det är fritt fram att märka er och dela med sig utav vetskap. Den kan nå rätt mål
Citera
2022-07-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Reuters. Sedan Sky News. (Sky news lyckas ju även få intervjuer med ryska höjdare nu och då)

Men kör på en kombo med "der spigel" så går det lätt med deras automatiska "google translate" att få det över ifrån tyska.

Det är mina "5 bitcoins"..(neutral valuta) i det hela..
SKY neutralt? Hahahahaha, nu var du vänlig utanför boxen SNAP
Citera
2022-07-15, 00:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Der Spiegel.

Reuters är givetvis OK som nyhetskälla. Jerusalem Post (!) har överraskat med några intressanta analyser. Politico brukar också vara bra! Ta-mig-fan. Jag utelämnar givetvis alla tendentiösa sidor.

Absolut !

WSJ syns jag även har rejält på fötterna, när de väl publicerar.
Citera
2022-07-15, 00:11
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vilken "statskupp" avses?

Fakta är följande: 2013 - 14 protesterade det Ukrainska folket mot den putain trogna korrupta hunden yanukovych som sedermera "flydde" till "moder ryssland".

"November 2013 saw the beginning of a series of events that led to his ousting as president. Yanukovych rejected a pending EU association agreement, choosing instead to pursue a Russian loan bailout and closer ties with Russia. This led to protests and the occupation of Kyiv's Independence Square, a series of events dubbed the "Euromaidan" by proponents of aligning Ukraine toward the European Union. In January 2014, this developed into deadly clashes in Independence Square and in other areas across Ukraine, as Ukrainian citizens confronted the Berkut and other special police units. In February 2014, Ukraine appeared to be on the brink of civil war, as violent clashes between protesters and special police forces led to many deaths and injuries. On 21 February 2014, Yanukovych claimed that, after lengthy discussions, he had reached an agreement with the opposition. Later that day, however, he left the capital for Kharkiv, saying his car was shot at as he left Kyiv, and travelling next to Crimea, and eventually to exile in southern Russia."
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych

När den psykotiske dvärgen i kreml inte längre hade sin trogna (och inte minst korrupta: https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/) hund yanukovych att tillgå så invaderades, och ockuperades, Krim 2014.

Vid den tidpunkten gällde "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty", genom vilket avtal Ukraina garanterades (av ryssland) att dess gränser skulle vara okränkbara, att ryssland skulle respektera landets territoriella integritet, samt att båda länderna inte skulle använda sitt territorium för att skada det andra. Detta bröt givetvis putain och anhang mot redan 2014 när Krim invaderades, och annekterades.
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

Den sinnessjuke putain håller sig uppenbarligen inte till ingångna avtal och går inte att lita på i något som helst hänseende.

putain är paria i den civiliserade världens ögon så länge han lever. ryssland är paria vis-a-vis den civiliserade världen så länge putain lever och regerar i egenskap av landets diktator.

När högerextrema fotbollshuliganer och miliser angriper regeringsbyggnader och jagar den valde presidenten på flykt är det en statskupp oavsett vem man hejar på. Presidenter och regeringar tillsätts och avsätts via val enligt konstitutionen. Demokratins fundamenta. Men det är OffT här.
Citera
2022-07-15, 00:13
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om man skadar Ryssland så hjälper man Ukraina, frågor på det?

Om man använder Ukraina som ett bondeoffer i ett proxykrig mot Ryssland så hjälper man inte Ukraina. Frågor på det?
Citera
2022-07-15, 00:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
SKY neutralt? Hahahahaha, nu var du vänlig utanför boxen SNAP

Man lyckas få intervjua ryska höjdare med.., tänk på det än stund..
Citera
2022-07-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Han är producent för The Duran och är anställd utav RT.

Det har jag aldrig påstått. Duran grundades av Alexander Mercouris som även han har kopplingar till rysk statlig media.

Uppenbarligen vet du inte bättre eftersom att du inte ens visste att väldigt många av medarbetarna på Duran också jobbar för statlig rysk media.

Men du hade alltså inga källor för dina påståenden tidigare i tråden om att Ukraina kommer förlora kriget närsomhelst? Det var som jag trodde.

Men Ukraina kommer att förlora kriget. Det förstår vem som helst. Du får lyssna på dina källor så lyssnar jag på mina så får vi se i framtiden vem som hade rätt.

Vidga sina vyer och lyssna på Duran, dom är väldigt bra på att få rätt.
Citera
2022-07-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Man lyckas få intervjua ryska höjdare med.., tänk på det än stund..
Behöver jag inte, men jag förstår DIN tanke. Själv betalar jag helt enkelt när jag behöver "brygga kaffe" till en "inbjuden" rysk höjdare. Utav annan anledning än SKY dock.
Citera
2022-07-15, 00:17
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Enligt den kartan är alltså Brasilien mer av en "stormakt" än Kanada eller Australien.

Eh, ja.. ingen av dem är stormakter! Det finns endast två stormakter och det är USA och Kina. EU är något för splittrat för att kallas stormakt.

Ryssland är absolut ingen stormakt och har aldrig varit det. Sovjetunionen var stormakten.
Citera
2022-07-15, 00:17
Medlem
Ryska patrioter står upp mot Putin och hans oprovocerade krig mot Ukraina.

https://mobile.twitter.com/igorsushko/status/1547687271213588487
Citera
2022-07-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Men Ukraina kommer att förlora kriget.

Men nu frågade jag dig efter källor för ditt påstående om att Ukraina, i detta nu, höll på att förlora kriget omedelbart och att alla deras försvarslinjer rasar samman.

Du har än så länge inte gett en enda källa på detta påstående - givetvis för att du inte har några.

Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vidga sina vyer och lyssna på Duran, dom är väldigt bra på att få rätt.

Om man vill lyssna på statlig rysk media och propaganda så kan man lyssna på The Duran, ja.
Citera
2022-07-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
När högerextrema fotbollshuliganer och miliser angriper regeringsbyggnader och jagar den valde presidenten på flykt är det en statskupp oavsett vem man hejar på. Presidenter och regeringar tillsätts och avsätts via val enligt konstitutionen. Demokratins fundamenta. Men det är OffT här.
...och faktum är att Yanukovich (orkar ej kolla upp stavningen) formellt avsattes av parlamentet efter att han flytt landet för att undkomma ett garanterat fängelsestraff till följd av de mord som han beordrat på demonstranter. Därefter har fria val hållits i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in