2022-07-14, 22:41
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Alla Putinälskare säger att dollarn kollapsar, men det märkliga är att den är starkare än någonsin de senaste 20 åren. Märkligt!

Just nu jobbar bottar och avlönade halvmänniskor för fullt med att sprida desinformation kring allt som kan vara till gagn för Kreml. En av de senaste av dessa kampanjer handlar om påstådda vapenleveranser från Väst som hamnat på villovägar.

Mitt favorit "bevis" är ett filmklipp på en parkerad bil i nåt buskage där registreringsskylten säger att bilen är reggad i Albanien. I bagageutrymmet ligger det prylar som ser ut att kunna vara bl.a beslagtagna Javelin-system.

En människa som har otur när han tänker (eller snarare inte tänker) drar den snabba slutsatsen att Ukrainarna har uppenbarligen inte koll på nånting, vad är det för idioti och mening med att skicka fler vapen, tänk om tyyyyp IS hade fått tag på ett HIMARS -system!!!! Så bildar det i absolut värsta fall ringar på vattnet och opinion bildas och fylls av s.k nyttiga idioter. Nyttiga idioter är inte att underskatta om de är tillräckligt många. Kreml både älskade och föraktade de nyttiga idioterna från Väst som under 1900-talet spred Sovjetisk propaganda.

En däremot halvsmart, hälsosamt skeptisk individ ser filmklippet, bilderna, blogginläggen osv, sitter lugnt i båten och tänker efter och förstår att det här är med största sannolikhet bevis för att Ryska trollfabriken is alive and well och är utan tvekan ett potent vapen. Vapenleveranserna och stödet ifrån väst skadar Ryska krigsmakten på allvar och eftersom Putin inte vågar attackera en NATO-nation, än så länge, så får han spela med dom korten som han kan bäst: desinformation och skrämseltaktik och sen hoppas vi gör resten av jobbet åt honom.
Citera
2022-07-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
"Ukrainian HIMARS have hit the headquarters of the Russian Armed Forces in the occupied Snihurivka, Mykolaiv region."

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1547680900783042565

Fint om inte BS.

Vore bra om några högre officerare strök med.
Citera
2022-07-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Som om SVT och TV4 är de enda redaktionerna utanför järnridån?

Utanför Rysslands bisarra propagandabubbla kan man välja och vraka bland tusentals olika medier från hela världen.

Det existerade relativt halvfria medier i Ryssland, men samtliga kriminaliserades i samband med Putins olagliga invasion av Ukraina.

Hur vet du att du själv inte befinner dig i en propagandabubbla? Det kanske är du som är utsatt för propaganda på hemmaplan och därför har fel i den här frågan eller kanske allt.

Och nej dom har inte kriminaliserat andra nyhetskanaler.
Citera
2022-07-14, 22:44
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Dina NEJ, NEJ ,,,bör bytas till JA, JA.

Anledningen är att du lurar ingen att du är svensk,,,lyser Ryssblatte om dig , språkbruket , aggressiviteten, bristen på moral m.m.

Ja men visst så är det nog.
Mera svensk än dig mera svensk än du någonsin kommer kunna bli.
Finns inte en enda neger gen kvar i mitt släktträd.

Å som svensk ska man då inte kunna ha åsikter i vårt fria land åsikter som går emot en liten negerknullare som dig.
Å man ska inte kunna va aggressiv utan man måste va som alla små miljömuppar å negerknullare idag å bara säga ja tack å amen.
Citera
2022-07-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Alla vet att Ryssland startade kriget 24/2-22 och därmed är ensamt ansvarig för allt dödande efter det

Du talar om nån rysk nazist som hyllar det ryska dödandet? Avskyvärt
Det ryska dödandet är avskyvärt , vem som än dödar , nazist eller inte

Nej jag pratar om baggen i tråden…
Citera
Medlem
Drozds avatar
Vore intressant att höra hur "snacket går" just nu i de politiska rövarkulorna i Washington, Kiev, Bryssel och Kreml (må fan ta dem alla). UAF tycks ju ägna sig åt fördröjande strid och ordnad reträtt, alla utlovade Wunderwaffen från NATO till trots (HIMARS osv).

Den stora frågan är väl om ryssen kommer att nöja sig med "bara" Krim, Donbas och Charkiv innan rest-Ukrainas ledning kommer till förhandlingsbordet? I så fall är kriget snart slut. Kör Kiev vidare på USA:s linje som bondeoffer i proxykriget lär nog Odessa och Svartahavskusten bli ryska också tids nog. Till hösten/vintern typ.

En sak är säker - ju längre kriget fortgår desto svårare kommer det bli för Duracellkaninen Zelenskyj att vinna gehör för alla sanslösa krav om vapenleveranser, finansiellt stöd och sanktioner. När inflationen skenar globalt och Tyskland och Italien står utan energi till vintern börjar nog entusiasmen falna rejält.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, han är producent för The Duran. Grundaren av The Duran är också anställd på rysk statlig media.

Men snälla du, varför ljuger ni så mycket? Peter Lavelle är programledare på RT, något han är än idag.

https://en.wikipedia.org/wiki/CrossTalk

Du hade inga källor alltså? Som jag trodde.

Peter Lavelle ÄR inte på Duran idag. Det var längesedan han slutade där och han grundade inte Duran. Jag vet bättre eftersom jag följt kanalen i säkert 5 år.
Citera
2022-07-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
https://www.youtube.com/watch?v=-pWbz8uPXRQ

Dessa militär faciliteter då menar du eller?
Finns ett gäng sådana här på tuben nu, detta må hända var den senaste jag sett iallafall.

Som bomben idag på twitter angående den stackars lilla flickan som dog som även hade autism av en raketattack. Något jävla as fick för sig att fota barnet för att få igång propagandan.

Jag kan nästan sätta pengar på att ukraina har varit där eller är där miiltärt.
Ni som följde händelsen för våran svensk kände IS krigaren vet ju själva hur det gick med att använda mobil som gick att spåra. Bara det som ett exempel.

Det här med att använda civilbefolkningen som ett slags skyd, blir mer och mer tydlig.
Hur kommer det sig att i denna video så pågår livet som vanligt. som om kriget inte riktigt är i deras land?
twitter.com/Gerashchenko_en/status/1547677104011034625
Ryssland invaderade Ukraina 24/2-22. Och är därmed ansvariga för allt dödande som sker i kriget mot Ukraina .

Ryssland bör sluta kriga och återvända till sitt land .

(Det är där skon klämmer -Ryssland är ett shitholecountry och ingen vill vara där )
Citera
2022-07-14, 22:48
Medlem
Opaques avatar
Nu är det full fart på kontrapropagandan efter att UKF slagit ut mer än 22 St. Ammunitionsdepåer samt kommandocentraler för grisarna. Nu slår man på stort med sina 3 Missiler som nådde fram till Vinnytsia som bara var en ren terrorattack på civila mål . Om det beror på att grisarna faktiskt fortsätter sin vanliga modus operandi (Att decimera civila, för att tvinga fram en sorts förhandling) Eller om tanken är att dessa hundar i Krmel har förverkat sitt existensberättigande och ska bara få max. moteld . Demoner ska förgöras. För de gör inte halt annars.
Citera
2022-07-14, 22:49
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vore bra om några högre officerare strök med.

Indeed! Kontot har en ukrainsk slagsida men har inte bangat på att kalla en spade för en spade vare sig det rört sig om ditons motgångar som framgångar tidigare så en försiktig tilltro till att man faktiskt fått in en riktig snyting bär jag på tillsvidare.
Citera
2022-07-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Peter Lavelle ÄR inte på Duran idag. Det var längesedan han slutade där

Han är producent för The Duran och är anställd utav RT.

Citat:
och han grundade inte Duran.

Det har jag aldrig påstått. Duran grundades av Alexander Mercouris som även han har kopplingar till rysk statlig media.

Citat:
Jag vet bättre eftersom jag följt kanalen i säkert 5 år.

Uppenbarligen vet du inte bättre eftersom att du inte ens visste att väldigt många av medarbetarna på Duran också jobbar för statlig rysk media.

Men du hade alltså inga källor för dina påståenden tidigare i tråden om att Ukraina kommer förlora kriget närsomhelst? Det var som jag trodde.
Citera
2022-07-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Den stora frågan är väl om ryssen kommer att nöja sig med "bara" Krim, Donbas och Charkiv innan rest-Ukrainas ledning kommer till förhandlingsbordet? I så fall är kriget snart slut. Kör Kiev vidare på USA:s linje som bondeoffer i proxykriget lär nog Odessa och Svartahavskusten bli ryska också tids nog. Till hösten/vintern typ.

.

nu går det ju bakåt för dvärgen o hans mördare, men även om de nu tar hela ukraina, eller en liten bit, ryssland är en paria tills allt är återlämnat. Kanske kan ett nytt styre komma undan krigsskadestånd, men enbart om hela ukraina är fritt.

men håll skenet uppe bara, du behöver ju dina rubel för att betala hyran i din sunkiga lägenhet och så lite till vodkan med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in