Citat:
Ursprungligen postat av
jonkebonke
Förlåt att jag svarar i er diskussion.
Naturligtvis finns det en skriven lag som den i lagboken med paragrafer, straffsatser, praxis och sånt som jurister runkar till likt asperbergare .
Du har även den naturliga lagen som är en mer filosofisk, mänsklig och allmängiltig lag, en känsla för rätt och fel som alla normala människor har.
Jänkarna använde den naturliga lagen vid nürnbergsrättegångarna mot nazzar som sa att dom bara lydde order. Vilken lag är den moraliskt rätta? Fundera på det. Jag sitter inte på svaret.
Gå och meditera på nån bergstopp, din flumpudding.
Det handlar inte om nån universell lag som jag nyss fick ta del av - eller naturlig lag som du försöker svamla om
Det handlar om att hat går överstyr om det så är dödshot, rasism, uppvigla till brott etc och begränsas via svensk lag.
Citat:
Jag kan bara säga att jag har full förståelse för om någon sköter rättvisan själv i detta fall om det inte finns tvekan om vem som är skyldig till detta. Jag skulle t.om stödja det.
Vi har en lag att följa snarare än att resonera på en intellektuellt underutvecklad nivå om vedergällning. Likt dig som uppmuntrar till brott.
Rättsväsendet sköter vad som sker med grabben och om åldersbestämning visar att han inte är straffmyndig är det på. soc bord.