Citat:
Ursprungligen postat av
ensamkrigaren
Jag förstår att det är jobbigt när din världsbild smulas sönder och att fakta och slutsatser kan vara svåra att då hantera. Det finns en röd tråd av att förövare i dessa fall återkommande är icke-vita, det kan de som följt detta helvete i decennier klart vittna om. När senast gjorde en vit pojke något liknande? Människor förstår vad problemet är och vill gärna återigen belysa vad som är huvudorsaken. Det är något som upprepas om och om igen, men tyvärr verkar sådana som du ha svårt att ta till sig enkel basfakta gällande varför sådant här sker.
Såna som jag?
Min politiska åsikt pekar verkligen inte åt vänster ifall det är det du försöka måla upp här.
Problemet kring invandring är inte det tråden handlar om, för mig i alla fall. För mig handlar det mer om att få tag i horungen som gjorde det och se till att han och alla han har i sin familj blir strandsatta på en isbit som smälter.
Vill bara att vi försöker slå ihop våra halvkloka huvuden och steg för steg kommer närmre den pojke och den mamma som har skapat denna vidriga händelse.
1: Vart är dem?
2: Är vi alla lika mesiga eller finns det någon som kan se till att pojken får livstids fängelse?
3: Överlever flickan och hur mår hennes familj.
4: Finns det mer som vi som samhälle kan göra för att stötta familjen som är utsatt?