2022-07-14, 19:47
Medlem
distraktions avatar
Undrar vad som ska till för att svenska politiker och kvinnor överlag ska ändra sin inställning till invandring från vissa regioner.
Afghanska våldtäktsman som låtsas vara barn, helt trasiga män från länder där den generella utbildningsnivån för en vuxen ligger på samma nivå som hos svenska lågstadiebarn oftast sämre. Afrika, Mellanöstern, Asien. Vad är uppsidan för någon som bor här att fylla landet med det där? Möjligen skulle det gå att hantera om vi endast tog emot kvinnor och flickor. Landet förstörs som det är nu och den som påstår motsatsen kan inte stuckit ut näsan i verkligheten på ett bra tag. Sverige har inte blivit ett bättre land av den invandring som skett senaste 30 åren i stort sett alla allvarliga synliga problem som diskuteras i samhället kan härledas till att vi släppt in män från skräpländer. Annars hade vi diskuterat rovdjurspolitik och lika löner mellan män och kvinnor. Nu pratar vi om klanstyre, gängvåld och om områden som kollapsat.
Förstår man inte att även det här brottet är en direkt konsekvens av förd invandringspolitik är det faktiskt helt otroligt.
Citera
2022-07-14, 19:48
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Han är inte kvar i Skellefteå stad. Det vet jag med säkerhet.
ok,hur vet du det? Berätta mer är du snäll.
Citera
2022-07-14, 19:52
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
ok,hur vet du det? Berätta mer är du snäll.

Som jag sa tidigt i trådens början, när vi tog fram namn, bild och brottshistorik på Abushi samt vikt, längd och allmänt beteende på skolan ... så vill jag inte kommentera det vidare.
Citera
2022-07-14, 19:53
Medlem
Det är sagt i media att det har vidtagits åtgärder så att boende på MB ska känna sig tryggare.... Vad består dessa åtgärder av?
Det enda jag vet är att betrakta som en åtgärd åt det håller är ju att nattvandrare har organiserat sig och går numera på MB, men det är ju ideell!!! All Cred till dom förstås, men vart är samhällets ansvar när det gäller att trygga "vanliga" samhällsbor?
Citera
2022-07-14, 19:53
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jaså? Inte "veterantrollen" i alla fall. De är som MSM, de blundar när något så här otäckt händer.
Det är lugnt, i morgon hugger en nazze ner någon igen, då är de tillbaka.

Carola kanske vill adoptera den fredliga lilla 27-åringen?
Nä, men det är några som försvarar mgm, skuldbelägger offret och ägnar sig åt allmän whataboutism.
Citera
2022-07-14, 19:55
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Som jag sa tidigt i trådens början, när vi tog fram namn, bild och brottshistorik på Abushi samt vikt, längd och allmänt beteende ... så vill jag inte kommentera det vidare.
Fram med fakta som styrker flytten annars behöver du inte spamma ner tråden.
Citera
2022-07-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Ja du hade förmodligen gråtit ännu mer om du fått veta hur Elin Krantz såg ut när man hittade henne, kan från säker källa säga att Elin var så svårt misshandlad utav denne mördare, hennes ansikte var så illa skadat till oigenkännlighet , stenen hon låg under vägde 86 kg.
Det figurerade foton på Flashback jag kunde inte se dom det var även där pinnar /grenar instoppade i elins kroppsöppningar läste tidigt i denna tråd att der så här med men det vet jag inget om i sanningshalt hoppas vid Gud det inte stämmer och att flickan kan väckas upp
Citera
2022-07-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asm599
Det är sagt i media att det har vidtagits åtgärder så att boende på MB ska känna sig tryggare.... Vad består dessa åtgärder av?
Det enda jag vet är att betrakta som en åtgärd åt det håller är ju att nattvandrare har organiserat sig och går numera på MB, men det är ju ideell!!! All Cred till dom förstås, men vart är samhällets ansvar när det gäller att trygga "vanliga" samhällsbor?
Borde väl kännas tryggt när de med all sannolikhet har rätt gärningsman?. Eller är
det allmänt otryggt där?
Citera
2022-07-14, 19:59
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Jag påstår inte att jag vet något, du däremot gör det, så fram med källor eller ska du mata renar?

"Redan för tre år sedan utreddes pojken i Skellefteå för kränkande behandling av andra elever.

Han ska bland annat ha slagit personer på rumpan, tagit en person på bröstet samt skrikit hora, enligt dokument som Aftonbladet tagit del av.

Nu misstänks han för mordförsök och grov våldtäkt på en ung flicka."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ling-av-elever
Citera
2022-07-14, 20:00
Medlem
Homoaktivists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp

Redan för tre år sedan utreddes pojken i Skellefteå för kränkande behandling av andra elever.

Han ska bland annat ha slagit personer på rumpan, tagit en person på bröstet samt skrikit hora, enligt dokument som Aftonbladet tagit del av.

Nu misstänks han för mordförsök och grov våldtäkt på en ung flicka.

Detta har nog hänt 1 miljon gånger sen typ 70-talet på svenska skolor. Så inte så konstigt att ingen bryr sig.
Citera
2022-07-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är rektorn som ansvarar för att en bedömning av elevens kunskaper görs. Det viktigaste för skolan är att se till att ge skolgång.

Läs Aftonbladet ikväll ”Browser”. Skolgång ja MEN ansvaret är större än så! Verkar också vara mycket som sociala har missat.
Citera
2022-07-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp

Redan för tre år sedan utreddes pojken i Skellefteå för kränkande behandling av andra elever.

Nu misstänks han för mordförsök och grov våldtäkt på en ung flicka.

Som ni kan läsa här finns det precis som jag sa omfattande dokumentation kring pojken på första skolan där man även gjorde sociala, pedagogiska och psykologiska utredningar på honom vilket ledde till inskrivning i särskolan. Det var även vad skolchefen sa att man hade dokumentation kring åtgärder men inte kring orosanmälningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in