2022-07-14, 05:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSAEG123
Föräldrar borde bli skyldiga om deras barn upp till 25 år begår brott. ..
Jag har svårt att se att en sådan filosofi kan leva i ett samhälle som illegaliserar Hedersmord.
Citat:
vill du att dina föräldrar ska låsas in för att du gör något dumt?
Bara i ett samhälle där hedersmord/efterfödselabort är tillåtet.
Senast redigerad av Trolltestet 2022-07-14 kl. 05:11.
Citera
2022-07-14, 05:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Nej, det är inte alls vad jag skrev.

Läs igen och försök svara sakligt istället, utgående från vad jag skrev.
Du vill att misstanke skall ligga till grund för åtgärder. What more is there to see?
Citera
2022-07-14, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Samtidigt läser man att sossarna ligger på över 30%. Hur kan stödet för S vara så stort när sådana här vidriga saker händer hela tiden? Det ju helt klart något fel i huvudet på många svenskar.
Därför att systematisk censur i brott som exempelvis i detta fall leder till att minst 30% av befolkningen inte vet att denna brottstyp till ca 95% begås som ett direkt resultat av den massinvandring som sossarna driver.

Det är inget fel i huvudet på svenskar, plus att ca 30% av väljarna inte är svenskar.

Jag påstår vidare att det inte är något fel på skolan, socialen eller psykvården i Skellefteå, att det istället är total överbelastning som ett resultat av ovan förklarar att de inte hunnit med och brusit i hanteringen. Jag kan mycket väl ha fel på denna punkt, men står kvar för påståendet tills annan bättre förklaring framkommit med källa.
Citera
2022-07-14, 05:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, så bör det vara. Men just Skellefteå Socialtjänst verkar vara väldigt slappa......så säker kan man tyvärr inte vara.

Nejdå, soc tar även barn pga "risk för barnets utveckling och hälsa", samt "barnets eget riskbeteende", soc saknar inte lagrum för att tvångsomhänderta MGM, sedan om de vill betala för placeringen är en annan fråga...

Oftast är det ju medelklassen som skriker högst om obetald hemhjälp, och inte vill betala för privat hjälp. En mer eller mindre ensamstående mamma som varken kan svenska språket eller kulturen, än mindre kan guida sig igenom svensk myndighetsförvaltning blir nog helt övergiven i sammanhanget.

Japan är en ö med extremt hårda vapenlagar. Den f.d premiärministern som mördades häromveckan skjöts med ett simpelt hemmagjort skjutvapen.

Nja, översta batikhäxan nämnde att de KAN göra en Les Sara-anmälan (utreda sig själva) om de hittar något fel......hahaa.

"risk för den unges hälsa och utveckling" är väl grunden för omhändertagandet. Risken till något i hemförhållandet eller den unges egna beteende. Utveckling kan vara en negativ riktning i fysisk, psykisk eller social aspekt.
Citera
2022-07-14, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du vill att misstanke skall ligga till grund för åtgärder. What more is there to see?
Det som finns mer att se än bara "blotta misstanken" är exakt det jag skrev:

"misstanken är stark, brottet mycket grovt, och så grovt att det i normala fall hade resulterat i omedelbar häktning och inlåsning i syfte att skydda allmänheten. Plus att skolan redan varnat för beteendet. Plus att han redan var misstänkt för andra liknande våldsbrott. Eftersom motivet kan ha varit rasistiskt och ett hatbrott."

Plus att han inte är häktad, inte frihetsberövad, och sannolikt kan begå nya brott när som helst som bevisats i så många andra liknande fall.

Plus att inte ens de som dömts till fängelse blir inlåsta utan idag står länge i kö för att avtjäna sina straff och under tiden begår nya brott. Även detta indikerar att situationen är allvarlig och risken för återfall är mycket hög i aktuellt fall.
Citera
2022-07-14, 05:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Du verkar mucka mest men för att vara på det klara, så är ingenting du säger ok...bara så att resten av polis-Sverige fattar...
Vad är en efterfödselabort???? Det skulle jag kalla mord. ..
berätta mer...idiot...

Får man låsa in sina myndiga barn med kätting i en källare för att skydda sig mot ett fängelsestraff för att man anvarar för vad ens 24 åring kan göra medan man själv är på jobbet?

Frågan ställd från din premiss men notera att jag har Margaret Beaufort i min avatar. Jag tror den sluga tanten lyckades skaffa undan prinsarna som var i Richard IIIs vård så han fick skammen att inte kunna visa att de levde.
Citera
2022-07-14, 05:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det som finns mer att se än bara "blotta misstanken" är exakt det jag skrev:

"misstanken är stark, brottet mycket grovt, och så grovt att det i normala fall hade resulterat i omedelbar häktning och inlåsning i syfte att skydda allmänheten. Plus att skolan redan varnat för beteendet.
Fortfarande bara en misstanke.
Citat:
Plus att han inte är häktad, inte frihetsberövad, och sannolikt kan begå nya brott när som helst som bevisats i så många andra liknande fall.
Han står under rigid bevakning.
Citera
2022-07-14, 05:36
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vad skall man varna grannarna om? Att en misstänkt men inte dömd person finns i deras närhet?

That would cause total HELL for everyone who said "nigger" on Facebook.
Nu har han ju enligt både slaskmedia och FB hållit på och antastat, överfallit i över ett års tid. De har skickat honom till en ny skola men inte informerat föräldrarna till hans klasskamrater om vad han gjort.
Det är inte ok någonstans alls! Att han inte är dömd har att göra med att han är underårig och underåriga döms aldrig i Sverige. Han kommer mycket-mycket troligt att fortsätta vara ostraffad även efter denna händelse eftersom han är (förmodat underårig)

Ta det inte personligt! jag gillar dig Trolltestet, du har oftast skarpa åsikter men här håller jag inte med dig. Föräldrar med barn som befinner sig i närheten måste varnas när en sån som den här släpps lös.
Citera
2022-07-14, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Det finns inget som heter "medicinsk åldersbestämning"inom evidensbaserad vetenskap, man kan möjligtsvis uppskatta ålder i 10-årsintervaller, undantaget barn (stor skillnad på bebis och en 10-åring), men runt 13-18 år så olika utveckling hos individer, helt omöjligt! Även mellan 20-30 år är det ganska omöjligt....

Jo,
https://www.socialstyrelsen.se/globa.../2018-5-21.pdf

Med vissa fynd kan man alltså hos pojkar fastslå med över 95 % säkerhet att monstret är över 15 år. Sen ska inte sätta våldtäckts skäggbarn med barn oavsett vilket du har rätt i.
Citera
2022-07-14, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Får man låsa in sina myndiga barn med kätting i en källare för att skydda sig mot ett fängelsestraff för att man anvarar för vad ens 24 åring kan göra medan man själv är på jobbet?

Frågan ställd från din premiss men notera att jag har Margaret Beaufort i min avatar. Jag tror den sluga tanten lyckades skaffa undan prinsarna som var i Richard IIIs vård så han fick skammen att inte kunna visa att de levde.
Nej.Men man får lov att uppfostra sina barn med kärlek och förståelse, utan skrik eller hot eller våld OCH om man gör så, så får man förstående och kärleksfulla barn. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-07-14, 05:45
Medlem
Citat:
Fortfarande bara en misstanke.

Han står under rigid bevakning.
Belägg för att aktuell misstänkt med skyddad identitet är under rigid bevakning, samtidigt som fängelsedömda länge går fritt omkring i väntan på plats på överfulla och överbelastade fängelser?

Dessutom, barn döms inte i domstol så det är inte helt jämförbart med vuxnas distinktion mellan misstake och dömd. Om den "storvuxna" negern nu är ett barn.
Citera
2022-07-14, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Han kom 2015 enligt hans fd lärare (skolanställde?). PUT ges inte automatiskt längre som tur är men Etiopien är fortfarande asylklassat, senast nu i mars uppdaterades det.

Det är bara att skicka in ansökning efter ansökning. Träffade senast en som fått avslag sedan 2006 men skulle "överklaga" igen ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in