Citat:
Helt rätt!
Citat:
Men de har ju liten eller ingen konkret verkan.
Jämför bara Sverige med länder som USA, Mexiko och Thailand. Trots att de har betydligt hårdare straff har de också betydligt råare våldsbrottslighet. Det är som om de hårdare straffen faktiskt skapar ett råare och kallare samhälle, tänka sig.
Jämför bara Sverige med länder som USA, Mexiko och Thailand. Trots att de har betydligt hårdare straff har de också betydligt råare våldsbrottslighet. Det är som om de hårdare straffen faktiskt skapar ett råare och kallare samhälle, tänka sig.
Precis!
ja, Bobby hade väl också någon funktionsnedsättning om jag inte missminner mig.
Citat:
Man skulle kunna tänka sig om man nu är beredd att säga att inte alla människor och versioner av homosapiens är exakt likadana, att text en pojke som först får en sorts näring in tex etiopien och sen en annan sort i låt oss säga skellefteå, kanske inte har en helt linjär utvecklingskurva, om man samlar tillräckligt med data för att man tycker att det är tillräckligt viktigt kan man säkert utveckla bra modeller som kommer ligga nära sanningen, men för de pengarna kan man kanske anställa rätt många kompetenta socialtanter istället, det är en övervägning som politikerna får ta ställning till.
japp, lägg pengarna där de hör hemma, nu när det inte "finns" några för någon välfärd!
Citat:
Som i Sverige då?
Det har väl tjatats om hårdare straff i Sverige länge, och har även börjat att genomföras....."Ungdomsrabatten" är borta, mord ska vara 18 år, minst om inte livstid m.m.
Citat:
Nu ska givetvis aldrig släppa in folk utan giltig dokumentation oavsett men man har också aktivt motarbetat och motarbetar medicinsk åldersbestämning som det här fallet visar och debatten kring detta när det infördes i blygsam skala för några år sedan ....
Hur 7-klövrare är funtade i skallen och vill ha det så här kan jag dock inte besvara, de är sjukare än det här monstret.
Hur 7-klövrare är funtade i skallen och vill ha det så här kan jag dock inte besvara, de är sjukare än det här monstret.
Det finns inget som heter "medicinsk åldersbestämning"inom evidensbaserad vetenskap, man kan möjligtsvis uppskatta ålder i 10-årsintervaller, undantaget barn (stor skillnad på bebis och en 10-åring), men runt 13-18 år så olika utveckling hos individer, helt omöjligt! Även mellan 20-30 år är det ganska omöjligt....