Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Ja hur kan man jämföra barn med hundar. Man ställer inte ner vattenskålar på golvet till sina barn heller. Och ett barns behov av omsorg är mycket mycket större och har ett helt annorlunda behov av intellektuell stimulans. Ingen sitter väl och läser böcker för sina hundar innan de ska gå och sova. Och ännu mindre försöker få dem att läsa själva.
Jag tycker att det allvarligaste är att attacken på kvinnan i gångtunneln inte har fått soc att reagera och se till den här pojkens hela behov. En åldersbestämning hade också varit bra och viktigt för att kunna utreda vad han har för tankeförmåga för att kunna veta vilken typ av intellektuell stimulans han behöver och kan ta in. Det är fruktansvärt tragiskt att han inte utretts.
Hade min son attackerat en kvinna i tunneln, tagit sönder fönster och stulit saker, tafsat och varit verbalt otrevlig mot flickor i skolan hade soc inte behövt göra en anmälning och utredning för
JAG som förälder hade sett till att min son fick en utredning och den hjälp han behöver för att fungera i samhället! Jag hade tagit kontakt med myndigheter och soc och skrikit mig hes till min son fick den hjälp han behöver!
DET är det man gör som förälder! Man tar tag i ett problem när det uppstår! Du tycker det är konstigt att soc inte tog tag i det när varningssignalerna fanns… jag anser att det är konstigt att mamman inte tog tag i det!