2022-07-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Är det föräldrarna som lagt ut bilden på flickan i sjukhussäng?
Mamman delade på sin Instagramstory som försvinner efter 24 timmar. När hon inser att folk hittat till hennes sida så gör hon den privat.
Är osäker på om hon verkligen ville att folk skulle dela bilden.
Citera
2022-07-13, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Såg precis kvällens aktuellt, varför får man en känsla av att de gör allt som står i deras makt att förminska och släta över allvaret i det som skett?!
Exempel de säger en flicka under 15 år, är det inte mer korrekt att säga en flicka på 9 år?
Och sen självklart ska de ha med en ”expert”
Psykolog Olof Risberg som ska förklara hur OVANLIGT det är med sånna här grova våldsbrott och hur synd det är om förövaren.

Citat
” det handlar om pojkar som har haft det tufft, dom är ju trasiga, dom har inte haft det bra, dom är försummade, många har mött våld själva, många har utsatts för sexuella övergrepp , ofta kommer man faktiskt från ganska socioekonomiskt svaga miljöer där föräldrarna också har svårigheter. Jag tycker inte man ska hålla på o klandra nu utan nu tycker jag man ska kolla på vad man kan göra för o hjälpa människor som vi faktiskt ofta ser har det svårt, det är en trasig trasig pojke , vi måste bli bättre ”

Slut citat

Är det bara jag som tycker det är
Smaklöst att lägga så mycket fokus på hur synd det är om gärningsmannen?

Det ligger en 9årig flicka på sin dödsbädd skändad och våldtagen av en man från ett främmande land och aktuellt fokuserar på hur synd det är om gärningsmannen.

Det är ta mig fan sanslöst! Skandal!

Sverige 2022, kämpa!!!!!!

Nej, det är inte bara du. Olof Risberg är ett vänsterslödder. Den jäveln står alltså på bästa sändningstid och tycker synd om en gärningsman som våldtagit och brutalt torterat en nioårig svensk flicka.

Den jäveln förtjänar enbart förakt. Olof Risberg är ett jävla svin.
Citera
2022-07-13, 23:09
Medlem
Vaför intervjuas inte GMs mamz - hon har ju skapat o uppfostrat sin avkomma till den han är o just hon borde kunna svara o förklara - beror detta på att ingen kan wolof eller tigrinska - eller andra skäl
Citera
2022-07-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Jag tjänar 60K per månad så jag får inga bidrag.

Låt oss återgå till ämnet.

Hade hon hotpants? Hade hon bar mage?
Men? vad är detta för sjuka frågor?? mycket osmakligt måste jag säga.. Menar du att det är den stackars Flickans fel att hon blivit grovt våldtagen och utsatt för mordförsök????
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweiz4ever
Skrämmande att visa lägger sin fokus på ev. "diagnoser" GM har. En 9-årig flicka har blivit våldtagen. Stampad i ansiktet. Medvetna sadistiska handlingar mot ett försvarslöst barn. Prata om hans "diagnoser" med hennes mamma och se vad hon tycker. Rikta empatin och förståelsen mot flickan och hennes mamma istället.

Empatin och förståelsen är 100% riktad mot flickan och hennes familj - punkt slut!

Jag har ingen empati eller tycker synd om gärningsmannen - punkt slut!

Att vara nog intelligent och beläst för att förstå att han helt uppenbarligen har ett antal diagnoser har ingenting att göra med att tycka synd om honom eller tycka att han inte ska straffas eller tycka att han ska gå fri på gatan - punkt slut!
Citera
Medlem
lizette123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har aldrig förstått denna fixering vid vänster-höger-tänktet som alltid ältas här på fb. ALLA tycker såklart att våldtäkt och mordförsök på barn är vidrigt och totalt förkastligt.

Håller med - posta fakta.

Det gynnar säkert några att ställa grupper emot varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizette123
Jag tycker att hon har gjort helt rätt, hade det varit mitt barn så hade jag gjort detsamma.
Vart kan jag se mammans inlägg?
Citera
2022-07-13, 23:11
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Såg precis kvällens aktuellt, varför får man en känsla av att de gör allt som står i deras makt att förminska och släta över allvaret i det som skett?!
Exempel de säger en flicka under 15 år, är det inte mer korrekt att säga en flicka på 9 år?
Och sen självklart ska de ha med en ”expert”
Psykolog Olof Risberg som ska förklara hur OVANLIGT det är med sånna här grova våldsbrott och hur synd det är om förövaren.

Citat
” det handlar om pojkar som har haft det tufft, dom är ju trasiga, dom har inte haft det bra, dom är försummade, många har mött våld själva, många har utsatts för sexuella övergrepp , ofta kommer man faktiskt från ganska socioekonomiskt svaga miljöer där föräldrarna också har svårigheter. Jag tycker inte man ska hålla på o klandra nu utan nu tycker jag man ska kolla på vad man kan göra för o hjälpa människor som vi faktiskt ofta ser har det svårt, det är en trasig trasig pojke , vi måste bli bättre ”

Slut citat

Är det bara jag som tycker det är
Smaklöst att lägga så mycket fokus på hur synd det är om gärningsmannen?

Det ligger en 9årig flicka på sin dödsbädd skändad och våldtagen av en man från ett främmande land och aktuellt fokuserar på hur synd det är om gärningsmannen.

Det är ta mig fan sanslöst! Skandal!

Sverige 2022, kämpa!!!!!!

Att fokusera på problemet som måste lösas är väl naturligt, systemet bygger ju på att vi ska ha lagar och åtgärder som så många som möjligt trivs med, då är det bra med input från så många som möjligt.

Jag tror inte att flickans behandling och eventuella läkningsprocess fungerar på samma sätt. Jag tror inte heller på gud så sammanlagt tror jag att min möjlighet att hjälpa henne är begränsad men visst vi kan ju diskutera om hon borde få något annat dropp eller om man borde lägga is på pannan på henne, om jag ska dömma av inläggen hittentills så tror jag att hon om hon var vaken hade valt att inte få "hjälp" av någon av rasisterna här inne.

Känns mer målinriktat att debattera hur systemet ska fungera för att undvika nästa tragedi.
Citera
2022-07-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Undrar fortfarande vad föräldrarna stod politiskt innan denna händelse.

Hur har de röstat sedan 2006?
Är de medbrottslingar?
Du behöver nog inte fråga. Dessvärre tappade deras kapten kompasset och styrde rakt in i bergväggen. Något som dom kommer få känna av inom kort. Idiotin måste få ett slut helt enkelt och andra vindar styr skeppet numera.
Citera
2022-07-13, 23:12
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
I vårt fall är det röstimport det handlar om. Att vi dessutom GNÖLAR om folk från Ukraina gör det ju bara ännu tydligare. Dom, om några, skulle vi ju ta in, ta hand om, och fixa så dom kan återvända vilket dom ville.

Det vi tar in nu är fattigresenärer som alla kommer rösta vänster i en tid när politikerna ser sin enda chans att hänga kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Bra att han håller sig borta från jämbördiga kamrater i lekparkerna. Där har han ingenting att göra.

Är det vårt eller Etiopiens ansvar att skydda honom från att begå fler brott?

Mamman verkar ju inte med i matchen alls så tyvärr faller väl ansvaret på ett socialt nerlagt kontor som knappt bemannas längre. Vill man ha kontakt så är det minst 4 timmars väntetid.

Stackars grabb. Skicka hem honom till djungeln direkt så han känner sig hemma igen..

Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
"Monstret" du talar om är ett barn, så rimligen borde väl föräldrarna ha försörjt barnet?

”Barn”? Åldern på monstret är som du vet vid det här laget inte huggen i sten.

Straffvärdet för gärningarna torde uppgå till livstids fängelse. Men nu är det här tyvärr Sverige så med ungdomsrabatt, mängdrabatt och yada yada så blir det väl Åklagaren som får krypa in i finkan…..

Ett är i alla fall säkert - allmänheten måste skyddas från det här rovdjuret!
Citera
2022-07-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Vart kan jag se mammans inlägg?
Det var på hennes IG story. Innan hon förstått hur fallet exploderat på nätet och hon låste sen sin IG och storyn är borta.
Citera
2022-07-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vaför intervjuas inte GMs mamz - hon har ju skapat o uppfostrat sin avkomma till den han är o just hon borde kunna svara o förklara - beror detta på att ingen kan wolof eller tigrinska - eller andra skäl
Är gm eritrean? Var förr de osäkra på hans ålder? Betyder att han inte e född i Sverige
Var flickan 9 år??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in