2022-07-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vem är det som är naiv? svt gräver alltid fram en påstådd auktoritet som speglar den vänsterideologi som genomsyrar msm i allmänhet och svt i synnerhet. ingen har hört talas om den här jävla psykologen tidigare.
Eller är det tv ärt om?
Citera
Medlem
ToreSkogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Jaså . Jag tänker att de kanske har samma syndrom

Ja osymmetrisk-jag-ser-lite-efterbliven-ut-syndromet

Det är säkert inte lätt för en etnisk svensk förälder iheller om man får ett barn med specialbehov, nu verkar det dessutom vara en ensamstående mamma, suger säkert hårt. Folk borde ha upptäckt och ingripit tidigare, men det kanske finns 100 fall som är mycket värre i skellefteå, eller 99 föräldrar som skriker högt på hjälp och den här tanten kanske inte ens kunde svenska eller visste om det finns något stöd att få.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Men de har ju liten eller ingen konkret verkan.

Jämför bara Sverige med länder som USA, Mexiko och Thailand. Trots att de har betydligt hårdare straff har de också betydligt råare våldsbrottslighet. Det är som om de hårdare straffen faktiskt skapar ett råare och kallare samhälle, tänka sig.

Ditt resonemang implicerar att man borde avskaffa straff för att minimera våldsbrottslighet. Resonemanget är korkat till och med med flashback-mått mätt. Gratulerar.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Engla-mordet var väl ändå värre eftersom hon dog? Eller hur menar du?
Sen har vi Billdals-fallet där flickan var nära döden men trots allt överlevde.

Detta kan vara ett av dom vidrigaste brotten i svensk kriminalhistoria, kanske det vidrigaste. Tidslinjen pekar i den riktningen. Om flickan överlever vet vi dessutom inte ännu.
Citera
2022-07-13, 22:41
Medlem
Det är så beklämmande att man vet att han kommer få saft och bulle och samtal med inkompetenta personer på SOC (samma gäng som ignorerat 15-20 orosanmälningar), och sen på grund av sin ålder vara fri att gå ut och fortsätta utöva våld/sexuellt våld, eftersom han inte pga låg IQ heller kan ta emot nån form av terapi eller få ett konsekvenstänk. Han blir bara farligare med åren, större, starkare, mer sexdrift men fortfarande med ett barns omdöme. Det kommer krävas att han mördar någon tillslut, för att få honom mer permanent bakom lås och bom.
Vem tycker ni, makthavare svenska samhället, att vi ska offra för det ändamålet? ”Nån annans barn?” Tänkte väl det.
Citera
2022-07-13, 22:41
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Snarare ”hur många slipper utsättas för brott av att dessa sitter bakom galler?”

Men spelar det någon roll då dessa samhällen har objektivt sett fler våldsbrottslingar?
Citera
2022-07-13, 22:42
Medlem
M.Labingis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2718281828459045
Ditt resonemang implicerar att man borde avskaffa straff för att minimera våldsbrottslighet. Resonemanget är korkat till och med med flashback-mått mätt. Gratulerar.

Vi har inte straff i retributivistisk bemärkelse.

Vad vi har är påföljder, och en påföljd är att en som brottsling blir frihetsberövad och placerad i kriminalvård.
Citera
2022-07-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseIgnore
Nej, det funkar inte.

De som flyr från på riktigt stridsdrabbade länder kan inte räkna med sin regims medverkan här. Så ibland måste man bortse från denna. Men man måste ändå göra rimlighetskontroller, och behovskontroller.

Flykt från fattigdom ÄR inte ett giltigt skäl men ett som vänstern har tvingat sverige att acceptera. Det gör att t.ex migranter från Eritrea 2017 som saknade flyktingskäl ändå tas in - för dom förväntas rösta vänster.

Det är helt orimligt att ta sig från Eritrera till Sverige oavsett hur många fejder eller krig de startar där, med det sagt är de troligen 100 % fake som kommer från just Eritrera.

Att ta emot folk från grannländer om det blir krig och förvänta sig samma tillbaka vilket man med rimlighet kan lita på är rimligt och det so internationella avtal också stödjer.

Att ensidigt ta in mönster från alla världens hörn är bara efterblivet.
Citera
2022-07-13, 22:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Men de har ju liten eller ingen konkret verkan.

Fängelsestraff har den konkreta effekten, att våldsbrottslingar inte kan begå nya våldsbrott när de är inlåsta.

Citat:
Jämför bara Sverige med länder som USA, Mexiko och Thailand. Trots att de har betydligt hårdare straff har de också betydligt råare våldsbrottslighet. Det är som om de hårdare straffen faktiskt skapar ett råare och kallare samhälle, tänka sig.

Tvärtom. Japan har f.ö. hårda straff och mycket låg brottslighet.
Senast redigerad av Meiji 2022-07-13 kl. 22:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Från Facebook:

"Mår så otroligt dåligt över Sveriges agerande över traumatiska upplevelser 😈😈😈💔💔💔 Min dotter va den som fann flickan i Skellefteå för nästan 1 vecka sedan ( där även mitt barnbarn) som är 10 år fick se obehagliga saker som någon aldrig ska behöva se och uppleva 😥💔💔💔 Dom fick ingen hjälp på plats 😈 Hon kunde ringa jourhavande präst fick jag reda på när jag ringde polisen å frågade vart hon kunde vända sig ( men bara före kl 9 !!!) hon hade en psykolog tid som dom slarvade bort!! Frågade om det va akut så kunde hon få en tid på måndag 😈😈😈 Barnbarnet har inte fått någon hjälp 😈Jag tror ju att man behöver bearbeta en sån här traumatisk händelse 💔💔💔💔 Tänker på den lilla flickan & hennes familj 💔💔💔💔"

Men hur kan detta stämma, det skulle ju innebära att det varit åtminstone 5 möjligtvis 6 på plats. Jag får inte ihop det..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Detta kan vara ett av dom vidrigaste brotten i svensk kriminalhistoria, kanske det vidrigaste. Tidslinjen pekar i den riktningen. Om flickan överlever vet vi dessutom inte ännu.
Ett brott blir inte naturligt värre för att nån avlider. Det finns värre saker .. Otäckt att tänka men ett liv som grönsak .. eller fullständigt förlamad .. kanske enligt vissa är värre.

Hade det funnits minsta chans att det funkat att hålla tummen hade jag inte bara hållit alla mina fyra, utan även era.
Citera
2022-07-13, 22:44
Medlem
Jag blir så jävla sne på detta pissland ibland alltså!!

Såg på 22:00 nyheterna på Tv4 och inslaget dom gjorde angående att det vidriga lilla svinet redan tidigare har åkt fast för försök våldtäkt och försök till misshandel, fast den gången mot en vuxen kvinna! Och när reportern intervjuar Socialchefen och frågar hur det gick med dom insatserna som Socialen skulle göra mot kräket så svarar det äckliga brillmongot till chef bara att.."det är inget som jag kan diskutera här eller nämna på något sätt eller vis!"
"Varför..är det på grund av sekretess?" frågar reporten då.. varpå brillot snabbt svara.. "för jag får inte uttala mig i enskilda fall och även sekretess!"
Jag fattar att man inte uttala sig om allt och hela tiden men det är så jävla uppenbart att kossan använder dessa orsaker för att slippa behöva svara på frågan och då medge att dom förmodligen sket i att göra någon insats och/eller så glömde dom helt enkelt bort grisen och därför slarvade man bort chansen till att kanske t.o.m förhindrat denna fruktansvärda gärning!! Men nejdå..ingen insyn, ingen granskning och ingen som bryr sig på Socialkontoret!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in