2022-07-13, 12:46
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag tror det är väldigt få här som tycker ”synd” om honom. Det är ingen som tycker att han ska går fri! Det handlar om att man inte lynchar en sjuk ung människa oavsett hon han är 13 eller 16 år. Han ska definitivt inte gå fri på gatorna utan vara på låst avdelning och medicineras och behandlas utifrån sina diagnoser. Tror jag att man på något sätt kan bota honom- absolut inte. Han kommer att göra mer om han ges tillfälle!
Kemisk kastration, och gärna lite lobotomi för att vara på den säkra sidan..
Citera
2022-07-13, 12:47
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Den här killen borde, bl a, sättas på massiva doser Risperidon...

Det är ett neuroleptika. Om han inte har någon psykossjukdom, tycker du då att han ska medicineras med anti-psykotiska läkemedel? Tror du att läkare vill ordinera denna typ av läkemedel till en som inte är i behov av dem?
Citera
2022-07-13, 12:47
Medlem
Herre gud ni som hittar på och skriver att flickan har avlidit utan någon källa, skäms ni inte? Är ni inte rädda för Gud? Stackars barn ligger nedsövt för att inte belasta hjärnan så att den kan läka, förstår inte varför det ska vara så svårt att koppla just den biten!? Skicka en bön, tanke eller något positiv istället för att tramsa och diskutera politik i tråden!
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-07-13 kl. 12:50.
Citera
2022-07-13, 12:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer med den allra största sannolikhet att fortsätta.

Citat:
Jag tror det är väldigt få här som tycker ”synd” om honom. Det är ingen som tycker att han ska går fri! Det handlar om att man inte lynchar en sjuk ung människa oavsett hon han är 13 eller 16 år. Han ska definitivt inte gå fri på gatorna utan vara på låst avdelning och medicineras och behandlas utifrån sina diagnoser. Tror jag att man på något sätt kan bota honom- absolut inte. Han kommer att göra mer om han ges tillfälle!

Det är jag övertygad om att så är fallet - i bl. a. den här tråden.

Tyvärr är det alltför många grupperingar som tycker "synd" om honom och som vill "hjälpa" honom. I slutändan så kommer han att vara fri som fågeln och traska omkring på gator och torg och leta efter nya offer att få ha en "mysig stund" tillsammans med. Du har helt rätt i att denne "13-åring" går aldrig att bota. Inte nu direkt men på sikt kommer han med mycket stor sannolikhet, nästan visshet, att fortsätta på den bana han har slagit in på.
Citera
2022-07-13, 12:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Man använder självklart inte mediciner mot utvecklingsstörning det tror jag till och med du fattar! Men på ett slutet boende kan man såklart medicinera så att han blir mindre våldsbenägen på boendet!

Men skrev du inte att han skulle medicineras? Vad ska han medicineras mot? Vilken medicin gör en person mindre våldsbenägen?
Citera
2022-07-13, 12:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Den unge mannen har visat sig farlig för det omgivande samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Han kom hit 2017. I juni 2021 begick han ett överfall på en kvinna i en gångtunnel. Han har upprepade gånger tafsat på flickor och dragit in en flicka på skoltoaletten. Trots detta fick han PUT i juni 2022, dvs strax före detta överfall.

En ökänd utvecklingsstörd afrikansk våldsbrottsling får permanent uppehållstillstånd. En intelligent fredlig student på Chalmers tekniska högskola i Göteborg ska utvisas:

Citat:
Chalmersstudenten Sahar Soltani, 22, ska utvisas - till talibanregimen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...talibanregimen

Helt uppenbart så är det något som inte stämmer med svensk invandringspolitik.

Den här etiopiern borde ha utvisats så fort man såg hans våldsamma tendenser. Eller åtminstone borde man aldrig gett honom PUT.

Frågan är vad som händer nu? Nu beror det lite på vilken ålder de fastställer, men oavsett detta så är han väldigt ung och kommer troligen att gå fri snart igen. Tills han mördar någon.
Senast redigerad av -Info- 2022-07-13 kl. 12:58.
Citera
2022-07-13, 12:49
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Tidigare använde man lobotomering mot denna typ av människa vilket var väldigt effektivt.
På så sätt plockade man bort hela deras utåtagerande drift på några minuter.
Sedan kan de gott sitta och kolla på TV 12 timmar per dag för att sedan slussas till sängen.

ja det är faktiskt en behandlingsform som förmodligen skulle funka i sådana här fall.
Citera
2022-07-13, 12:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det är ett neuroleptika. Om han inte har någon psykossjukdom, tycker du då att han ska medicineras med anti-psykotiska läkemedel? Tror du att läkare vill ordinera denna typ av läkemedel till en som inte är i behov av dem?
Det skrivs ofta ut till aggressiva autister och jag tippar att han, jämte den allmänna mentala retardationen, även ter sig autistiskt.
Citera
2022-07-13, 12:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Kemisk kastrering, sänker testosteronet och sexueĺl lust samt våldsamhet begränsas. Hälften av sexförbrytare som prövat, tyckte det fungerade bra. Så om du är utvecklingsstörd eller inte lär kvitta.

Ja detta skulle nog funka, men det är väl inte tillåtet såtillvida personen går med på behandlingen.
Citera
2022-07-13, 12:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
Sant. Går ej att åka med sina egna barn till väldigt många ställen numera, typ Leos Lekland, yoump, vissa lekparker, bad av olika slag osv pga det kryllar av enbart ouppfostrade somaliska barn (utan närvarande föräldrar) och djungelns lag råder. De är inte rädda om sina egna småsyskon och har inte respekt för nån annan heller, säger man åt den att ta det lugnt och akta de små osv så har jag fått så uppkäftiga svar så jag blev förstummad. De kan säga så grova saker till en vuxen utan att tänka. De lyssnade möjligtvis mer på min man.

Dom förstår inte vår form av uppfostran. De behöver en snyting för att fatta att de gjort fel. Gör och dom något grovt antar jag att de blir dräpta av den drabbades familj.

MEN!! Det händer sällan där nere där de har sitt ursprung, därför alla lär sig tidigt vilka konsekvenser det får. Här lär de sig att det inte får några kännbara konsekvenser alls.

Först när de är mycket äldre och har gjort många grova saker får de längre straff. Då är dom helt förstörda hatar det samhälle som de tycker varit taskiga mot dom.

Nu krävs en snyting så huvudet trillar av för att få negerungen att visa respekt för andra.
Citera
2022-07-13, 12:52
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Han kom hit 2017. I juni 2021 begick han ett överfall på en kvinna i en gångtunnel. Han har upprepade gånger tafsat på flickor och dragit in en flicka på skoltoaletten. Efter det fick han byta skola.,
Trots detta fick han PUT i juni 2022, dvs strax före detta överfall.

Hur tänker myndigheterna? Vad har de vidtagit för åtgärder efter 2021 när de måste begripit att denna kille förr eller senare skulle göra något ännu allvarligare? Man blir både förbannad och less. Vad gör politikerna i detta fall? Ingenting - inte ens ett uttalande.

Vafan säger du, är detta sant? Fyfan jag är nära gråten över det misslyckande som våra politiker försatt det svenska folket i. Vilket sjukt jävla misslyckande för oss alla. Det fina trygga Sverige är borta på grund av politikernas haveri med migrationspolitiken. Snälla, riv upp lagarna så att de med PUT som begår grova brott blir utvisade och fråntagna sina uppehållstillstånd!
Vi hade inte haft dessa enorma problem om det inte vore för invandringen!!! Jag avskyr detta Sverige som vi har fått, tyvärr!!! Låt flickan överleva!
Citera
2022-07-13, 12:53
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ja detta skulle nog funka, men det är väl inte tillåtet såtillvida personen går med på behandlingen.

Jag känner till personer som får en sådan behandling, det är inte frivilligt, men de är dömda för sexualbrott och står under rättspsykiatrins vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in