Citat:
Ursprungligen postat av
SelinneDionne
Sant. Går ej att åka med sina egna barn till väldigt många ställen numera, typ Leos Lekland, yoump, vissa lekparker, bad av olika slag osv pga det kryllar av enbart ouppfostrade somaliska barn (utan närvarande föräldrar) och djungelns lag råder. De är inte rädda om sina egna småsyskon och har inte respekt för nån annan heller, säger man åt den att ta det lugnt och akta de små osv så har jag fått så uppkäftiga svar så jag blev förstummad. De kan säga så grova saker till en vuxen utan att tänka. De lyssnade möjligtvis mer på min man.
Dom förstår inte vår form av uppfostran. De behöver en snyting för att fatta att de gjort fel. Gör och dom något grovt antar jag att de blir dräpta av den drabbades familj.
MEN!! Det händer sällan där nere där de har sitt ursprung, därför alla lär sig tidigt vilka konsekvenser det får. Här lär de sig att det inte får några kännbara konsekvenser alls.
Först när de är mycket äldre och har gjort många grova saker får de längre straff. Då är dom helt förstörda hatar det samhälle som de tycker varit taskiga mot dom.
Nu krävs en snyting så huvudet trillar av för att få negerungen att visa respekt för andra.