2022-07-13, 12:32
Medlem
Ja, vad skall man säga?

"Hur kommer det sig att en yngling som har uppenbara våldstendenser inte har en assistent eller en vuxen övervakare?
– När de gäller särskilda individärenden så gäller sekretess, säger Anna Lundström (S), vice ordförande i socialnämnden i Skellefteå till Bulletin."

https://bulletin.nu/9-ariga-flickan-...r-mordforsoket
Citera
2022-07-13, 12:32
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Nej du, det som lärs ut i Koranen har inget med ursprung att göra.
varför heter alla våldtäktsmän hela tiden Mohammed, Ahmed och andra muslimska namn?
Knappast en tillfällighet.

Varje gång något grovt sexualbrott sker så kommer förundersökningen och namnet är muslimskt.
Ser det i 90% av fallen!

Givetvis har detta inget med religion att göra, att tro att detta särbarn ens kan memorera ett enda stycke i koranen eller att han gjort detta för att han är religiös är såklart absurt.

Du hade försvarat honom mer om han var kristen, det förstår vi eftersom du tror att allt handlar om religion och du är helt okej med att halva Afrika kommer så länge de endast tror på Jesus, skrock eller häxkonst.
Citera
2022-07-13, 12:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag tror det är väldigt få här som tycker ”synd” om honom. Det är ingen som tycker att han ska går fri! Det handlar om att man inte lynchar en sjuk ung människa oavsett hon han är 13 eller 16 år. Han ska definitivt inte gå fri på gatorna utan vara på låst avdelning och medicineras och behandlas utifrån sina diagnoser. Tror jag att man på något sätt kan bota honom- absolut inte. Han kommer att göra mer om han ges tillfälle!

Vilka mediciner använder man mot en utvecklingsstörning?
Citera
2022-07-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Nu är det ganska ointressant om han visar sig vara 14 eller 15 år.
Problemet är att vi i Sverige har en "magisk gräns" där något går från jätteallvarligt till att man rycker på axlarna.

Denna gräns är sinnessjuk. Om ett monster begår våldtäkt och försök till mord kl 23 på kvällen innan han fyller 15, då blir hans situation en helt annan än om han hade begått brottet en timme senare.
Citera
2022-07-13, 12:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett Sverige som har försvunnit för alltid.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det skulle vara mycket billigt att ge familjen 2 miljoner för att åka hem och aldrig tillåtas sätta sin fot i Sverige igen, givetvis måste dna, fingeravtryck och liknande vara ett villkor.

Javisst vore detta bra mycket billigare men jag betvivlar starkt att så kommer att ske.

Då är det bättre att bo och bli försörjd här årtionde efter årtionde. Den misstänkte "13-årige" gossen har möjligheter att kunna bli försörjd av skattebetalarna under drygt 70 år.

Det här landet har tyvärr inte längre någon framtid. Vad vi nu ser är endast en början till vad som komma skall. Jag är i a f glad över att jag fick växa upp i ett tryggt Sverige även om det då också naturligtvis fanns farliga människor. Unga personer idag har aldrig fått se det Sverige som då fanns.
Citera
2022-07-13, 12:37
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Var kom uppgiften ifrån om att de låtit flickan somna in? Har sån panikångest just nu och vågar knappt kolla på aftonbladet och expressen längre..😭 Mitt hjärta blöder💔💔💔

Mitt första inlägg på FB.

Jag tänker att hade hon gått bort så hade utredningsledaren som uttalade sig i morse, nämnt det. Han sa att rubriceringen är mordförsök och våldtäkt. Alltså inte mord.
Känner samma som du och är så orolig för flickan! 💜💜
Citera
2022-07-13, 12:38
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Den unge mannen har visat sig farlig för det omgivande samhället. Det bästa vore naturligtvis att utvisa honom till hans hemland. I andra hand någon form av internering på ett säkert ställe där han inte kan orsaka någon mer skada. Risken är ju uppenbar, kanske sannolik att han kommer upprepa grov vålds- och sexualbrott om han får vistas ute i samhället.
Han kom hit 2017. I juni 2021 begick han ett överfall på en kvinna i en gångtunnel. Han har upprepade gånger tafsat på flickor och dragit in en flicka på skoltoaletten. Efter det fick han byta skola.,
Trots detta fick han PUT i juni 2022, dvs strax före detta överfall.
Hur tänker myndigheterna? Vad har de vidtagit för åtgärder efter 2021 när de måste begripit att denna kille förr eller senare skulle göra något ännu allvarligare? Man blir både förbannad och less. Vad gör politikerna i detta fall? Ingenting - inte ens ett uttalande.
Citera
Medlem
Citat:
Var kom uppgiften ifrån om att de låtit flickan somna in? Har sån panikångest just nu och vågar knappt kolla på aftonbladet och expressen längre..😭 Mitt hjärta blöder💔💔💔
jag har inte hörd eller läst nå sånt tror mera hon ligger i medicinsk koma just nu
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Ser snarare ut som 13,5 -14 än 13 i min bok.
Citat:
Ja på bilden ser han ut som 13-14 år.. men den togs väl för 2 år sedan?

Bilden måste vara gammal. Polisen verka anse att han är minst 15 år eller äldre:

Citat:
"Utredningen har också visat att det finns ett behov att fastställa pojkens ålder. Enligt personnumret är han minderårig, men polisen misstänker att han har fyllt 15."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dtakt-mot-barn
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vilka mediciner använder man mot en utvecklingsstörning?
Den här killen borde, bl a, sättas på massiva doser Risperidon...
Citera
2022-07-13, 12:39
Medlem
okok1s avatar
En sak är i alla fall säker: gärningen kommer inte stå i paritet med straffet.

Ändringen om straffrabatten som "man tog bort" verkar bara gälla om man är +18. Är man yngre får man massa bonus avdrag.
Citera
2022-07-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
På fritidsgårdar befinner sig mestadels bara invandrare. Det är få vita! De blir bortjagade. De vita får inte vara med. Men så har det varit i många år. Invandrarbarn tar över lekplatser, m.m. och gör det till sitt.

Sant. Går ej att åka med sina egna barn till väldigt många ställen numera, typ Leos Lekland, yoump, vissa lekparker, bad av olika slag osv pga det kryllar av enbart ouppfostrade somaliska barn (utan närvarande föräldrar) och djungelns lag råder. De är inte rädda om sina egna småsyskon och har inte respekt för nån annan heller, säger man åt den att ta det lugnt och akta de små osv så har jag fått så uppkäftiga svar så jag blev förstummad. De kan säga så grova saker till en vuxen utan att tänka. De lyssnade möjligtvis mer på min man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in