2022-07-13, 04:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du får hänvisa till vart i lagen där föräldern begår ett brott när hon postar bild på sitt barn...

Så bara att du tar fram... att du och andra sinnessjuka individer som vurmar för detta samhälle vill få det till ett lagbrott är inte detsamma som att det är det.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men det betyder alltså att dottern ville bli publicerad på en mycket mer välbesökt social mediasajt. Eller?

Du får nog fatta att det är mamman som spridit bilden, och gett upphov till all vidarespridning som sker, såväl på samnytt som här på flashback och fler ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Då får du väl gå in på hennes Facebook och anmäla inlägget om du blev så jövla sårad av sanningen ditt vänstervridna kräk

Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Kan det vara Yaras du tänker på. Stor uppståndelse. Massa bilder och namn i media.
Men ruskigt var det iallafall. Stackars lilla flicka.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...s-fran-anstalt

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaha, bara en ren killgissning alltså, i ordets extremt rätta bemärkelse

Det är nog snarare du som är trögfattad i så fall, det var nämligen just en fråga om mamman du svarade på. Men visst, jag fattar, du har målat in dig i ett hörn och tycker att anfall är bästa försvar.

Kort och gott, mamman är den som står bakom spridningen av bilderna på dottern i sin sjukhussäng. Om det gör de som sprider bilderna till as, så vore det märkligt om inte mamman då är det största aset.

Huruvida det mamman sedan gjorde är brottsligt, är en annan fråga. Och där kunde visst inte ens du som påstår dig vara säker på saken, komma med ett enda sakligt argument till varför det skulle vara brottsligt.

Kort och gott är det så att för att det skall vara förtal så måste det framställa barnet som klandervärt, och det kan man verkligen inte säga att bilden gjorde. Syftet och effekten var diametralt motsatt. För att det skall vara olaga integritetsintrång så skall det medföra allvarlig skada för barnet. Och även här kan det ifrågasättas vad den skadan i så fall är, och huruvida den publicerade bilden istället kan ha motsatt effekt. Utan att ta ställning noterar jag bara att båda förhållningssätten både kan ifrågasättas såväl som argumenteras för, och hur en domstol skulle komma att resonera är allt annat än "säkert".

"Men från den 1 januari 2020 kan det bli olagligt att dela bilder på sina barn utan deras medgivande, då FN:s barnkonvention blir svensk lag. Konventionen slår bland annat fast att barn har rätt till privatliv, något som kan komma att påverka hur föräldrar får sprida bilder på sina barn.

– Det kommer bli tydligare att barns rättigheter måste vägas in, även om det inte står i lagarna att man ska ta hänsyn till barnens bästa eller värna om barnens integritet. Man kommer att kunna lägga barnkonventionen ovanpå de svenska lagarna och tillämpa den direkt, på ett annat sätt än vad man kan i dag, säger Karin Sjömilla Fagerholm, jurist på Barnombudsmannen, till Aftonbladet."

https://www.kamerabild.se/nyheter/la...n-bli-olagligt
Citera
2022-07-13, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Meh, du låter ju som en fönsterpundare. Tycker du det är ett sekretessmässigt trauma att man inte gräver underjordiska tunnlar så att du ska slippa veta när dinna grannar eller du själv får besök av civilsnutar eller soctanter?
Polisen kanske ska börja göra husrannsakningar utklädda till Uber eats transportörer?
Varför försöker de inte ens? Det handlar inte om underjordiska tunnlar. Dölj passerkorten. Kom i en röd bil. Klä dig som en vanlig människa och inte som en soctant. Inte speciellt svårt med andra ord.

Den där sekretessen kan soc stoppa upp högt i de bakre hålet. Alla fattar. Det är därför rykten sprids. Men var stolt över ditt socarbete. Någon måste vara det.
Citera
2022-07-13, 04:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Varför försöker de inte ens? Det handlar inte om underjordiska tunnlar. Dölj passerkorten. Kom i en röd bil. Klä dig som en vanlig människa och inte som en soctant. Inte speciellt svårt med andra ord.

Den där sekretessen kan soc stoppa upp högt i de bakre hålet. Alla fattar. Det är därför rykten sprids. Men var stolt över ditt socarbete. Någon måste vara det.

Men so what att din paranoida hjärna kan ägna nätterna till att fantisera om vad soc har för specifikt ärende hos din problemgranne? Problemgrannen släpper väl inte in någon som inte ser ut som soc eller snut.

"Rykten sprids"... du skriver ju att du vet att det är soc som besöker din problemgranne, att du vet att det är soc för att du vet att din granne är en problemgranne. Du har ju klurat ut att grannen har problem oavsett om besökarna klär sig i Hunky Dory tunika eller Ronald MacDonalds krulliga peruk.

Jag har inte något socarbete. Jag har inte jobbat kommunalt sedan jag jobbade extra på äldreboende under mina studier för 30 år sedan. Bara för att någon vet vissa detaljer i hur olika instanser i samhället fungerar och vilka ansvarsområden de har eller inte har så kan du väl inte förutsätta att personen nödvändigt måste jobba där, det är ju saker man lär sig redan inom ramen för allmänna skolplikten 😂
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-13 kl. 05:25.
Citera
2022-07-13, 04:56
Medlem
LustigaKurres avatar
Soc I skelefteå kände till vad den här dåren var för nån, varför satt inte inspärrad på psyk?
Man kan spärra in dårar, minderåriga med, på bilden med GM kan man nästan ana en aura av ondska som tagen ur Fredagen den 13:e filmerna.
Citera
2022-07-13, 04:57
Medlem
Det är ju så här det hela spelar ut sig, infödingar ska behöva sätta livet till för att dessa invandrare ska få gå lösa och begå vad de känner för vid tillfällen som ges.

I skogen springer denna kända person med flera kända överfall omkring och stryper en 9 årig flicka i samma anda som ikea mördaren.

Vad händer med dem efter straff? De släpps fria att begå samma sak igen när tillfälle ges.

Politiker och rättsväsende struntar i infödingar(svenskar).
Senast redigerad av xlxerox 2022-07-13 kl. 05:31.
Citera
2022-07-13, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Enl. uppgifter i tråden, så kan socialtjänsten inte ombesörja inlåsning av någon, som ej är fyllda 15 år, utan det beslutet måste tas av BUP. Jag förmodar, att det är korrekta uppgifter?

Ja, med tanke på att jag vet vart jag jobbat, så...skulle jag säga att det är FEL uttalat!
Det är mycket som inte kommer till allmänhetens kännedom!
Citera
2022-07-13, 05:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Jag förstår dej men man måste vara realist-ge den här jävla familjen ett parhundratusen och sparka tillbaka dom till Etiopien är billigt för Sverige Dom kom hit 2017 och har redan kostat miljoner...
.

Så att han kan fortsätta att skada flickor och kvinnor i Etiopien för dem skiter vi i?
Citera
2022-07-13, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvmas
Och är det svagbegåvande individer, troligtvis mentalt från helt annat århundrade, som vuxit upp utan någon förebild, saknar impulskontroll och kanske även är översexuell så står man inför stora problem. Att stoppa in en VHS i en DVD och få den att fungera går uppenbarligen inte hur mycket man än trycker på. För att få ordning på den här ungen så lär det krävas en ctrl+alt+delete och sen börja om från tom ruta. Det finns ingen quickfix. Slutnotan kommer inte att vara nådig hur som ifall han ska behandlas så att det inte kommer flera attacker framöver från hans sida. Frågan är ju bara hur man nollställer en person inom lagens riktmärken?

Ja, det är väl där problemet ligger!
Det finns unga som behöver hjälp INNAN nåt händer, får dom inte det på rätt sätt, så har vi unga vuxna/ vuxna som begår brutala händelser...
Och alla står som vanligt handfallna!!!
Citera
2022-07-13, 05:06
Medlem
Av bilden framgår att hon inte är från Etiopien och antagligen är hon inte heller muslim. Bilden förmedlar ju bara: Se och Varför så tokigt det blev för min dotter. Vad har hon gjort för att ligga här nedsövd.

Sen vet inte jag om han är en demokratisk fiende och om han vill bestämma över andras beteende på ett muslimskt sätt. Om han är muslim det vet jag inte heller.
Citera
2022-07-13, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Jag undrar bara eftersom alias HazzardAlard säger att han inte verkar störd när man pratar med honom utan snarare töntig och glad Han ville gärna hänga med de äldre killarna. Men det kan iofs ändå vara som du säger
Särskoleelever har stor variation, från barn med Downs till barn där det inte märks alls förrän man ger dem en intellektuell uppgift, och det visar sig att eleven i åk 7 klarar som bäst åk 3 matte etc. På vissa syns det tydligt att det måste vara en särelev, på andra ser allt på ytan ”normalt” ut.
Citera
2022-07-13, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W9GFO
Artikeln på Expressen verkar ha uppdaterats. I Första versionen stod det ingen ålder på offret mer än "under 15" Nu skriver de 9 år.

Det är riktigt.
Expressen har naturligtvis verklighetsanpassad sig.
När ”alla” vet hur det ligger till gällande BO och MGM vill man inte framåt som allt för naiv.

Del av uppdaterad artikel.
Otrygghet blandad med hatstämningar präglar Skellefteå efter mordförsöket på en flicka, som uppges vara nio år, i ett skogsparti.
Upprörda människor uppges vara på jakt efter den misstänkte gärningsmannen, som uppges vara 13.
– Det finns hatiska stämningar, jag kan tänka mig att folk vill skada honom, säger Wivianne Lundberg som har barnbarn i samma skola som den överfallna flickan.
Samtidigt läggs bilder på både offer och gärningsman ut på sociala medier, medan SD försöker utnyttja våldsbrottet politiskt och understryker att den misstänkte har utländsk bakgrund.
https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mordforsoket/
Citera
2022-07-13, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så att han kan fortsätta att skada flickor och kvinnor i Etiopien för dem skiter vi i?
Vi kan väl vara överens om att han inte skall leva i frihet?

Eller hur många skall behöva sätta livet till? Räcker det med att han dödar en, eller krävs det flera dödade småflickor innan vi spärrar in honom?

Sedan är inte nationalstatens problem att ta hand om hela världens problemmänniskor utan skicka tillbaka honom så får hans hemland låsa in honom. Han går uppenbarligen inte att ha i frihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in