2022-07-13, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
13 år gammal jo eller hur, närmare 20 år snarare.
Finns det bild på neger kräket?
Citera
2022-07-13, 03:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Soc i Skellefteå har väldigt diskreta bilar. Nej då, jag bara skojar. Det syns alltid när de är hemma hos någon trots deras så kallade sekretess. Vita bilar, grön dekal efter bakdörren med reklam för att de drivs med lokalt miljöbränsle. Reagerade på det när jag var där. Väldigt konstigt att de får köra omkring med så tydliga bilar. Man blir kanske så hemmablind i en stad som är sossestyrd sen 1942.

Men... det är liknande i den kommun jag bor i men inte sochandläggarna som åker i de bilarna väl? Hemtjänsten som förvisso är underordnad socialtjänstens organisation kör väl de tydliga kommunbilarna precis som Attendo kör bilar som hat tydlig tillhörighet (eller Attendo cyklar)? Vilket kanske är vettigt så inte Krösa Maja behöver ringa polisen och undra vem som besökte grannen som är brukaren.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-13 kl. 03:35.
Citera
2022-07-13, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Någon PK jurist har uttalat sig....*suck*...

"På sociala medier sprids bilder på flickan som överfölls i Skellefteå i torsdags, något som juristen Ängla Eklund menar kan vara olagligt. Hon säger till SvD att den som delar materialet kan göra sig skyldig till olaga integritetsintrång då personen på bilden kan bedömas befinna sig i en särskilt utsatt situation."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...out&li=BBqxCu3

Så du menar på allvar, att du tycker att det är ok att sprida dessa bilder på en 10-åring, utan tillåtelse från föräldrarna???

Visa respekt för fan! 🤬
Citera
2022-07-13, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
En nioårig flicka ligger sönderslagen på IVA och det är dessa frågor ni som svensktalande myndiga personer trollar in och ställer? Ni borde skämmas men det är nog att hoppas på för mycket.

Nej, utredningen är inte klar. Men det mesta pekar väl i en viss riktning? Därav spekulationerna på ett diskussionsforum? Det är nog därför de flesta skribenter skriver MGM medan vissa idioter skriver GM och andra idioter relativiserar och skojar. Skäms, bara skäms.

Trollar? Skämmas?
Jag är genuint intresserad.
Senast redigerad av nantes 2022-07-13 kl. 03:38.
Citera
2022-07-13, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men... det är liknande i den kommun jag bor i men inte sochandläggarna som åker i de bilarna väl? Hemtjänsten som förvisso är underordnad socialtjänstens organisation kör väl de tydliga kommunbilarna precis som Attendo kör bilar som hat tydlig tillhörighet (eller Attendo cyklar)? Vilket kanske är vettigt så inte Krösa Maja behöver ringa polisen och undra vem som besökte grannen som är brukaren.
Jag har sett soc komma i bilarna hos mina släktingar. (Olika ställen. Grannar med problem.) Det är ändå konstigt att ens hemtjänsten använder tydliga kommunbilar. Om jag knallar in till kommunen och frågar om NN på Xgatan 1 har hemtjänst så skulle de säga att de har sekretess. Jag är helt säker på det.

I detta fall kan de kanske ha fått använda anonyma tjänstebilar för att skjutsa personerna dit de ska. Jag antar att högre tjänstefolk har såna just för att de är lite bättre och inte ska behöva sammankopplas med fotfolket. Samtidigt ser man direkt sochandläggare på 500 m avstånd. Kläderna. Passerkortet. De är flera. Ofta kvinnor. Man förstår att det inte är vanliga vänner som kommer och hälsar på.
Citera
2022-07-13, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Finns det bild på neger kräket?

Självklart

https://mobile.twitter.com/malmobon/...789058/photo/1

https://mobile.twitter.com/farbodjal...042307/photo/1
Citera
2022-07-13, 04:03
Medlem
Citat:
Jag har sett soc komma i bilarna hos mina släktingar. (Olika ställen. Grannar med problem.) Det är ändå konstigt att ens hemtjänsten använder tydliga kommunbilar. Om jag knallar in till kommunen och frågar om NN på Xgatan 1 har hemtjänst så skulle de säga att de har sekretess. Jag är helt säker på det.

I detta fall kan de kanske ha fått använda anonyma tjänstebilar för att skjutsa personerna dit de ska. Jag antar att högre tjänstefolk har såna just för att de är lite bättre och inte ska behöva sammankopplas med fotfolket. Samtidigt ser man direkt sochandläggare på 500 m avstånd. Kläderna. Passerkortet. De är flera. Ofta kvinnor. Man förstår att det inte är vanliga vänner som kommer och hälsar på.

Fast du ser ju inte vad deras besök handlar om. Vissa tjänstebilar används väl enbart till specifika ändamål medan andra ska kunna användas för varierande ändamål och av olika personalkategorier. Kanske längre sträckor utanför kommungränsen. Hemtjänsten kör ju bara inom kommunen men soc kan ju ha såväl vuxna som barn placerade långt utanför kommunen.
Citera
2022-07-13, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast du ser ju inte vad deras besök handlar om. Vissa tjänstebilar används väl enbart till specifika ändamål medan andra ska kunna användas för varierande ändamål och av olika personalkategorier. Kanske längre sträckor utanför kommungränsen. Hemtjänsten kör ju bara inom kommunen men soc kan ju ha såväl vuxna som barn placerade långt utanför kommunen.
Det spelar väl ingen roll? Jag ser klädseln på personerna som kommer. Släktingarna vet vem som bor där de besöker. 1+1=2
Psykiskt labil granne. Missbrukare. Barnfamilj. Lätt att förstå.

Hemtjänsten kommer i sina arbetskläder. Så NN som har hemlig hemtjänst vet vi har hemtjänst.
Citera
2022-07-13, 04:28
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
En uteckligsstörd hade heller aldrig utfört ett sådant fruktansvärt dåd mot ett litet barn. De är snälla och generösa.

Han här är äldre och är en pedofil med en störd sexuell läggning med tortyr inslag, plågeri och stypfetishe mot kvinnor som han dras mot.

Han lurar er.

En utvecklingsstörd klarar inte av att tänka, lura strategiskt manipulera barn.
Du är väldigt naiv om du tror att alla utvecklingsstörda är gulliga och inkapabla till våld.
Så är det helt enkelt inte.
Alla utvecklingsstörda är inte heller på samma nivå det är skillnad på att ligga på gränsen mellan utvecklingsstörd och bara allmänt dum i huvudet och vara född utan hjärnbark.
Citera
2022-07-13, 04:30
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Ett tips från farmaceuten…Ta din medicin!
Så slipper du sitta här och sväva ut i saker, som inte ens har med denna tragiska händelse att göra.

Sänder helande energi till flickan och hennes familj.
❤️🙏🏼❤️
Aporpå att sväva iväg.

Hur sänder du din helande energi?
Hur vet du att just din energi kommer fram dit den ska och att mottagaren verkligen vill ha den?
Kan man ta fel och skicka sin sambos energi, eller sin sällskapsfågels?

Kan hon skicka tillbaka den om hon inte vill ha, eller be om mer om det inte räckte?
Och hur vet du att det är din helande energi du skickar och inte energin från frustrationen när du försökte trä sytråd i nålsögat?
Kan din helande energi förmedlas? Tex om det är mamman som tar emot den, kan hon då vidarebefordra den till flickan utan att den försämras eller tappar sin kraft?

Tack på förhand, det var alla mina funderingar just nu över ditt extremt tillförande inlägg i tråden.
Citera
2022-07-13, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Ett tips från farmaceuten…Ta din medicin!
Så slipper du sitta här och sväva ut i saker, som inte ens har med denna tragiska händelse att göra.

Sänder helande energi till flickan och hennes familj.
❤️🙏🏼❤️
Attans. Nu gillar jag varken dina vänsteridéer eller kemikalier som ska påverka hjärnan. Men fortsätt gärna med dina och glöm inte nästa booster som du ska ta inom ett par månader.

Den lille (?) pojken borde aldrig ha fått PUT. Men de som bestämmer är inte vanliga svenskar utan de som har fått jobb på Migrationsverket. Guess what? Det är MENA-folk. Bra jobbat av S att placera dem där. Synd bara att riksdagen inte gör sitt jobb och granskar vad S sysslar med.
Citera
2022-07-13, 04:37
Medlem
Citat:
Det spelar väl ingen roll? Jag ser klädseln på personerna som kommer. Släktingarna vet vem som bor där de besöker. 1+1=2
Psykiskt labil granne. Missbrukare. Barnfamilj. Lätt att förstå.

Hemtjänsten kommer i sina arbetskläder. Så NN som har hemlig hemtjänst vet vi har hemtjänst.

Meh, du låter ju som en fönsterpundare. Tycker du det är ett sekretessmässigt trauma att man inte gräver underjordiska tunnlar så att du ska slippa veta när dinna grannar eller du själv får besök av civilsnutar eller soctanter?
Polisen kanske ska börja göra husrannsakningar utklädda till Uber eats transportörer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in