2022-07-12, 14:07
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Som jag förstått det så kan det ganska lätt bli fel vid registrering vid asylansökan men desto svårare att ändra sen även om man vill. Det har ju inte funnits någonting att vinna genom att ljuga om åldern på honom då han även om han varit 2 år äldre ändå varit ett litet barn då de kom till Sverige.

barnbidrag i två år extra. hur naiv är du?
Citera
2022-07-12, 14:10
Medlem
Slave Marks avatar
Kommer våldsmannen ifrån Etiopien?
Citera
2022-07-12, 14:10
Medlem
Från Etiopien.
Citera
2022-07-12, 14:13
Medlem
Saker som är intressant för denna tråd:

1. Är den utpekade MGM från denna tråd en av personerna som paret som var på plats när BO hittades stoppades av?(Borde kunna bekräftas av TS som känner paret)

2. Uppdateringar kring BO’s tillstånd. Finns det någon med insyn? Någon som hann följa mamman på instagram innan den gjordes privat?

3. Information om vart MGM är nu och vad som kan tänkas hända med honom (av allmännyttigt säkerhetsintresse).

4. Hur borde svensk lag sett ur för att detta skulle kunna förhindras? Vilka förändringar i LVU eller LSS hade behövts för att mer skulle kunna göras efter tidigare incidenter (och för att se till att det inte händer igen) OBS att jag här inte menar invandringslag då det är omöjligt att bedöma vem som kommer begå brott, och att det diskuterats nog i tråden. Istället menar jag lagändringar som hade gett mer möjligheter att stoppa denna eskalering när MGM först började visa indikationer på våld.
Citera
2022-07-12, 14:14
Medlem
Slave Marks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
åklagaren skulle behöva göra en ålders bedömning via vården av pojken
Verkligen,är nog äldre!
Citera
2022-07-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
barnbidrag i två år extra. hur naiv är du?

Citera åtminstone hela mitt inlägg, jag skrev inte att det inte förekommer att man ljuger om åldern. Gav tvärtom flera förslag på varför man gör det. Det jag menade och det var kanske otydligt var att man inte vann något i asylprocessen med det bortsett från som jag skrev ifall det inte var ett biologiskt barn och man hade flera i samma ålder.
Citera
2022-07-12, 14:15
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Han skulle börja sjuan nu efter sommarlovet. Hur det nu blir med den saken?

Sedan så finns det trovärdiga uppgifter om att hans egen morsa var lite osäker på hans exakta ålder.
Politiska vilden Amineh Kakabaveh vet inte hur gammal hon är så det är nog rätt många från MENA länder som inte har en susning om sin rätta ålder
Citera
2022-07-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Nu råkar det dock vara så att det är just den förda invandringspolitiken som lett till att denna stackars lilla flicka ligger i respirator och med största sannolikhet kommer att få allvarliga men för livet - om hon ens överlever.

Utan denna invandringspolitik hade den lilla flickan kunnat må bra idag. Plus att negermonstret snart kommer att kunna utsätta fler små flickor (och kanske pojkar) för precis samma sak.

Ja, hade MGM inte varit i landet så hade detta inte hänt detta BO. Det är ungefär det enda denna diskussion har att tillföra gällande just detta brott. Det ger inte mer information om brottet i sig och är en helt utagerad diskussion i denna tråd. Kan vi snälla fokusera på att lämna plats för nyheter / info / frågor / teorier om justs detta brott nu?
Citera
2022-07-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slave Mark
Verkligen,är nog äldre!
jepp tror jag med riks har tydligen sökt åklagaren om det
Citera
2022-07-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Antar att man försökt lätta på sömnmedlen och sett hur hjärnan reagerar och att man efter det bedömt att hon skall vara fortsatt nedsövd. Man bedömer även trycker i hjärnan. Hon har nu varit sövd i knappt fem dygn och någon vecka till är "inget" problem.

Exakt precis så! Det är inte jättevanligt att man ”lyckas” väcka någon direkt på första försöket när det gäller ett så stort trauma. Oftast tar det några försök under några dagar, kroppen är fantastisk o säger ifrån när den inte orkar o då avbryter man o låter den vila lite till.
Citera
2022-07-12, 14:19
Medlem
Halvmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Jodå, det får man OCH det görs!
Har själv jobbat i "miljön" av sånt här!
Men det kostar...
Det kostar med HVB-hem, ännu värre med dom privata aktörerna, även om dom inte är bättre!
Men det är som med vilka psyk-/missbrukspatienter som helst.
Soc väljer oftare de billigaste alternativen, tex öppenvård ist gör slutenvård, gissa vad det blir för resultat?
Ofta INTE till det positiva!
Och är det svagbegåvande individer, troligtvis mentalt från helt annat århundrade, som vuxit upp utan någon förebild, saknar impulskontroll och kanske även är översexuell så står man inför stora problem. Att stoppa in en VHS i en DVD och få den att fungera går uppenbarligen inte hur mycket man än trycker på. För att få ordning på den här ungen så lär det krävas en ctrl+alt+delete och sen börja om från tom ruta. Det finns ingen quickfix. Slutnotan kommer inte att vara nådig hur som ifall han ska behandlas så att det inte kommer flera attacker framöver från hans sida. Frågan är ju bara hur man nollställer en person inom lagens riktmärken?
Citera
2022-07-12, 14:20
Medlem
Ang. ev. buntband. Verkar långsökt att en 14-åring ens vet var såna finns, hur de fungerar och var man köper dem. Dessutom i rätt storlek och längd. Är han lågintelligent förstår han inte hur de fungerar för att dras åt. Vidare går de under många olika namn. Jag är inte lågintelligent men har trots det en svettig erfarenhet av buntband.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in