Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Men vad jag har förstått har liknande hänt med honom tidigare. Och då borde ju varningsklockorna ringa... Inte minst hos hans mamma. Så, nej, hon är inte oskyldig i det här. Utvecklingsstörd eller inte. Det här skulle aldrig få ha hänt. Och Nån är ansvarig för det.
Det stämmer. Han hade visst hoppat på en eller flera kvinnor i en gångtunnel samt dragit in en eller flera tjejer på skoltoaletter. Som jag förstått hade han redan blivit placerad i fosterhem. Att skuldbelägga mamman utan att veta hur hon försökt tackla detta är väldigt omoget och orättvist. Kan inte vara lätt att vara ny i ett land där sonen växer upp och börjar bete sig så här.

Han borde varit under översyn av vuxen utbildad personal under all vistelse ute i samhället. Det är omsorgen som har brustit, igen. Att försöka bortförklara det här med dumma jävla teorier om härkomst eller immigrationspolitik är en intellektuell återvändsgränd, fattar ni verkligen inte det? Resonemanget leder i slutledet oundvikligen till att ni måste bekänna att ni helt enkelt bara ogillar mörkhyade. Och så till den milda grad att ni vill se ett svart utvecklingsstört barn sönderslitet av en ilsken folkmobb Det är ju så man baxnar.
Citera
2022-07-12, 23:51
Medlem
Hjärnan var för svullen. Därför det inte gick att väcka flickan. Hoppas på mirakel för tjejen , ,,
Citera
2022-07-12, 23:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Hjärnan var för svullen. Därför det inte gick att väcka flickan. Hoppas på mirakel för tjejen , ,,

Vart läser ni allt... står inget i tidningen.
Citera
2022-07-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Helt rätt.. han skiter i flickan totalt.. om vi inte ändrar allt till ”svensk kille misshandlade”.. allt annat är uteslutet från hans lilla hjärna.. han ser sig själv som värsta superman som besegrar rasism.. fast att det egentligen handlar om sympati för flickan från andras håll.. Han borde skämmas.. som pissar på ett barn.. bara för att hon råkar vara vit..
Är du fortfarande här och förvränger? Alla sympatier och allt gott till flickan och hennes anhöriga som får utstå detta helvete. MEN KAN DU FÖR I HELVETE FÖRSTÅ ATT POJKEN SOM GJORDE DET HÄR ÄR ETT UTVECKLINGSSTÖRT BARN?
Citera
2022-07-12, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Jag påstår inte att jag tycker att MGM borde få vistas ute bland folk hur som helst, och han borde absolut inte ha fått vara oövervakad vid brottstillfället med tanke på hans tidigare övergrepp. Efter detta torde sluten vård vara hans alternativ. Vi vet inte vad som hände flickan, och det är makabert att spekulera, men hoppas hon kan ta sig igenom det här och lyckas komma tillbaka till det fullvärdiga liv hon förtjänar.

Att jag tar killen i beskydd är ju för att ni inte tycks begripa att han är ett barn, med utvecklingsstörning, och troligtvis med intellektuell nivå som en betydligt yngre. Och ni åberopar hetsjakt! Ni vill se honom död! Ni är helt jävla väck och det är en skam att ni har rösträtt.

Ett barn som visste att han måste försöka skydda sig själv genom att säga att han ”hittat en flicka i skogen” när andra närmade sig platsen.. och flytta hennes cykel efter andra kommit till platsen.. ett barn som visste exakt vad han gjorde.. ett barn som .. ska låsas in…
Citera
2022-07-12, 23:54
Medlem
RoyochRogers avatar
Citat:
Jag påstår inte att jag tycker att MGM borde få vistas ute bland folk hur som helst, och han borde absolut inte ha fått vara oövervakad vid brottstillfället med tanke på hans tidigare övergrepp. Efter detta torde sluten vård vara hans alternativ. Vi vet inte vad som hände flickan, och det är makabert att spekulera, men hoppas hon kan ta sig igenom det här och lyckas komma tillbaka till det fullvärdiga liv hon förtjänar.

Att jag tar killen i beskydd är ju för att ni inte tycks begripa att han är ett barn, med utvecklingsstörning, och troligtvis med intellektuell nivå som en betydligt yngre. Och ni åberopar hetsjakt! Ni vill se honom död! Ni är helt jävla väck och det är en skam att ni har rösträtt.

Har du egna barn?
Största skälet till att flertalet här skriver som de gör är rädslan för vad som kan hända deras barn.
Mina barn har redan blivit utsatta av det nya samhället. Inte på denna nivå som flickan.

Vi är livrädda, varenda jävla förälder är rädd för deras barn.
Förstå rädslan innan du omskriver den till hat.
Citera
2022-07-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Har väldigt svårt att tro att flickan överlever, troligtvis är hon hjärndöd nu eftersom uppvaknandet inte skett efter så lång tid.
Efter ett uppväckningsförsök utan respondering brukar det ta några dagar tills man förklara personen som död.
Ingen fakta i detta fall, men oddsen ser väldigt dåliga ut 😢

Har man försökt väcka henne?
Citera
2022-07-12, 23:56
Medlem
Vet vi om pojken är född i Sverige eller?
Tänker på åldern. Om han egentligen är 20?
Citera
2022-07-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ett barn som visste att han måste försöka skydda sig själv genom att säga att han ”hittat en flicka i skogen” när andra närmade sig platsen.. och flytta hennes cykel efter andra kommit till platsen.. ett barn som visste exakt vad han gjorde.. ett barn som .. ska låsas in…

Å fan du har examen i psykiatri eller? Var får du dina slutsatser ifrån?
Citera
2022-07-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Vet vi om pojken är född i Sverige eller?
Tänker på åldern. Om han egentligen är 20?

Det går ju att läsa några sidor innan man frågar iaf!

Nej han är inte född i Sverige
Nej han är inte 20 år
Ja han kan vara 2 år äldre än vad som sägs
Citera
2022-07-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SieurAthos
Man blir ju lite fundersam och orolig eftersom systerns penninginsamling avslutades så snabbt. Kan tyda på det värsta scenariot
Kan betyda att de samlade in för att ha råd att stanna på sjukhuset med henne, betala hyra, resor mellan hem och sjukhus, boende vid sjukhuset, mat och annat under tiden flickan vårdas, ev rehabiliterng osv. Men att de inte ville ha mer än så.
Citera
2022-07-13, 00:00
Medlem
Citat:
Är du fortfarande här och förvränger? Alla sympatier och allt gott till flickan och hennes anhöriga som får utstå detta helvete. MEN KAN DU FÖR I HELVETE FÖRSTÅ ATT POJKEN SOM GJORDE DET HÄR ÄR ETT UTVECKLINGSSTÖRT BARN?

Jag är här😁 och jag kommer nog fortsätta vara här, har fått upp ögonen idag.. sett hur svenskar kör över en liten tjej.. bara för att skylla på rasism.. jag gillade inte läget så att säga.. tack för att du öppnade mina ögon..👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in