2022-07-13, 00:00
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Det stämmer. Han hade visst hoppat på en eller flera kvinnor i en gångtunnel samt dragit in en eller flera tjejer på skoltoaletter. Som jag förstått hade han redan blivit placerad i fosterhem. Att skuldbelägga mamman utan att veta hur hon försökt tackla detta är väldigt omoget och orättvist. Kan inte vara lätt att vara ny i ett land där sonen växer upp och börjar bete sig så här.

Han borde varit under översyn av vuxen utbildad personal under all vistelse ute i samhället. Det är omsorgen som har brustit, igen. Att försöka bortförklara det här med dumma jävla teorier om härkomst eller immigrationspolitik är en intellektuell återvändsgränd, fattar ni verkligen inte det? Resonemanget leder i slutledet oundvikligen till att ni måste bekänna att ni helt enkelt bara ogillar mörkhyade. Och så till den milda grad att ni vill se ett svart utvecklingsstört barn sönderslitet av en ilsken folkmobb Det är ju så man baxnar.

Jag har inget emot mörkhyade, men enskilda individer som kommer till Sverige och skadar befolkningen bör förpassas ut ur landet. Omgående. Är det så svårt att få in i din skalle?
Citera
2022-07-13, 00:01
Medlem
Krimkolls avatar
Varför ska man dalta med odjuret? Skicka hem hans familj till afrika. Han ska naturligtvis omhändertas rakt av och låsas in och tvångsbehandlas med alla till buds stående medel för att hantera och motverka odjuret.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
AftonLudret nämner ingenting om gärningsmannen eller hur folks reaktioner är i Skellefteå... mer än rädda, chockade, saft, bullar och tända ljus!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ter-overfallet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Jag äcklas över polisens jävla undfallenhet. Om de hade gått ut med signalementet på pojkdjävulen redan då kvinnorna överfölls i juni hade detta inte behövt hända.

https://norran.se/nyheter/skelleftea...gligt/lz2k8zql
Nuvarande regering satte stopp gällande signalamentet.
Citera
2022-07-13, 00:02
Medlem
Citat:
Gärningsmannen, som uppges vara 13.

– Det finns hatiska stämningar, jag kan tänka mig att folk vill skada honom, säger Wivianne Lundberg som har barnbarn i samma skola som den överfallna flickan.

Samtidigt läggs bilder på både offer och gärningsman ut på sociala medier, medan SD försöker utnyttja våldsbrottet politiskt och understryker att den misstänkte har utländsk bakgrund.

https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mordforsoket/

Människor på orten nattvandrar nu enligt Norran. Det är ju bra tycker jag då. Däremot är det skrämmande med det hat som råder.
Citera
Medlem
Masajens avatar
Då är det dags att ändra lagstiftning så att vi kan straffa barn som vuxna personer vid grova brott. Det fungerar utmärkt i andra länder.
Sedan är det mycket mer som måste ändras och anpassas i Sverige sen vi öppnade våra hjärtan och framförallt plånböcker 2015.. Det arbetet har knappt börjat.

Önskar död åt GM och hoppas flickan återhämtar sig snarast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slicklapp
Har väldigt svårt att tro att flickan överlever, troligtvis är hon hjärndöd nu eftersom uppvaknandet inte skett efter så lång tid.
Efter ett uppväckningsförsök utan respondering brukar det ta några dagar tills man förklara personen som död.
Ingen fakta i detta fall, men oddsen ser väldigt dåliga ut 😢
Sluta sprida dynga. https://www.hbl.fi/artikel/61a5de4a-...8-862591fd3d33
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Jag har inget emot mörkhyade, men enskilda individer som kommer till Sverige och skadar befolkningen bör förpassas ut ur landet. Omgående. Är det så svårt att få in i din skalle?

Håller helt och hållet med! Skulle även gå med på att hela familjen ska ut också. Kan avskräcka dom som begår grova brott. Sverige har aldrig vsrit tryggare !
Citera
2022-07-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyochRoger
Har du egna barn?
Största skälet till att flertalet här skriver som de gör är rädslan för vad som kan hända deras barn.
Mina barn har redan blivit utsatta av det nya samhället. Inte på denna nivå som flickan.

Vi är livrädda, varenda jävla förälder är rädd för deras barn.
Förstå rädslan innan du omskriver den till hat.
Tack för att du talar för alla föräldrar där ute. Det finns förstås en risk att ditt barn blir överfallet och misshandlat till dödens rand av ett särskolebarn, men jag skulle nog ändå säga att det inte är något ni alla bör sitta och vara oroliga över.
Citera
2022-07-13, 00:04
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.expressen.se/nyheter/rad...-mordforsoket/

Människor på orten nattvandrar nu enligt Norran. Det är ju bra tycker jag då. Däremot är det skrämmande med det hat som råder.

Nej, det är inte skrämmande. En normal människa med normala känslor blir hatisk mot sådana våldskriminella som bör avrättas, oavsett ålder.
Citera
2022-07-13, 00:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det kan vara så att hon inte vaknade.

Njae, det är inte riktigt så man avgör om någon har avlidit.
Man har ett antal olika neurologiska tester som genomförs regelbundet för att hålla koll på patientens status.

Så sent som igår eftermiddag meddelade åklagaren att "Den skadade flickan har inte kunnat förhöras ännu.". Så hade de knappast uttryckt sig om hon var avliden.

Men som sagt, det kan ju ha skett efter det.

Inte heller har det, vad jag har sett, rapporterats i någon media, att flickans tillstånd skulle vara livshotande. Det som sagts i media är svårt och allvarligt skadad.

Förhoppningen, och tron, är att hon överlever detta, och i bästa fall utan men.
Citera
2022-07-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Ett barn som visste att han måste försöka skydda sig själv genom att säga att han ”hittat en flicka i skogen” när andra närmade sig platsen.. och flytta hennes cykel efter andra kommit till platsen.. ett barn som visste exakt vad han gjorde.. ett barn som .. ska låsas in…

Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Well om man inte är sosse så är det ganska enkelt att se.. men var inte ledsen.. sossarna finns kvar efter valet.. men inte som vinnare❤️

Ok, det fanns inget mer än din vilda fantasi då kan jag konstatera. När uppgifterna väl landar blir det mer intressant för just nu är det lite väl hatiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nej, det är inte skrämmande. En normal människa med normala känslor blir hatisk mot sådana våldskriminella som bör avrättas, oavsett ålder.

Räkna inte det som normalt. Det kommer ge saftiga straff också vilket är det normala i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in